کد خبر: ۱۲۵۶۴۶
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۲

بانک مرکزی برای محاسبه نرخ تورم به سفره مردم نگاه کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: موسوی لارگانی با توضیح این که بانک مرکزی نرخ تورم در کشور را 14 درصد اعلام کرده است، اظهار کرد: این نرخ تورم مربوط به 350 قلم کالایی است که بانک مرکزی بر آن‌ها نظارت دارد و آنها را بررسی می‌کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این که نرخ تورم واقعی در کشور بیشتر از 14 درصد اعلام شده از سوی بانک مرکزی است، گفت: برای حذف صفر از پول ملی کشور باید نرخ تورم به حداقل برسد.

"سیدناصر موسوی‌لارگانی" در گفت‌وگو با خانه ملت، با بیان این که برای اجرای طرح حذف صفر از پول ملی باید مقدمات و زیرساخت‌های اولیه فراهم باشد، تصریح کرد: حذف صفر از پول ملی تورم سنگینی را در کشور ایجاد نمی‌کند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با یادآوری این که کشور ترکیه در زمینه حذف صفر از پول ملی خود عملکرد موفقی داشته است، گفت: دلیل اصلی این موفقیت این است که مسئولان ترکیه برای اجرای این طرح ابتدا نرخ تورم کشور خود را به حداقل رسانده و بعد از آن این طرح را اجرا کردند.

وی با تأکید بر این که وضعیت کنونی نرخ تورم در کشور مناسب نیست، افزود: مسئولان ایران هم برای اجرای طرح حذف صفر از پول ملی باید ابتدا نرخ تورم را به حداقل رسانده و بعد این طرح را اجرا کنند.

نرخ تورم بیشتر از نرخ اعلامی بانک مرکزی است

موسوی لارگانی با توضیح این که بانک مرکزی نرخ تورم در کشور را 14 درصد اعلام کرده است، اظهار کرد: این نرخ تورم مربوط به 350 قلم کالایی است که بانک مرکزی بر آن ها نظارت دارد و آنها را بررسی می‌کند.

وی با بیان این که بانک مرکزی باید نرخ کالاهای مورد نیاز مردم و کالاهایی که در سفره‌های مردم استفاده می‌شود را حساب کند، تصریح کرد: به طور قطع نرخ تورم این کالاها بسیار بالاتر از نرخ تورم کالاهایی است که بانک مرکزی آنها را بررسی می‌کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این که بعد از حذف صفر از پول ملی باید هزینه‌ها و درآمدها با هم تناسب داشته باشند، اظهار کرد: در صورتی که هزینه‌ها و درآمدها با هم تناسب داشته باشند، اقتصاد ایران می‌تواند در منطقه و حتی اروپا حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین