کد خبر: ۱۲۵۱۸۸
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۴
شهادت حضرت فاطمه(س)؛

ایران اسلامی در عزای دخت نبی مکرم اسلام

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه(س) مراسم متعدد سوگواری از سوی هیأت‌های مختلف تهرانی برگزار و طی شب‌های متوالی پذیرای سوگواران یگانه دخت نبی مکرم اسلام هستند. 

به مناسبت فرارسیدن دهه اول فاطمیه، ایام شهادت بزرگ بانوی جهان اسلام و سرور زنان بهشت حضرت فاطمه زهرا (س) مراسم عزا و سوگواری در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) برگزار می‌شود.

در این مراسم معنوی که با حضور باشکوه زائران و مجاوران حرم مطهر برگزار می‌شود، مداحان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام به مرثیه‌سرایی در رثای یگانه دخت نبی مکرم اسلام می‌پردازند.

این مراسم 10 شب است که از چهارشنبه 24 فروردین آغاز و تا تا جمعه 2 اردیبهشت ماه، بعد از نماز مغرب و عشاء در مصلای بزرگ ری برگزار می‌شود.

سخنران مراسم دهه اول فاطمیه حجّت الاسلام معین شیرازی و مداح اهل بیت عصمت و طهارت حامد رضوانفر نیز در این مراسم به مرثیه خوانی و اجرای مراسم عزاداری می‌پردازند.

هیأت رزمندگان اسلام

مراسم عزاداری فاطمیه اول توسط هیأت رزمندگان شرق تهران (زینبیون) برگزار می‌شود.

سخنرانان حجج اسلام علیرضا پناهیان، مهدی ماندگاری و محمد کد خدا رستم معرفی شده‌اند. مداحان نیز حاج سعید حدادیان و کربلایی محمد حسین حدادیان هستند.

این مراسم از پنجشنبه 25 فروردین آغاز و به مدت پنج شب بعد از نماز مغرب و عشاء در حسینیه شهدای بسیج واقع در بزرگراه بسیج، بعد از 20 متری افسریه، خیابان شهید رحیمی برگزار می‌شود.

مهدیه تهران

مهدیه تهران نیز روز شنبه 17 اردیبهشت مراسم سوگواری حضرت فاطمه(س) را خواهد داشت.

سخنران این مراسم حجت الاسلام سید حسین مؤمنی و مداحان نیز حاج محمد رضا غلامرضازاده، حاج رضا طاهری، حاج علی مشکینی، حاج احد خجسته و مداح نوجوان حسین زاده معرفی شده‌اند.

این مراسم روز شنبه 17 اردیبهشت ساعت 9 صبح برگزار می‌شود.

درس اخلاق به مناسبت ایام فاطمیه اول

جلسات درس اخلاق و معارف اسلامی حضرت آیت الله مجتبی تهرانی با موضوع "حیاء" به مدت 5 شب از 25 فروردین بعد از نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود.

محل برگزاری این جلسات خیابان ایران، کوچه شهید ملکی اعلام شده است.

متن، صوت و فیلم این جلسات در پایگاه اطلاع‏رسانی حضرت آیت‌الله حاج آقا مجتبی تهرانی به نشانی اینترنتی www.mojtabatehrani.ir در دسترس علاقمندان قرار می‌گیرد.

بی‌تردید مراسم سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س) در همه محله‌ها برگزار می‌شود و اماکن معرفی شده در این گزارش تنها تعدادی از آنها هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین