کد خبر: ۱۲۵۳۸۲
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۹:۱۳

تشکر خبرنگار "رویترز" از میرکاظمی برای عدم برخورد تند با وی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مصاحبه مطبوعاتی وزیر نفت در حاشیه مراسم بزرگداشت پنجاهمین سالگرد تاسیس اوپک با حاشیه هایی همراه بود.

حاشیه‌هایی چون شکایت برخی از خبرنگاران در خصوص زمان کم برای سوال و پرسش خبرنگاران که منجر به پاسخ‌گویی به سوال تنها 15 نفر از اصحاب رسانه شد که بیشتر این رسانه‌ها را رسانه‌های خارجی تشکیل می دادند که نتیجه آن پرداختن به مسایل بازار جهانی نفت و عکس‌العمل‌های اوپک بود.

در این بین جای سوالاتی چون شایعات برکناری میرکاظمی از سمت خود و تاکید بر پرداخت نقدی سوخت تحویلی به ایرلاین‌ها که برخلاف دستور محمود احمدی‌نژاد صورت گرفته است در این نشست خالی ماند.

در عین حال خبرنگار رویترز نیز در هنگام طرح سوال خود از میرکاظمی بابت اینکه این بار با وی برخورد تندی از جانبش صورت نگرفته تشکرکرد و تاکید کرد به نظر می‌آید خبرهای بنده طی این روزها که برروی سایت رویترز قرارگرفته باعث خوشحالی و رضایت شما شده که امروز به بنده اجازه طرح سوال دادید و الان نیز سوال انتقادی ندارم. وی در عین حال از روابط عمومی وزارت نفت قدردانی کرد که به وی اجازه طرح سول داده است چرا که دیگر وزارتخانه‌های کشور اجازه همین کار را نیز به وی نمی‌دهند.

این در حالی است که پیش ازاین میرکاظمی در حاشیه افتتاحیه شانزدهمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی از پاسخ‌گویی به سوال خبرنگار رویترز خودداری و پاسخ‌گویی به این خبرگزاری را منوط به تغییر رویکرد آنان کرده بود.

در عین حال به گفته مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت یک نشریه آلمانی با درخواست از ستاد برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی خواستار حضور در ایران برای پوشش این واقعه شده بود که با هماهنگی‌های صورت گرفته با سفارت ایران این خبرنگار به ایران آمده بود. وی سوالی در خصوص میزان استخراج نفت ایران در سال 2010 طرح کرد که وزیر نفت از پاسخ به این سوال خودداری کرد و تاکید کرد لزومی به پاسخ‌گویی به این سوال نیست در عین حال اوپک آماری ارائه خواهد کرد که ایران این امار را قبول خواهد داشت و رسانه‌ها می‌توانند به آن استناد کنند.

از سویی دیگر مصاحبه وزیر در نیم ساعت به اتمام رسید و دبیرکل اوپک که مهمان ایران بود در جایگاه قرارگرفت و پاسخ‌گوی سوالات خبرنگاران شد.

البدری نیز در این نشست به پیشنهادهای شخصی و فردی میرکاظمی برای اوضاع احوال اقتصاد جهانی و تصمیمات اوپک خبر داد و در عین حال تاکید کرد هیچیک ازا ین پیشنهادها به طور رسمی در دبیرخانه به مشورت و بررسی گذاشته نشده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین