کد خبر: ۱۲۵۷۵۴
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۹:۰۸

نرخ بیکاری در بندر ماهشهر به 23.5 درصد رسیده است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نماینده بندر ماهشهر، امیدیه و هندیجان خواستار توجه و اهتمام‌نظر بیشتر دولت به شهرهای محروم استان خوزستان شد و گفت: نرخ بیکاری در ماهشهر که بزرگ‌ترین صنایع پتروشیمی را دارد، اسفبار است.

خلیل حیات‌مقدم گفت: نرخ بیکاری در بندر ماهشهر به 23.5 درصد رسیده و این آمار بیکاری برای یک بندر صنعتی کشور غیرقابل قبول است. 

نماینده بندر ماهشهر، امیدیه و هندیجان با اعلام این که نرخ بیکاری در بندر ماهشهر به 23.5 درصد رسیده است، افزود: در کارخانه‌های پتروشیمی بسیاری از افراد بومی در حال تعدیل و اخراج شدن هستند که این امر مشکل بیکاری منطقه ماهشهر را دوچندان خواهد کرد. 

حیات‌مقدم با انتقاد از اجرایی نشدن مصوبه سال 84 هیأت دولت در بندر ماهشهر تاکید کرد: طبق مصوبه دولت، تبدیل وضعیت کارکنان پتروشیمی ماهشهر باید مدت‌ها پیش عملیاتی می‌شد که متاسفانه وزارت نفت تاکنون هیچ اقدامی در راستای اجرایی کردن این مصوبه انجام نداده است. 

وی افزود: کارکنان پتروشیمی ماهشهر اخیرا برای احقاق حق مسلم خود جهت تبدیل وضعیت تجمعات اعتراض‌آمیزی را برگزار کرده‌اند. 

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس توجه وزارت نفت و اجرای مصوبه دولت را ضروری دانست و تصریح کرد: وزارت نفت باید هر چه سریع‌تر تبدیل وضعیت کارکنان پتروشیمی را اجرایی کرده و اجازه ندهد نارضایتی این قشر از مردم بهانه‌ای علیه نظام و دولت به دست بیگانگان و استکبار دهد. 

حیات‌مقدم بحث واگذاری منازل سازمانی ماهشهر به ساکنان این منطقه را دیگر مصوبه هیأت دولت عنوان کرد و گفت: متاسفانه واگذاری منازل مسکونی ماهشهر به ساکنان هنوز محقق نشده و تاخیر بیشتر در اجرای این مصوبه مشکلات ساکنان ماهشهر را دوچندان خواهد کرد. 

وی همچنین به مشکلات مردم استان‌های غربی و به‌ویژه خوزستان در مقابله با پدیده گرد و غبار و ریزگردها اشاره کرد و افزود: مجمع نمایندگان استان خوزستان خواستار توجه و اهتمام نظر بیشتر و جدی‌تر رئیس جمهور و هیئت دولت به مشکل گرد و غبار در استان‌های غربی است. 

حیات‌مقدم در پایان سهم 2 درصدی مناطق محروم از درآمدهای نفتی را برای حیات و توسعه این مناطق ضروری دانست و گفت: شهرهای محروم استان خوزستان برای حل مشکلات عمرانی خود شدیدا نیازمند سهم 2 درصدی خود هستند که امیدواریم دولت در راستای تحقق تخصیص این اعتبارات به شهرهای محروم استان خوزستان اقدام کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین