کد خبر: ۱۲۵۵۷۷
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۹
در خطبه‌های نماز جمعه تهران

امامی کاشانی: جامعه به لحاظ جهادی و اقتصادی بیمار است

شرعا، قانونا و اخلاقا همه مطیع ولی امر مسلمین هستند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آیت الله محمد امامی کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به نام‌گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال جهاد اقتصادی، گفت: جهاد از یک سو و کار و تلاش از سویی دیگر قداست مضاعف دارند و همین عامل باعث با ارزش شدن فعالیت در حوزه اقتصاد در امسال می‌شود.

وی با بیان اینکه واقعا جامعه ما هم به لحاظ جهادی و هم به لحاظ اقتصادی بیمار است، گفت: باید واسطه‌گری‌ها را برچیده و پول را در مسیر تولید و خدمت به جامعه قرار بدهیم.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد سرمایه و کار و همچنین تولید بسیار ارزشمند است، گفت: بالتبع برای پویایی اقتصاد کشور این مهم با جهاد میسر است.

امامی کاشانی بر اصلاح نگرش به سرمایه در فرهنگ کشور تاکید کرد و گفت: سرمایه همچون رودخانه‌ای جاری است که همه لب تشنگان می‌توانند در مسیر آن قرار گرفته و از آن سیراب شوند.

خطیب نماز جمعه تهران وعده داد در خطبه‌های بعدی نماز جمعه بحث جهاد اقتصادی را بیشتر مورد بررسی قرار دهد.

وی به عنوان نکته دوم در خطبه‌های نماز جمعه امروز به بحث برکناری وزیر اطلاعات و دستور مقام معظم رهبری مبنی بر تداوم فعالیت حیدر مصلحی در این سمت اشاره کرد و گفت: بیگانگان این موضوع را خوراک قرار داده و از این بابت جنجال‌آفرینی می‌کنند و در حالیکه از ساختار نظام جمهوری اسلامی اطلاعی ندارند آن را بالا گرفتن اختلافات درون نظام عنوان می‌کنند.

امامی کاشانی افزود: ما می‌خواهیم به بیگانگان بگوییم که بفهمید نظام ما این‌گونه نیست بلکه در نظام اسلامی هر‌گاه ولی فقیه دستوری می‌دهد شرعا، قانونا و اخلاقا همه مطیع آن هستند.

وی تصریح کرد: نظام اسلامی همواره بر روی قانون طی مسیر می‌کند ولی در برخی موضوعات ولی امر مسلمین مصلحت می‌داند که دخالت کرده و همه نیز نسبت به آن مطیع هستند.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: هم اکنون رئیس‌جمهور مطیع و فعال مشغول به کار است و مردم نیز قدردان وی هستند و البته از او انتظاراتی نیز دارند.

امامی کاشانی در ادامه به روز ارتش اشاره کرد و گفت: به حمدالله نیروهای مسلح کشور در اقتدار کامل به سر برده و در طول عمر نظام جمهوری اسلامی نیز افتخار آفریدند‌.

وی به برخی تهدیدات از سوی عده‌ای ناآگاه و نوکر بیگانه اشاره کرد و گفت: سخنان آنها درباره نیروهایی که امروز حرف اول را در منطقه می‌زنند عاملی جز مسخره شدن به شمار نمی‌رود.

خطیب نماز جمعه تهران در ادامه به جنبش‌های مردمی در منطقه اشاره کرد و گفت: ریشه و اساس این حرکت‌ها کاملا مردمی بوده و متعلق به هیچ گروهی نیست و از همین روست که با کشتار نمی‌توان آنها را فرو نشاند.

امامی کاشانی افزود: این جنبش‌ها یک پرچم و یک محور دارد که محور آن اسلام و پرچمش محمد رسول الله(ص) است.

وی با اشاره به بیانیه‌های برخی سازمان‌های منطقه‌ای مثل شورای همکاری خلیج فارس نیز گفت: به جای اینکه آنها بیایند و از مردم بحرین که در حال کشتار هستند دفاع کنند حرف‌هایی می‌زنند که اربابانشان را خوشحال کنند و این نشان می‌دهد که انسانیت در این عصر به شدت سقوط کرده است.

امامی کاشانی در پایان سخنانش بااشاره به سالگرد ارتحال آیت‌الله مرحوم بهجت، از خداوند برای ایشان طلب مغفرت کرد.

وی در خطبه‌های نخست نماز جمعه تهران نیز با اشاره به ایام فاطمیه و رحلت بانوی بزرگوار اسلام احادیثی را به نقل از منابع معتبر در رابطه با امامت و ولایت و نقش حضرت فاطمه زهرا در این زمینه بازگو کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین