کد خبر: ۱۲۵۰۴۷
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۲

زمان اعلام نتایج کنکور دکتری و ظرفیت پذیرش

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از برگزاری دومین آزمون نیمه متمرکز دکتری امسال در ماه‌های پایانی سال 90 خبر داد و گفت: آزمون نیمه‌متمرکز دکتری بعدی در دی یا بهمن ماه برگزار می‌شود. 

محمدحسین سرورالدین پنج‌شنبه در حاشیه بازدید از حوزه برگزاری آزمون نیمه متمرکز دکتری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر، گفت: سازمان سنجش تا دی‌ماه 90 صبر می‌کند که دانشگاه‌ها ظرفیت جدیدشان در دوره‌های دکتری را اعلام کنند. آن‌گاه بر اساس ظرفیت اعلامی دانشگاه‌ها آزمون برگزار و پذیرش انجام می‌شود.
رئیس سازمان سنجش از رقابت 130 هزار و 980 داوطلب در این آزمون خبر داد و گفت: استقبال بسیار خوب بوده چرا که قبل از ثبت‌نام پیش‌بینی ثبت‌ نام حدود 50 هزار داوطلب را داشتیم. در نهایت 50 هزار و 911 داوطلب زن و 80 هزار و 69 هزار داوطلب مرد در این آزمون ثبت نام کردند.

وی با بیان اینکه از میان شرکت‌کنندگان، 3 برابر ظرفیت پذیرش برای مرحله دوم پذیرش به دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند، خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها باید بر اساس مصاحبه یا سوابق تحصیلی، پذیرفته‌شدگان نهایی را گزینش کنند. همچنین هیچ دانشگاهی در مرحله دوم اجازه برگزاری آزمون کتبی ندارد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج اولیه آزمون نیمه‌متمرکز دکتری در نیمه اول خرداد ماه و اعلام نتایج نهایی در نیمه دوم شهریور‌ماه خبر داد و گفت: اگر ظرفیت پذیرش 6 هزار نفر باشد 3 برابر ظرفیت یعنی برابر 18 هزار نفر در مرحله اول به دانشگاه‌ها معرفی خواهند شد یعنی در مرحله اول 112 هزار نفر فیلتر می‌شود.

وی با اشاره به مزایای برگزاری آزمون نیمه‌متمرکز گفت: با برگزاری این آزمون، کلیه داوطلبان فقط در یک آزمون کتبی شرکت می‌کنند، بنابراین یک حق ثبت‌نام را پرداخت می‌کنند در حالی که در گذشته داوطلبان برای شرکت در آزمون هر دانشگاه باید مبلغ جداگانه‌ای را پرداخت می‌کردند، البته پذیرفته‌شدگان مرحله اول باید برای شرکت در مرحله دوم حق ثبت‌نامی همانند آزمون کتبی پرداخت کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین