کد خبر: ۱۲۶۰۱۸
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۱
در مجلس اصول‌گرا چه خبر است؟

رای دادن یک نماینده مجلس به جای چند نماینده!

از رسمیت افتادن مجلس در سومین روز بررسی لایحه بودجه
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: هفته گذشته نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه در صحن مجلس هنگام رای گیری به جای چند نماینده رای داد. این اقدام عجیب نماینده ارومیه که از چشمان خبرنگاران تصویربرداران و عکاسان مصون نماند در بخش خبری ۲۰:۳۰به همراه این تصویر نماینده به هنگام رای دادن به جای چند نماینده پخش شد.

به گزارش آفتاب به نقل از جهان، وقتی خبرنگار از نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه در خصوص این اقدام وی و پخش آن در این شبکه سوال کرد، وی در جواب گفت اگر ۲ میلیارد تومان در حوزه انتخابیه‌ام خرج می‌کردم به‌ اندازه چند ثانیه پخش این خبر نمی‌توانستم برای خودم تبلیغ کنم. اما این اقدام رسانه ملی خیلی به نفع من تمام شد.

در جلسه علنی عصر امروزمجلس نیز در هنگام رای‌گیری برای حذف یک تبصره از بند الحاقی ۴۰ماده واحده بوجه سال ۹۰ محمد مهدی شهریاری نماینده زاهدان ضمن آن که فریاد ۴-۴ که در مجلس به معنای موافقت و رای موافق است، سر می‌داد به جای چند نماینده رای داد. وی با حضور در جایگاه‌های نمایندگان دکمه رای‌گیری مانیتورها را فشار می‌داد!

رایزنی و گفت‌وگوی نمایندگان با چهره‌های شاخص مجلس در خصوص مسایل سیاسی روز از دیگر حاشیه‌های جلسه عصر دیروز مجلس بود.

بی‌توجهی برخی نمایندگان به متن مذاکرات مجلس معرکه گرفتن در گوشه کنار‌های مجلس صحبت کردن با تلفن همراه، روزنامه خواندن و حتی چرت زدن یک نماینده، از دیگر حاشیه‌های دیروز مجلس بود. 

عدم شرکت نمایندگان در رای‌گیری نیز از دیگر حاشیه بود، بطوری که از ۲۰۰ نماینده حاضر در صحن مجلس گاهی اوقات تنها ۱۴۰ نماینده در رای‌گیری شرکت می‌کرد و بقیه نمایندگان با وجود اینکه در صحن مجلس حضور داشتند اما در رای‌گیری شرکت نمی‌کردند.

حلقه زدن نمایندگان به دور هم و گپ و گفت‌وگو‌ی آنها و بی‌توجهی به مذاکرات مجلس تا آنجا پیش رفت که علی لاریجانی رئیس مجلس چندین بار از نمایندگان خواست تا با حضور در جایگاه‌های خود در رای‌گیری شرکت کنند.

پیشنهاد عجیب و غریب/ جنگ با تفنگ بی‌فشنگ

پیشنهاد تخصیص دو هزار میلیارد تومان از حساب ذخیره ارزی برای کمک به بخش کشاورزی با مذاکرات خواندنی‌ای همراه بود. 

به گزارش خبرآنلاین، پس از اظهارات رئیس کمیسیون تلفیق مبنی بر خالی بودن حساب ذخیره ارزی، برخی نمایندگان در مخالفت با وی سخن گفتند. از جمله اینکه سلیمان ذاکر نماینده ارومیه معتقد بود با توجه به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت زا بخش کشاورزی، باید مجلس در این راستا گام بردارد.

او سخنانش را در قالب تذکری مطرح کرد که نایب رئیس مجلس چندبار از او پرسید که به استناد چه بندی از آیین‌نامه چنین تذکری می‌دهد و وقتی او پاسخی نداد، ابوترابی‌فرد گفت: این هم تذکر عجیب و غریبی بود که هیچ استنادی نداشت!

دقایقی بعد بار دیگر ذاکر باز هم درخواست تذکر کرد و خطاب به ابوترابی‌فرد، پرسید: کجای تذکر من عجیب و غریب بود؟ استنادم به حرف‌های مقام معظم رهبری یا حمایتم از بخش کشاورزی؟

ابوترابی‌ که متوجه بار معنایی سخنانش شده بود، از او به دلیل این تذکر تشکر کرد و در توضیح اظهارات قبلی‌اش گفت: شما به عنوان موافق داشتید تذکرمی‌دادید که صحیح نبود. منظور من این بود که شما باید به عنوان موافق حرف می‌زدید و نه در قالب تذکر.

مصطفی کواکبیان نماینده سمنان هم از موافقان تخصیص بودجه دو هزار میلیاردی به بخش کشاورزی بود که با اشاره به سفرهای استانی هیات دولت گفت: رئیس جمهور در هر استانی که رفته‌اند با مشکل آب مردم آشنا شده‌اند. مشکل آب آنقدر زیاد است که جنگ‌های بعدی، جنگ آب است.

محمد مهدی مفتح سخنگوی کمیسیون تلفیق که می‌گفت پولی در حساب ذخیره ارزی نیست که بخواهد صرف این امور شود، در پاسخ به سخنان کواکبیان گفت: من هم قبول دارم که جنگ بعدی، جنگ آب است، اما جنگ با تفنگ بی‌فشنگ که نمی‌شود!

از رسمیت افتادن مجلس در سومین روز بررسی لایحه بودجه 

خبرگزاری مهر نیز نوشت: تابلوی نمایشگر صحن علنی مجلس خاموش بود و تعداد نمایندگان را نشان نمی‌داد و بدلیل از رسمیت افتادن تعداد نمایندگان در صحن، این جلسه مکررا از رسمیت می‌افتاد. 

دقایق پایانی جلسه امروز مجلس هم مانند روز گذشته با اصرار نمایندگان برای خروج از صحن علنی همراه بود به طوری که در دقایق پایانی تعداد زیاد از نمایندگان مقابل درب خروجی تجمع کرده بودند و اصرار داشتند که رئیس جلسه اعلام کند که جلسه به پایان رسیده است. تجمع نمایندگان مقابل درب خروجی تذکرات پی در پی هیأت رئیسه و ابوترابی‌فرد را به همراه داشت اما این تذکرات نتیجه بخش نبود و نمایندگان همچنان جلوی درب خروجی حضور داشتند. 

همچنین در گوشه‌ای از صحن علنی مجلس رایزنی حسین فدایی عضو کمیسیون اصل نود با حجت الاسلام روح‌الله حسینیان رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دور از چشم سایر نمایندگان قابل توجه بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Sweden
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۸
0
0
این دوره مجلس به واقع از عصاره فضایل ملت شکل گرفته و از بدو انقلاب تا کنون نظیر نداشته است!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۸
0
0
مملکت گل و بلبل که میگن همینه ها
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین