کد خبر: ۱۲۵۳۱۲
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۳
اقدام وزارت نفت در فرودگاه مهرآباد و سرگردانی مردم

لغو پروازهای داخلی به خاطر هزینه سوخت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: داستان ارائه سوخت به شرکت‌های هواپیمایی ایرانی که از دی‌ماه سال گذشته و با بالارفتن قیمت بنزین هواپیماها از سوی وزارت نفت و اعتراض شرکت‌ها آغاز شده بود دقایقی پیش رنگ تازه‌ای تازه‌ای به خود گرفت.

بولتن‌نیوز نوشت: به گزارش خبرنگار ما در شرایطی که قیمت بنزین ارائه شده به هواپیماها از دی ماه گذشته از نرخ 130 تومان به 400 تومان افزایش پیدا کرده بود اما با اعتراض شرکت‌های هواپیمایی به این قیمت به دلیل به صرفه نبودن آن و نداشتن توجیه اقتصادی رئیس‌جمهور طی دستوری به وزارت نفت تاکید کرد که از این پس تا تعیین تکلیف نهایی قیمت سوخت هواپیما ایرلاین‌های داخلی بتوانند به صورت اعتباری نرخ بنزین مورد استفاده را پرداخت کنند تا بدینوسیله بتوانند بخشی از موانع مالی خود را برطرف کنند.

بنا بر این گزارش با وجود دستور صریح رئیس‌جمهور در این زمینه ساعتی پیش نماینده عالی وزارت نفت در فرودگاه مهرآباد تهران در اقدامی خودسرانه و دور از انتظار با رد این دستور یکی از پروازهای داخلی این فرودگاه را به دلیل عدم پرداخت نقدی هزینه سوخت بارگیری شده توسط شرکت هواپیمایی آتا لغو کرد.
 
این نماینده وزارتخانه در حالی با نادیده گرفتن دستور بالاترین مقام اجرایی کشور به این کار مبادرت ورزید که ظاهرا وزارت نفت در یک اقدام تعجب‌انگیز قرار است این برخورد را با همه شرکت‌های هواپیمایی در دستور کار خود قرار دهد و ضمن اینکه مبنای 400 تومان را برای نرخ بنزین هواپیماهای ایرانی محسوب کند و از طرفی هم تا قیمت کامل سوخت هواپیما قبل از پرواز پرداخت نشود اجازه پرواز هواپیما صادر نشود.

این گزارش می‌افزاید هم اکنون متاسفانه به دلیل این اقدام خلاف قانون وزارت نفت که منجر به لغو پرواز شرکت آتا شده است خلبان هواپیمای این شرکت اقدام به اعتراض به نماینده وزارت نفت در فرودگاه مهرآباد کرده است و حضور مسافران سرگردان در ترمینال 4 مسافر بری این فرودگاه درگیری‌هایی را به وجود آورده است.

همچنین این اقدام علاوه بر لغو پرواز‌ها و نارضایتی مردم باعث افزایش قیمت بلیط هواپیماها که با مساعدت رئیس‌جمهور از مهرماه گذشته تاکنون تغییری نکرده است می‌شود و معلوم نیست چه پیامدهای نامناسبی را برای جامعه به همراه خواهد آورد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
0
0
کی میگه با مساعدت رییس جمهور قیمت بلیطها افزایش نیافته ؟ کجای کاری آقا ؟ الان نزدیک به سه ماهه که قیمت ها هفتاد درصد افزایش پیدا کردن . بلیط تهران به عسلویه تا سه ماه پیش نود و هشت هزار تومان بود یهو شد صد و شصت و هشت هزار تومان !!
الهام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
0
0
بله؟!!!قیمت بلیط از مهر ماه گذشته تا کنون تغییری نکرده؟؟؟؟دروغ تا این حد؟یه تماس با یه دفتر هواپیمایی داشته باشید لطفا قبل از تز دادن!قیمت بلیطها 70درصد گرون تر شده،مردم دیگه سوار هواپیما نمی شند،بنده خودم شاهدم که تعداد پرواز ها هم کم شده،ما که دیگه دستمون نمیرسه سوار شیم(!)ولی از اونایی که سوار شدند شنیدیم بیشتر صندلی ها خالی بوده توی این مدت...
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین