کد خبر: ۱۲۶۲۳۶
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۶

تخلفات گسترده در بازار دستمال کاغذی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رییس هیأت مدیره‌ی انجمن صنایع سلولزی و بهداشتی ایران از افزایش تخلفات در بازار این محصولات به ویژه در حوزه‌ی دستمال کاغذی خبر داد.

سیف‌الله ملکی با اشاره به کم‌فروشی برخی تولیدکنندگان داخلی به‌ویژه تولیدکنندگان زیرپله‌ای توضیح داد: در سه ماه گذشته نمونه‌برداری‌های انجام شده از بازار نشان داد که تعداد تخلفات مربوط به کم‌فروشی تولیدکنندگانی از این دست به ویژه در حوزه‌ی دستمال کاغذی به شدت افزایش یافته است.

او با بیان این‌که در این مدت 10 تا 15 مورد تخلف کم‌فروشی دستمال کاغذی مشاهده و به سازمانهای تعزیرات و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اعلام شد، احتمال داد که تعداد تخلفات باز هم بیشتر شود.

وی افزود: براساس استانداردهای تدوین شده باید فضای خالی در جعبه دستمال کاغذی از طرفین آن بیش از یک سانتی‌متر نباشد، اما در موارد تخلف این فضا بسیار زیادتر بوده است.

او با بیان این‌که اغلب تخلفات مشاهده شده مربوط به تولیدکنندگان غیرقانونی و زیرپله‌ای بوده است، اظهار کرد:‌ در برخی از موارد نیز تعداد برگهای موجود در جعبه‌ی دستمال کاغذی کمتر از حد استاندارد بوده است.

رییس هیات مدیره‌ی انجمن صنایع سلولزی و بهداشتی ایران گفت:‌ از سازمان صدا و سیما خواستیم تا در زمینه‌ی تخلفات بازار دستمال کاغذی اطلاع‌رسانی کنیم، اما متاسفانه صدا و سیما برای این کار از ما درخواست پول کلانی کرد که ما چنین امکاناتی نداریم.

وی یادآوری کرد: نمونه‌برداری از بازار محصولات سلولزی و محصولات بهداشتی از سالها پیش آغاز شده و در چند سال اخیر تشدید شده که نتایج آن نشان داد تعداد تخلفات نیز افزایش یافته است.

ملکی همچنین با اشاره به این‌که همواره افراد سوء‌استفاده‌گر در حوزه‌ی تولید محصولات سلولزی و بهداشتی وجود داشته‌اند و طی چند ماه اخیر ابعاد تخلفات آنها گسترده‌تر شده است، اظهار کرد: بعد از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و افزایش قیمت مواد اولیه، موارد تخلف در حوزه‌ی تولید محصولات بهداشتی و سلولزی افزایش یافته، اما اغلب این تخلفات مربوط به تولیدکنندگان غیرقانونی و زیرپله‌ای بوده است.

این فعال صنعتی تاکید کرد: تولیدکنندگان زیرپله‌ای روی جعبه‌ی محصولات خود آدرس‌هایی را ذکر می‌کنند که جعلی بوده و بنابراین یافتن آنها دشوار است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین