کد خبر: ۱۲۵۱۴۰
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۰ - ۲۱:۲۰
در جمع خبرنگاران

احمدی‌نژاد: به صهیونیست‌ها هم اجازه نداریم نسبت‌های دروغ بدهیم

ایران تنها جایی است که در آن نه دولت و نه ملت هیچ‌گونه نگرانی ندارند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رقبای سیاسی به جای ترسیم آرمان‌های بلند به دنبال حذف رقیب هستند و آرمان خود را در حذف رقیب به هر قیمتی می‌دانند. 

محمود احمدی‌نژاد در مراسم تجلیل از فعالیت خبرنگاران، عکاسان و تصویربرداران حوزه دولت در سال گذشته، با قدردانی از تمامی تلاش‌ها و زحمات انجام شده، خبرنگاری را کسوت عاشقی و آرمان خواهی توصیف کرد و افزود: بدون تردید اگر عشق به مردم و آرما‌ن‌ها نباشد تحمل سختی‌ها و شرایط کار برای خبرنگاران بسیار دشوار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه خبرنگاری از جهات گوناگون حرفه سخت و دشواری است، اظهار داشت: مهیا نبودن شرایط طبیعی و فیزیکی برای فعالیت خبرنگاران و حساسیت و اهمیت بالای خبر که بعضا با تغییر یک کلمه معنا و مفهوم جمله از بین رفته و آثاری منفی به وجود می‌آورد که چه بسا پاک شدنی نباشد از جمله سختی‌های حرفه خبرنگاری است.

احمدی‌نژاد حجم تحولاتی که در شرایط کنونی در عرصه داخلی و جهانی حاکم است را در تاریخ بشر بی‌نظیر دانست و گفت: شرایط موجود جهان به همراه افزایش حجم فعالیت خبرنگاران در دولت نهم و دهم حساسیت‌ها و سختی کار خبرنگاران را مضاعف کرده است‌. 

وی اظهار داشت: خبرنگاران به دنبال اطلاع‌رسانی صحیح و آرمان‌ها و اعتقادات خود هستند اما متاسفانه بعضا مسئولین رسانه‌ها با نگاه سیاسی خاص، اخبار خبرنگاران را برخلاف خواست آنان تغییر می‌دهند‌.

وی با بیان اینکه هر عملی که فرد در زندگی انجام می‌دهد باید در بستر تحقق آرمان‌های بزرگ و متعالی باشد چرا که در غیر این صورت زندگی آن فرد بیهوده خواهد بود، تصریح کرد: به خصوص گروه‌‌هایی که مدعی سیاست‌مداری و بدنبال رقابت هستند باید آرمانی را برای بهبود وضع کشور و شیوه مدیریت کشور ترسیم کنند و تصمیمات‌شان در جهت تحقق آن آرمانها باشد. وجود آرمان و هدف، فضای جامعه را پرنشاط کرده، قابلیت نقد را افزایش داده و موجب هم‌افزایی اندیشه‌ها خواهد شد و در چنین فضایی ریشه اصلی مشکلات برطرف خواهد شد.

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: متاسفانه غربی‌ها اخلاقی را در جهان منتشر کرده‌اند که بعضا در کشور ما نیز آثار آن قابل مشاهده است اینکه رقبای سیاسی به جای ترسیم آرمان‌های بلند به دنبال حذف رقیب هستند و آرمان خود را در حذف رقیب به هر قیمتی قرار دادند که البته اولین تبعات برخورداری از چنین اخلاقی، سقوط فردی است که چنین تفکری را دنبال می‌کند و آثار بعدی آن مشوش شدن فضای عمومی جامعه و از بین رفتن معیارها و ارزش‌های اخلاقی است. 

وی گفت: اگر آرمان و هدف یک گروه، تخریب رقیب مقابل باشد دیگر، معیار و ارزشی در آن جامعه حکمفرما نخواهد بود و در چنین صورتی خلاف واقع‌گویی، دروغ و تخریب عادی خواهد بود و این از آفت‌های کار رسانه‌ای است که ممکن است همه زحمات را به هدر دهد. 

احمدی‌نژاد گفت: امروز در دنیا شرایطی به وجود آمده است که همه دولت‌ها نگران هستند و جمهوری اسلامی ایران تنها جایی است که در آن نه دولت و نه ملت هیچ‌گونه نگرانی ندارند، چرا که توده‌های مردم با کلیت سیستم ارتباط بسیار عمیق، عاطفی و دوستانه دارند. 

وی گفت: دولت به دنبال انتشار واقعیات است و انتظار دارد رسانه‌ها واقعیات را منعکس کنند اما باید توجه داشت که معایب و اشکالات موجود، باید در بستر رسیدن به نقطه مطلوب و در جهت اصلاح آن مطرح شود نه در جهت تخریب که با فرهنگ و اندیشه اسلامی، ایرانی و انسانی ملت ایران همخوانی ندارد.

احمدی‌نژاد گفت: به راحتی می‌توان نسبت‌های سیاسی،‌ اخلاقی و مالی به دشمنان داد اما اجازه چنین کاری را نداریم حتی به بزرگ‌ترین دشمن خود یعنی صهیونیست‌ها هم اجازه نداریم نسبت های دروغ بدهیم.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه فضای کار رسانه‌ای سخت است گفت: در کار رسانه کسی که به دنبال آرمان و اعتقادات خود است بعضاً در چارچوب‌هایی قرار می‌گیرد که باید برخلاف آرمان‌های خود حرکت کند.

وی با اشاره به اینکه امسال کار پرکاری برای دولت و خبرنگاران است، خواستار تشکیل جلسه ای با حضور خبرنگاران حوزه دولت برای بررسی پیشنهادات به منظور برگزاری هر چه بهتر و موثر دور چهارم سفرهای استانی شد و گفت: در این دوره از سفرها حجم خبر و برنامه‌ها متفاوت‌تر از دوره های گذشته خواهد بود و این نیازمند هماهنگی و برنامه‌ریزی است. 

احمدی‌نژاد گفت: هر چقدر به پایان دولت نزدیک می‌شویم فشار روانی، سیاسی و تبلیغی بیشتر خواهد شد اما به رغم همه شرایط و مشکلات، پیروزی‌های امسال و سال آینده بسیار بزرگ‌تر و گسترده‌تر از سال گذشته خواهد بود. 

وی در ادامه با قدردانی از همراهی رسانه‌ها در تبیین واجرای هدفمند کردن یارانه‌ها، گفت: فعالیت رسانه‌ها بخصوص رسانه ملی در این موضوع بسیار ارزشمند بود چرا که این طرح، برخلاف تصور بدخواهان و دشمنان ملت ایران به نقطه قوت و مثبت نظام جمهوری اسلامی ایران تبدیل شد. البته هنوز عده‌ای از موفقیت طرح هدفمند کردن یارانه‌ها ناراحت بوده و همچنان به دنبال تحریک و فشار هستند این در حالی است که اگر کسی واقعا دلسوز مردم باشد باید دولت را یاری کند تا بتواند از فرصتی که در اختیار دارد در مسیر ساختن و رفاه مردم استفاده کند.

وی گفت: هنر دولت، رسانه‌ها و همه کسانی که دلسوز مردم و کشور هستند این است که کاری کنند مسائل حاشیه‌ای جایگزین متن که همانا پیشرفت و ارتقاء سطح کشورمان در بخش‌های گوناگون است، نشود و رودخانه زلال ملت ایران به دور از هرگونه آلودگی در مسیر عزت و اقتدار حرکت کند.

احمدی‌نژاد با تاکید بر پیگیری رفع مشکلات صنفی خبرنگاران و لزوم فراهم کردن شرایط مناسب برای فعالیت این قشر همچنین از معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس‌جمهوری خواست نمایشگاهی از فعالیت‌های خبرنگاران در حوزه‌های مختلف برگزار کند. 

وی در این مراسم همچنین با اهدای لوح سپاس و هدایایی به رسم یاد‌بود از زحمات خبرنگاران برگزیده حوزه دولت تقدیر کرد.

در ابتدای این دیدار محمد حسن صالحی‌مرام معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس‌جمهوری با ارایه گزارشی از فعالیت‌های خبرنگاران حوزه دولت در سال گذشته، اظهار داشت: خبرنگاران در سال گذشته تلاش و زحمات فراوانی برای انعکاس خدمات دولت خدمتگزار انجام دادند و با اقدامات خود عملکرد مثبت دولت و مقبولیت نظام و محبوبیت مسئولین کشور را به تصویر کشیدند.

وی افزود: معاونت ارتباطات و اطلاع‌رسانی با همه توان در تلاش است شرایط لازم و کافی را برای فعالیت هر چه بهتر خبرنگاران فراهم کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۷
0
0
ولی ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۷
0
0
شما... وظیفه رسانه انعکاس خبر درسته نه دروغ‌پراکنی
منظورش دشمنایی مثل شما بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۹
0
0
خدا را شکر که اجازه تهمت زدن به کسی حتی صهیونیستها را ندارید وگرنه چه میشد؟ مناظرات انتخابات را یادمان نرفته.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین