کد خبر: ۱۲۴۹۳۲
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۸
از گردوغبار تا مشکلات هدفمندسازی، وزیر ورزش و بازداشت تعدادی از طرفداران محیط زیست

36 تذکر نمایندگان مجلس شورای اسلامی به احمدی‌نژاد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: تذکر به محمود احمدی‌نژاد اگرچه در خلال مجموعه تذکرات کتبی روزانه نمایندگان به وی رایج است، اما 36 تذکر در یک روز بی‌سابقه است. 

28 نماینده در تذکرات مکتوب خود به خاطر عدم توجه به مشکل گرد و غبار در مناطق غربی و جنوبی کشور به محمود احمدی‌نژاد تذکر دادند. تذکراتی که جمعی یا فردی ارائه شد و ترکیب ارائه‌دهندگان نشان از غیرسیاسی بودن آن داشت. کما اینکه نمایندگان غرب و جنوب کشور اعم از اصلاح‌طلب و اصول‌گرا در میان تذکر‌دهندگان دیده می‌شدند.

فرهاد تجری، حشمت‌الله فلاحت پیشه، جواد زمانی، صمد فدایی، امین شعبانی، داریوش قنبری، محمد علی رضایی، فتح‌الله حسینی نمایندگان قصرشیرین، سرپل ذهاب، اسلام آباد غرب، کنگاور، کرمانشاه، ایلام، مسجدسلیمان، به صورت جمعی، به احمدی‌نژاد درخصوص صدور دستور بررسی علل ناکارآمدی تصمیمات اتخاذی در مقابله با پدیده گرد‌و‌غبار در استان‌های غرب و جنوبی کشور تذکر دادند.

تذکر جمعی بعدی از سوی محمد کرمی‌راد، سید عماد حسینی، امین شعبانی، اقبال محمدی، بهمن مرادنیا، فخرالدین حیدری نمایندگان قروه، دهلران، سنندج، دیواندره، مریوان، سقز و بانه به احمدی‌نژاد در خصوص لزوم توجه جدی حل مشکل و معضل گرد‌و‌غبار در استان کردستان ارائه شد.

مجید ناصری‌نژاد، سید شریف حسینی، هاشم سواری، دهقان، شبیب جویجری، احمد آوایی، ناصر سودانی، فریدون حسنوند، سید حسین دهدشتی، جاسم ساعدی، محمد علی رضایی، خلیل حیات مقدم، مجموعه دیگری از نمایندگان بودند که در تذکر مکتوب دیگری به احمدی‌نژاد در خصوص توجه و رسیدگی جدی به اثرات مخرب و ضدسلامتی ناشی از گرد و غبار در استان خوزستان هشدار دادند.

شاپور پولادی نماینده شیروان و فخرالدین حیدری نماینده سقز نیز جداگانه در تذکراتی به احمدی‌نژاد در خصوص عدم اقدامات مناسب جهت کنترل گرد‌و‌غبار در استان ایلام و سقز و بانه تذکر دادند.

اما تذکرات گرد و غباری به همین جا ختم نشد. کما اینکه علی عزتی نماینده دهلران در نطقش نیز گفت: مردم غرب و جنوب غربی کشور درگیر گرد‌و‌غبار هستند و از خود می‌پرسند اگر دامنه دید مردم تهران هم در اثر آلودگی به ۵۰ متر می‌رسید باز چاره‌ای برای رفع آن نمی‌شد؟

علاوه بر این 2 نماینده مجلس، شفاها هم به احمدی‌نژاد ر تذکر دادند تا مجموعه تذکرات در این زمینه به 30 تا برسد.

فخرالدین حیدری نماینده مردم سقز و بانه در تذکر شفاهی خود نسبت به تهدید سلامت مردم غرب و جنوب کشور به واسطه تداوم پدیده گردوغبار در سال‌های اخیر به محمود احمدی‌نژاد هشدار داد. وی از سستی دولت برای رفع این مشکل انتقاد کرد و گفت: امروز این سوال مطرح است که اگر معضل گرد وغبار به جای مناطق مرزی غرب و جنوب، شهرهایی مانند تهران را تهدید می‌کرد، آیا همچنان دولت برای رفع این مشکل بی تفاوت می‌ماند.

سیدفتح الله حسینی نماینده مردم پاوه هم در تذکر دیگری با انتقاد از عدم اقدام دولت برای حل مشکل گردو غبار در استان‌های غربی کشور از تعطیلی مدارس و اداره‌ها در این استان خبر داد و گفت: بارها به رئیس‌جمهوری این درخواست را مطرح کردیم، اما متاسفانه دولت تا به حال کاری برای حل این مشکل بزرگ نکرده است.

علاوه بر تذکرات فوق که موضوع مشترکی داشتند، 6 تذکر دیگری هم به محمود احمدی‌نژاد داه شد که عمده آنها حول موضوع هدفمند کردن یارانه‌ها و معرفی وزرای ورزش و راه بود. کما اینکه محمد مهدی افشاری نماینده داراب به احمدی‌نژاد در خصوص معرفی وزیر ورزش و جوانان تذکر داد.

تذکر سید علی میرخلیلی نماینده میناب به محمود احمدی‌نژاد هم در خصوص اتخاذ سیاست‌های صحیح اقتصادی در اعطای هدفمند یارانه بود. امین حسین رحیمی نماینده ملایر هم در خصوص دستور اصلاح قیمت پایه گاز مصرفی خانگی تذکر داد.

تذکر مهرداد بائوج لاهوتی نماینده لنگرود به محمود احمدی‌نژاد نیز در خصوص پرداخت علی‌الحساب مبلغ مربوط به اعتبارات حمل و نقل درون و برون‌شهری بود. محمدرضا خباز نماینده کاشمر و غلامحسین مسعودی نماینده اهر هم به ترتیب در خصوص خرید تضمینی یا توافقی زعفران خراسان رضوی و رسیدگی به بازداشت تعدادی از طرفداران محیط زیست در تبریز تذکر دادند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین