کد خبر: ۱۲۵۸۹۴
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۲۱:۰۰
در مخالفت با بودجه 90

محجوب: با اجرای اینچنین هدفمندسازی چوب و پیاز را با هم بخورد کشور ندهیم

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: رئیس فراکسیون کارگری مجلس از نابسامانی بودجه هدفمندسازی یارانه‌ها در لایحه بودجه 90 گلایه کرد.

علیرضا محجوب نماینده تهران نیز در مخالفت با کلیات لایحه بودجه 90، با بیان اینکه دولت و کمیسیون تلفیق، بخشی از درآمهای دولت را خارج از حساب ذخیره ارزی محاسبه کرده​اند، این را خلاف قانون اساسی خواند و گفت: باید کلیه درآمدهای دولت به حساب ذخیره ارزی واریز شود اما اینچنین نشده است.

وی با بیان اینکه دولت چطور می​خواهد چنین حجمی از بودجه را در طول یک سال هزینه کند، افزود: وقتی بودجه‌های عمرانی تمام و کمال در سال گذشته جذب نشده چرا بر حجم ان در سال جاری افزوده​اید؟

رئیس فراکسیون کارگری، با بیان اینکه 5 درصد از سرجمع بودجه اشتغال‌زایی دستگاه‌ها کاسته شده است، این را در تعارض با شعارهای اشتغال‌زایی دولت دانست و گفت: چرا بودجه کمیته امداد که سهم خوبی در ایجاد اشتغال داشته است، کم شده است؟ این ضرب و تقسیم‌ها برای آمال و آرزوها و خیالات ما روی کاغذ خوب است نه اجرا! با آمال و آرزو که نمی​توان کار ایجاد کرد. نارضایتی​ها از رشد بیکاری را به هرج و مرج تبدیل نکنیم.

محجوب به نابسامانی بودجه هدفمندسازی یارانه​ها در لایحه بودجه 90 اشاره کرد و افزود: چرا بیش از بودجه مصوب مجلس برای این قانون گذشته​اید؟ این چه کمکی می​کند جز افزایش تورم و فشار به مردم؟ چوب و پیاز و همه چیز را به خورد کشور ندهیم که هم مردم بیچاره شوند و هم عایدی‌ای برای کشور نداشته باشد!

نماینده تهران با اشاره به ناتوانی بخش صنعت در چنین فضایی، ادامه داد: تنظیم سیاست​ها به گونه​ای است که کمکی به بخش صنعت نمی​کند و این باعث نگرانی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین