کد خبر: ۱۲۴۹۲۶
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۸

خانه‌نشینی یکی دیگر از مدیران اصلاحات

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محسن مهرعلیزاده که اسفند ماه گذشته از نامزدی انتخابات اتاق بازرگانی تهران امتناع کرد و ترجیح داد دیگر در پارلمان بخش خصوصی کرسی نداشته باشد، قصد کناره‌گیری از ریاست شرکت سرمایه‌گذاری شاهد را دارد. 

او تا چند روز دیگر از این شرکت بزرگ اقتصادی می‌رود در حالی که هنوز مشخص نیست چه کسی جانشین وی خواهد شد.

محسن مهرعلیزاده اسفندماه گذشته استعفانامه خود از مدیرعاملی سرمایه‌گذاری شاهد را به مدیران ارشد خود در سازمان اقتصادی کوثر داده بود اما به دلایلی با این استعفا موافقت نشد.

او بار دیگر استعفانامه خود را روی میز محمدرضا اسکندری گذاشته و اعلام کرده است تا آخر فروردین‌ماه جاری به کار و مسئولیت خود در این شرکت بزرگ اقتصادی پایان می‌دهد.

مهرعلیزاده در حالی تصمیم به خانه‌نشینی گرفته که بسیاری از مدیران دولت گذشته چند سالی است که عزلت‌نشینی را اختیار کرده‌اند. مهرعلیزاده که از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری دوره نهم بود سکان هدایت سازمان اقتصادی کوثر را نیز برای مدتی در اختیار داشت اما پس از انتخابات ریاست‌جمهوری دهم با حکم مسعود زریبافان رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از ریاست سازمان اقتصادی کوثر برکنار شد و جای خود را به محمدرضا اسکندری وزیر سابق جهاد کشاورزی داد.

سازمان اقتصادی کوثر از سازمان‌های مهم اقتصادی مانند سازمان کشاورزی وابسته به بنیاد مستضعفان است که دارای بزرگترین کارخانه خوراک دام و طیور، دامداری، مزرعه و باغ‌های فراوانی است و زیر نظر بنیاد شهید فعالیت می‌کند که عمده سهامداران آن خانواده‌های شهید و ایثارگر هستند.

مهرعلیزاده در عین حال در انتخابات دوره ششم اتاق‌های بازرگانی موفق شد به پارلمان بخش خصوصی راه پیدا کند. این مدیر آذربایجانی که دو سال پیش موفق شد با مدرک دکتری اقتصاد مهندسی از دانشگاه تیلبرگ فارغ‌التحصیل شود در کارنامه فعالیت‌های خود مدیریت‌های کلان را تجربه کرده که می‌توان گفت بالاترین آن معاون ریاست‌جمهوری و رییس سازمان تربیت بدنی در دوره ریاست‌جمهوری محمد خاتمی است. او همچنین به مدت سه سال(۶۱- ۶۳) عضو هیأت مدیره و قائم مقام مدیر عامل شرکت خودروسازی سایپا بود. 

مهرعلیزاده با استعفا از شرکت سرمایه‌گذاری شاهد از این پس قصد دارد اوقات خود را صرف مطالعه و تحقیق کند و شاید هم کتاب خاطرات خود را به رشته تحریر درآورد.

در حال حاضر شرکت شاهد در زمینه‌های املاک و ساختمان، بازرگانی، سوخت و انرژی و بازار سرمایه فعالیت گسترده دارد که اداره هر یک از زمینه‌های مذکور بعهده یک شرکت هلدینگ تخصصی و شرکتهای فرعی هلدینگ مذکور است.

سهامدار اصلی، مؤسسه اندوخته شاهد و سایر سهامداران حقوقی عمده، شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی نفت، صندوق بازنشستگی وظیفه ازکارافتادگی وپس اندازک، شرکت سرمایه‌گذاری سپه، شرکت سهامی بیمه ایران، شرکت سرمایه گذاری سبحان و صندوق‌های ب -پ -کارکنان شرکت ملی نفت هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین