کد خبر: ۱۲۶۰۲۹
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۹

١۵٠٠ جانباز شیمیایی سردشتی بدون پزشک

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: با گذشت سال‌ها از «اهدای» کلینیک تخصصی جانبازان شیمیایی سردشت از سوی مقام معظم رهبری به جانبازان شیمیایی، هنوز بخش‌های تخصصی این کلینیک راه‌اندازی نشده و جانبازان سردشتی را برای درمان با اتوبوس به ارومیه منتقل می‌کنند. 

این کلینیک در سال ۷۵ و در پی سفر آقای خامنه‌ای به استان آذربایجان غربی ساخته شد اما پس از گذشت ۱۵ سال هنوز بخش‌هایی از این کلینیک مجهز نشده و با مشکل پزشک متخصص روبرو است.

پنج ماه قبل ابوالفضل ملک‌زاده، معاون بهداشت بنیاد شهید و امور ایثارگران از واگذاری کلینیک مصدومان شیمیایی سردشت به شبکه بهداشت استان آذربایجان غربی خبر داد که به گفته وی پیشنهاد این واگذاری ۹ ماه پیش در جلسه‌ای با حضور مسئولین مربوطه در استان آذربایجان غربی از سوی معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران مطرح شد‌.

صالح عزیز پور، رئیس انجمن حمایت از مصدومان شیمیایی از تعطیلی داروخانه سردشت خبر داد و گفت: ای کاش مسئولان پزشک معالج در کلینیک می‌گذاشتند تا تجهیزات بیخودی خاک نخورد.

وی افزود: پس از بارها مصاحبه و فشار رسانه‌ای از سوی رسانه‌ها بالاخره بنیاد شهید حرکتی انجام داد و قرار شد دانشگاه علوم پزشکی ارومیه مسئولیت تامین پزشک معالج کلینیک تخصصی جانبازان شیمیایی سردشت را بر عهده بگیرد که بر خلاف تعهدات هنوز دانشگاه پزشکی مستقر نکرده است.

صالح عزیزپور ادامه داد: صحنه زشت و تاسف‌باری هست وقتی جانبازان شیمیایی را با اتوبوس پس از ساعت‌ها راه برای درمان به ارومیه می‌برند در حالی که شهر ما سردشت است و کلینیک و درمانگاه هم داریم.

همچنین روشنفکر، رئیس بنیاد شهید سردشت در پاسخ به این پرسش که چرا پس از گذشت دو سال هنوز متخصص چشم و ریه جانبازان شیمیایی در این کلینیک مستقر نشده و پس از مدت پنج ماه هنوز دانشگاه علوم پزشکی بر اساس تفاهم نامه، پزشکی به این کلینیک اعزام نکرده است گفت: من پاسخ‌گو نیستم باید از استان پیگیری کنید ولی قرار است کارهایی انجام شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین