کد خبر: ۱۲۵۱۵۹
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۰ - ۰۲:۳۶

رئال مادريد پس از 2 سال از بارسا امتياز گرفت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نوار پیروزی‌های پیاپی بارسلونا در داربی ال کلاسیکو با تساوی یک بر یک در سانتیاگو برنابئو بریده شد. 

تیم‌های بارسلونا و رئال مادرید در دیدار برگشت ال کلاسیکو در هفته‌ی سی و دوم لالیگا به مصاف هم رفتند که در پایان به تساوی یک بر یک رضایت دادند. مسی (52) و رونالدو(82) هر دو از روی نقطه پنالتی برای تیمشان گلزنی کردند. 

بازی با فشارتیم میزبان و پرس شدید توسط شاگردان مورینیو در میانه‌ی میدان آغاز شد. بارسلونا که بعداز مدت‌ها کاپیتان پویول را در ترکیب می دید، به زودی از زیر فشار خارج شد و زوج ژاوی و اینیستا میانه‌ی میدان را در اختیار گرفتند. 

پاس بلند ارسالی برای خدیرا می توانست هافبک آلمانی را در موقعیت خوبی قرار دهد، اما آدریانو با خطا مانع از حرکت او شد و البته کارت زرد هم دریافت کرد.
جدی‌ترین خطر بازی در دقیقه 18 به وجود آمد؛ پس از حدود 50 پاس متوالی صحیح، لیونل مسی در موقعیت تک به تک با کاسیاس قرار گرفت، اما ضربه‌ی چیپ او را سنگربان شماره‌ی یک تیم ملی اسپانیا مهار کرد. 

رئال مادرید پس از این حمله خودی نشان داد و سه کرنر پیاپی بر روی دروازه بارسلونا ارسال کرد و البته نتوانست صاحب فرصت گلزنی شود. 

بازی در دقیقه 25 به جنجال کشیده شد، داوید ویا که در موقعیت تک به تک قرر گرفته بود، توسط کاسیاس متوقف شد، اما داور این صحنه را پنالتی تشخیص نداد و به پیکه یک کارت زرد به دلیل اعتراض نشان داد. 

بارسلونا با ورود به نیمه‌ی دوم 45 دقیقه نخست بی‌پرواتر نشان داد و با نفرات بیشتری به سمت دروازه رئال نزدیک می شد. برتری 75 درصد مالکیت توپ در مقابل 25 درصد مادریدی‌ها نشان از برتری شاگردان گواردیولا داشت. 

رئال مادرید که بیشتر امید به ضدحملات داشت، چندین بار روی حرکات کریستیانو رونالدو می توانست صاحب موقعیت شود؛ در یکی از بهترین فرصت‌های کهک‌شانی‌ها، دی ماریا در گوشه محوطه شش قدم با والدس تک به تک شد،‌اما توپ را به آسمان کوبید. 

مارسلوی برزیلی اولین بازیکن رئال مادرید که به دلیل خطای هند عمد با کارت زرد روبرو شد تا تعداد کارت زردهای نیمه‌ی نخست به عدد 3 برسد. 

کریستیانو رونالدو در دقیقه‌ی 34 می توانست طلسم ناکامی مقابل بارسلونا را به دست فراموشی بسپارد، اما آدریانو به موقع از راه رسید و توپ مهاجم پرتغالی رئال مادرید را دفع کرد. 

مسی در دومین تلاش براش گشودن دروازه‌ی رئال مادرید به داخل محوطه جریمه نفوذ کرد،‌ اما کاسیاس این بار هم با واکنشی تماشایی مانع از فروپاشی دروازه‌اش شد. 

پنجمین کرنر رئال مادرید در دقیقه‌ی پایانی بازی، می توانست رئال را صاحب گل کند، ‌اما آدریانو توپ را از روی خط برگشت داد و دو تیم در پایان نیمه‌ی نخست با تساوی بدون گل راهی رختکن شدند. 

در نیمه‌ی دوم، رونالدو با زیرکی در دقیقه‌ی 49 از آدریانو خطا گرفت و رئال مادرید را در موقعیتی عالی صاحب ضربه‌ی آزاد کرد؛ ضربه‌ی رونالدو اما پس از سایش با تیر دروازه به بیرون رفت. 

آلبیول در دقیقه‌ی 51 پس از تعلل در مهار ویا او را در محوطه جریمه متوقف کرد و علاوه بر دادن یک پنالتی آشکار از زمین بازی هم اخراج شد، مسی پشت توپ قرار گرفت و نخستین گل بازی را به ثمر رساند تا سرانجام طلسم گل نزدن به تیمهای تحت هدایت مورینیو را بشکند. 

مورینیو پس از دریافت این گل دست به تعویض زد و مسوت اوزیل را به جای بنزما به زمین بازی فرستاد. کارلس پویول که اولین بازی‌اش را باری برای بارسلونا پس از چندین ماه آسیب دیدگی انجام می داد در دقیقه‌ی 58 به دلیل آسیب دیدگی از زمین مسابقه خارج شد و کیتا جای او را در زمین گرفت تا نگرانی گواردیولا برای بازی‌های آینده تیمش بیشتر شود. 

بارسلونا که بعد از ده نفره شدن حریف راحت تر کار را دنبال می کرد، میانه‌ی میدان را در اختیار گرفت. در سوی مقابل رئال مادرید بیشتر چشم به ضدحملات و تک حرکات خلاقانه اوزیل داشت. بارسلونا اما با وجود برتری نفری علاقه‌ای به خلق موقعیت گلزنی نشان نمی داد و بیشتر صعی در حفظ توپ و میدان داشت.
ژاوی در دقیقه‌ی 61، کار تیمی بارسلونا را نتوانست به نتیجه برساند و ضربه‌ی فین او پس از سایش به تیر افقی دروازه به بیرون رفت تا دو تیم در زدن توپ به تیر دروازه یک بر یک مساوی شوند. 

رئال مادرید که در نیمه‌ی نخست هم روی ضربات کرنر خطرناک نشان داده بود، روی ششمین ضربه‌ی کرنر باز هم می توانست دروازه‌ی بارسلونا را باز کند، اما ضربه پپه راهی به درون دروازه پیدا نکرد. 

در دقیقه 66 مورینیو تمام داشته‌هایش را به زمین بازی فرستاد تا از شکست خانگی فرار کند، آدبایور جانشین خدیرا شد و دی‌ماریا هم جایش را به آربلوا داد. آفلای هم در بارسلونا به جای پدرو وارد میدان شد. 

بارسلونا قدر فرصت‌های گلزنی را ندانست؛ ویا دو باردر موقعیت تک به تک با کاسیاس به راحتی توپ را به سنگربان کهکشانی‌ها تقدیم کرد. 

بوسکتس در حالی که به راحتی می توانست توپ را دفع کند، با تعلل توپ را به کرنر فرستاد،‌اما هفتمین کرنر رئالی این بار خطرناک نبود. رئال مادرید که با حضور آدبایور به توپ های هوایی روی آورده بود،‌نمی توانست موقعیت جدی ایجاد کند.
اوزیل در حالی که میان سه مدافع بارسلونا گیر کرده بود، با زیرکی خطا گرفت، اما این بار ضربه‌ی رونالدو با اختلاف زیاد به بیرون رفت. 

بازیکنان بارسلونا در ادامه‌ آن قدر بر پاس‌های کوتاه در محوطه جریمه خودی اصرار ورزیدند که رئال مادرید چندین بار از اشتباه آنها استفاده و صاحب موقعیت شد. 

حرکت مارسلو که روی اشتباه مدافعان بارسلونا صورت گرفته بود با خطای آلوز به پنالتی تبدیل شد و رونالدو سرانجام از روی نقطه‌ی پنالتی طلسم گل نزدن به بارسلونا را شکست و دروازه‌ی والدس را فرو ریخت. 

مسی در دقیقه‌ی 86 می توانست یک پنالتی دیگر برای تیمش بگیرد، اما به حرکت خود ادامه داد و فرصت از دست رفت تا داور هم نتواندپنالتی اعلام کند. 

خدیرا هم در دقایق پایانی می توانست هواداران مادریدی را به قهرمانی امیدوار کند، اما قدر پاس آدبایور را ندانست و توپ را درست به جایی فرستاد که والدس حضور داشت. 

ویا بازی ضعیف خود را از دست دادن تک به تک دیگری در دقایق تلف شده از دست داد. 

داور بازی پس از 4 دقیقه وقت تلف شده در سوت خود دمید. بازیکنان بارسلونا پس از این پیروزی در میانه‌ی میدان جمع شدند و از این یک امتیاز راضی به نظر می رسیدند. در سوی مقابل کاسیاس و هم تیمی‌هایش چندان به این نتیجه راضی نشان نمی دادند. 

در دیگر دیدارهای برگزار شده، والنسیا گام بلندی برای رسیدن به جایگاه سومی برداشت و با سه گل در زمین آلمریا به برتری رسید. مالاگا با همین نتیجه مایورکا را شکست داد و ختافه با یک گل سویا را از پیش رو برداشت. 

برنامه و نتایج هفته‌ی سی و دوم لالیگا 

شنبه
آلمریا صفر
والنسیا 3 (سولدادو51، ماریوس 67، آلبا 81)
ختافه یک (میکو 76)
سویا صفر
مالاگا 3 (فرناندز 26، باپتیستا41 و 57)
مایورکا صفر 

یکشنبه
رئال مادرید یک (رونالدو 82)
بارسلونا یک (مسی 52)
رئال سوسیداد – گیخون
ریسینگ- لاکرونیا
هرکولس – لوانته
بیلبائو – اوساسونا
اسپانیول – آتلتیکومادرید 

دوشنبه
ویارئال – ساراگوسا
** جدول رده بندی لالیگا
1- بارسلونا 85 امتیاز
2- رئال مادرید 77 امتیاز
3- والنسیا 63 امتیاز
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین