کد خبر: ۱۲۵۱۲
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۸۴ - ۱۳:۰۳

خطر در کمین دانش آموز شماست

آفتاب‌‌نیوز :  آمار نشان می دهد 2/2 میلیون دانش آموز زیر 14 سال هر ساله قربانی تصادفات و آسیبهای مرتبط با مدرسه رفتن می شوند.

بنابراین اگر والدین از خطرات پنهان موجود آگاه باشند می توانند تا حد قابل توجهی از بروز آنها جلوگیری نمایند پس لطفا به نکات زیر توجه نمایید: 

* نکات موثر در مسیر مدرسه
* یک مسیر مشخص را در نظر بگیرید که فرزندتان چه پیاده و چه با اتوبوس فقط از آن مسیر به مدرسه رفته و باز گردد. بهتر است این مسیر مستقیم ترین و کوتاهترین راه باشد و در عین حال کمترین نیاز به عبور عرضی از خیابان را داشته باشد . یا در صورت امکان بخشی از مسیر نرده کشی یا دارای حفاظ باشد.

* در ابتدا خودتان به همراه فرزندتان از مسیر معین شده عبور کنید و به وی خاطر نشان کنید که از کوچه پس کوچه - راههای زیر زمینی و مکانهای خلوت دوری کند.

* به فرزندتان آموزش دهید که هرگز از غریبه ها هدیه یا خوراکی قبول نکند و با آنها صحبت نکند. خاطرنشان کنید که منظور از غریبه افرادی است که شما یا فرزندتان او را به خوبی نمی شناسید و نمی توانید به او اعتماد کنید.

* بهتر است دانش آموز به همراه خواهر یا برادر یا هم کلاسی و همسایه به مدرسه برود و باز گردد و به طور کلی تنها نباشد.

* به فرزندتان آموزش دهید که چه وقتی پیاده تردد می کند و چه وقتی با اتوبوس یا تاکسی به مدرسه می رود همه قوانین را رعایت کرده و به چراغهای راهنمایی و دستور پلیس توجه کند. و در هوای بارانی یا برفی دقت بیشتری در عبور و مرور از معابر داشته باشد.

* وقتی دانش آموز را با اتومبیل به مدرسه می رسانید در نزدیکترین مکان به مدرسه از او جدا شوید و مطمئن شوید که وارد مدرسه شده سپس آنجا را ترک کنید.

* چنانچه فرزندتان با دوچرخه مسیری را برای رسیدن به مدرسه طی می کند مطمئن شوید که کلاه ایمنی به سر می گذارد زیرا تحقیقات نشان داده که استفاده از کلاه ایمنی احتمال خطر را تا 85 درصد کاهش می دهد.

* به فرزندان خود آموزش دهید که اگر زود به ایستگاه اتوبوس رسیدند و هنوز اتوبوس یا سرویس مدرسه نرسیده بود در ایستگاه نمانند و واردخیابان نشوند و وقتی که اتوبوس رسید نیز صبرکنند تا کاملا در ایستگاه متوقف شود و سپس سوار شوند. در ضمن همیشه پس از پیاده شدن از پشت اتوبوس به طرف دیگر خیابان حرکت کنند.همچنین برای جلوگیری از افتادن و صدمات ناشی از آن در اتوبوس نشسته و از ایستادن یا راه رفتن خودداری نمایند.

* یکی از مسائل مهم این است که دانش آموزان هرگز برای بستن بند کفش یا برداشتن وسایل در جلوی اتوبوس روی زمین ننشینند یا خم نشوند زیرا ممکن است راننده آنها را ندیده و اقدام به حرکت کند که موجب تصادف شود.

* اینکه حتی کودکان درسنین آمادگی و دبستان هم شماره تلفن منزل را حفظ باشند در هنگام بروز مشکلات احتمالی حائز اهمیت است.

* توجه داشته باشید که بندهایی که از ژاکت یا لباس فرزندانتان بیرون می آید نباید زیاد بلند باشد زیرا ممکن است درهنگام خروج یا ورود به در اتومبیل یا اتوبوس گیر کرده و حوادثی ایجاد کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین