کد خبر: ۱۲۵۵۲
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۸۴ - ۱۶:۳۰

احضار و بازجويي توسط حراست‌ها ممنوع مي‌شود

آفتاب‌‌نیوز : در ماده يك طرح حراست‌ها كه توسط جمعي از نمايندگان به مجلس شوراي اسلامي تقديم شده، آمده است: به منظور انجام اقدامات تدافعي لازم و جهت جلوگيري از دسترسي غيرمجاز به اطلاعات، اسناد، مدارك و رايانه اماكن و تاسيسات، شناسايي عوامل ايجاد نارضايتي و بحران، همچنين پيشگيري از نفوذ عوامل غيرمجاز در دستگاه‌ها مبارزه با فساد و تبادل اخبار و اطلاعات دستگاه‌هاي ذيصلاح، واحدي تحت عنوان حراست در كليه نهادها زير نظر بالاترين مقام دستگاه انجام وظيفه مي‌نمايد. 

طبق اين طرح واحدهاي حراست از چهار قسمت اصلي، حفاظت اسناد، حفاظت رايانه و داده‌ها، حفاظت فيزيكي و حفاظت كاركنان تشكيل مي‌گردند و وظايف محول شده به وزارت اطلاعات در اين قانون توسط حراست كل كشور مستقر در آن وزارتخانه اعمال خواهد شد. 

تامين حراست اخبار، اطلاعات، اسناد و مدارك رايانه و داده‌ها و نيز جلسات و مراسم در مقابل نفوذ و دسترسي عوامل غيرمجاز و اجراي قوانين حفاظتي و نيز ايجاد دبيرخانه و بايگاني محرمانه در دستگاه به منظور تمركز كليه اقدامات مربوط به مكاتبات اسناد و اطلاعات داراي طبقه‌بندي از وظايف واحدهاي فيزيكي حراست‌ها خواهد بود. 

همچنين توجيه و آموزش تخصصي كاركنان حراست و توجيه حفاظتي مديران و كاركنان دستگاه با مجوز و همكاري وزارت اطلاعات و همكاري و هماهنگي با اين وزارت از ديگر وظايف اين واحدها است. 

طبق اين طرح‌ واحد حفاظت كاركنان نيز وظيفه حفاظت از كاركنان دستگاه در مقابل نفوذ و دسترسي عوامل غيرمجاز، جمع‌آوري، ارزيابي و تجربه و تحليل اخبار و گزارش‌ها جهت ارايه به بالاترين مقام دستگاه ذي‌ربط و وزارت اطلاعات و ارائه گزارش‌هاي تحليلي، موضوعي راجع به تهديدات، آسيب‌ها و فرصت‌هاي دستگاه و نيز تعيين صلاحيت نامزدهاي تصدي مشاغل حساس و كاركنان اعزامي به خارج از كشور را برعهده دارد. 

در اين طرح تصريح شده است: احضار، بازجويي، دستگيري، بازداشت و اقدامات فني و اطلاعاتي توسط حراست‌ها ممنوع است و با متخلف حسب مورد طبق قانون مجازات اسلامي برخورد خواهد شد. 

طبق اين طرح مدير يا رئيس واحد حراست دستگاه‌ها توسط بالاترين مقام دستگاه به وزارت اطلاعات پيشنهاد و پس از تائيد آن وزارت با حكم بالاترين مقام دستگاه منصوب مي‌شود.
در اين طرح تصريح شده است: عضويت مسئولان و كاركنان حراست‌ها در احزاب و گروه‌هاي سياسي ممنوع است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین