کد خبر: ۱۲۵۳۸۸
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۰ - ۲۰:۳۷

بخشنامه دولت درباره ساعت اداری کارمندان، خلاف قانون است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، کاهش ساعت اداری کارکنان دولت را برخلاف نص صریح قانون مدیریت خدمات کشوری و براساس نظرات شخصی و فردی دانست و از بررسی این موضوع در کمیسیون اجتماعی خبر داد. 

با بیان اینکه معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهوری باید دلیل ابلاغ مجدد کاهش ساعت اداری را تشریح کند، اظهار کرد: این ابلاغیه خلاف نص صریح قانون مدیریت خدمات کشوری است که طبق آن ۴۴ ساعت کار موظف باید برای کارکنان دولت در نظر گرفته شود.

نماینده سنقر و کلیایی در مجلس، افزود: تنها در موارد استثنا مانند آلودگی هوا و یا ماه رمضان دولت این اختیار را دارد که ساعت‌های ادارای را کاهش دهد، در غیر این صورت دلیلی نمی‌بینیم که دولت در این مسئله ورود پیدا کند.

مجلس مخالف کاهش ساعت اداری است

وی با تاکید بر اینکه کاهش ساعت کار اداری برخلاف قانون است، تصریح کرد: مجلس نیز با این قضیه مخالف است و کمیسیون اجتماعی به عنوان کمیسیون اصلی بررسی کننده این طرح به طور قطع این موضوع را بررسی خواهد کرد.

فدایی ادامه داد: کمیسیون اجتماعی نیز با کاهش ساعت اداری مخالف بود، چراکه معتقد است کاهش ساعت اداری با کار و نظرات کارشناسی باید صورت بگیرد و به تصویب مجلس برسد، در غیر این صورت اعمال نظر شخصی و فردی است ساعت اداری کم یا اضافه شود و به طور قطع دلیل قانع‌کننده‌ای پشت این تصمیم نیست.

معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس دولت به تازگی در بخشنامه‌ای اعلام کرده است: نظر به نتایج مثبت حاصله از اعمال سیاست‌های کاهش تردد وسایط نقلیه و به تبع آن کاهش آلودگی هوای تهران و تدام این رویه در جهت تضمین بهداشت و سلامتی شهروندان ساکن در کلانشهر تهران ساعات کار کارکنان همه دستگاه‌های اجرایی مستقر در کلانشهر تهران تا اطلاع‌ ثانوی با رعایت نکات زیر از ساعت ۸ صبح تا ۱۴:۳۰ تعیین می‌شود.

این در حالی است که روز گذشته سازمان بازرسی کل کشور خواستار بازگرداندن ساعات کار کارکنان دولت به وضعیت قبل از آلودگی هوا شد. مصطفی پورمحمدی رییس این سازمان اعلام کرده که از دیوان عدالت اداری خواسته است مصوبه دولت برای تغییر ساعت کار ادارات دولتی را لغو کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین