کد خبر: ۱۲۵۵۶۸
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۴

قیمت سوخت تاکسی 4 برابر سوخت هواپیماست

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک کارشناس برنامه‌ریزی شهری گفت: قیمت بنزین سهمیه‌ای ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله بنزین تاکسی در کشورمان 400 تومان و قیمت بنزین آزاد حمل و نقل هوایی از جمله هواپیماهای مسافربری 100 تومان است.
 
شهرام جباری‌زادگان با بیان این مطلب گفت: به نظر می‌رسد ایران تنها کشور دنیاست که قیمت سوخت تاکسی در آن 4 برابر قیمت سوخت هواپیماست و این در حالی است که با حداقل افزایش نرخ کرایه تاکسی بدون ارائه هیچ‌گونه راهکار جبرانی مخالفت می‌شود.

وی با اشاره به این که به رغم اجرای طرح هدفمندکردن یارانه‌ها، بنزین هواپیما همچنان با همان قیمت سابق یعنی لیتری 100 تومان به شرکت‌های هواپیمایی ارائه می‌شود، اظهار کرد: این در صورتی است که از همان نخستین روز اجرای این طرح نسبت به افزایش قیمت بنزین تاکسی به 4 برابر قیمت سابق اقدام شد.

جباری زادگان با بیان این که قیمت سوخت CNG تاکسی‌ها نیز پس از هدفمند‌سازی یارانه‌ها 5/7 برابر شده، اضافه کرد: در حال حاضر برای بسیاری از رانندگان تاکسی به ویژه تاکسی‌های ون با توجه به سهمیه محدود سوخت و نرخ پایین کرایه، عملا ادامه فعالیت مقرون به صرفه نیست.

این کارشناس مسائل شهری با تاکید بر اینکه سهمیه اختصاص داده شده به هیچ عنوان برای تاکسی‌ها در شهر بزرگ و پر ترافیکی مانند تهران کافی نیست، تصریح کرد: به این دلیل بسیاری از رانندگان مجبورند با بنزین آزاد با قیمت لیتری 700 تومان نسبت به جا به جایی مسافر اقدام کنند.

جباری‌زادگان در پایان خاطرنشان کرد: نتیجه‌ای که از مقایسه تعداد مسافران تاکسی با میزان کرایه دریافتی از آن‌ها و تعداد سرنشینان هواپیما و میزان هزینه دریافتی از ایشان در مقابل قیمتی که بابت سوخت مصرفی از این دو نوع وسیله نقلیه دریافت می‌شود، قابل ثبت در کتاب رکوردهای گینس است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین