کد خبر: ۱۲۵۲۵۳
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۰ - ۰۸:۳۳

کیهان: مشایی و مسئولین رسانه‌ای دولت کودتا کردند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سایت جهان نوشت: به گزارش جهان به نقل از کیهان رئیس دفتر رئیس‌جمهور و مدیرعامل ایرنا در روزنامه رسمی دولت کودتا کردند! 

روزنامه ایران که طی چند روز اخیر با سفید گذاشتن نام مدیر مسئول (کاوه اشتهاردی) منتشر می‌شد، روز گذشته در حالی منتشر شد که نام علی اکبر جوانفکر به عنوان «سرپرست» (به جای مدیرمسئول) درج شده و نام اعضای شورای سردبیری نیز به کلی حذف شده بود. همزمان تصویر و اخبار اسفندیار رحیم‌مشایی نیز بر صفحه اول و صفحات داخلی روزنامه مذکور نقش بست.
 
ماجرای بی‌سابقه اخیر از چهارشنبه هفته گذشته در روزنامه ایران رخ داده اما با وجود سپری شدن ۵ روز، هنوز هیچ خبر رسمی درباره برکناری بی‌‌سرو صدای مدیرمسئول (کاوه اشتهاردی)، شورای سردبیری و شورای سیاست‌گذاری روزنامه ایران منتشر نشده است. این در حالی است که معمولا در تغییراتی از این دست، جایگزینی مدیرمسئول به صورت رسمی و با انتشار حکم مقام ذی ربط صورت می‌گیرد. گفته می‌شود برکناری مدیرمسئول روزنامه ایران، صرفا با ارسال یک پیامک انجام گرفته و نکته جالب ماجرا این است که وی از حامیان رئیس‌جمهور محسوب می‌شد و بیشترین همراهی را با دولت داشت. 

پیش از این برخی خبرها از تجمیع ایرنا و روزنامه ایران و بردن این مجموعه زیرنظر اسفندیار رحیم‌مشایی به عنوان رئیس دفتر رئیس‌جمهور حکایت می‌کرد اما فارغ از تغییر جایگاه حقوقی خبرگزاری جمهوری اسلامی و روزنامه ایران، نحوه برکناری خاموش مدیریت روزنامه و معرفی نکردن فاعل این اقدام در نوع خود بی‌سابقه است. 

از سوی دیگر برخی خبرها از راه‌اندازی روزنامه ۷ صبح توسط تیم مشایی در کنار دعوت از همکاران برخی نشریات اصلاح‌طلب حکایت می‌کند. چند سایت اینترنتی نیز ازسوی تیم مذکور راه‌اندازی شده‌اند. 

خاطرنشان می‌شود سال گذشته یک جریان خاص تمام آگهی‌ها را به روزنامه ایران اختصاص داد و از واگذاری آگهی‌های دولتی به سایر روزنامه‌ها و مخصوصا روزنامه کیهان جلوگیری کرد، که این روال غیرقابل توجیه و غیرقانونی کماکان ادامه دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین