کد خبر: ۱۲۶۳۴۸
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۸

داوودنژاد: چرا قید و بند از دست و پای جعفر پناهی برداشته نمی‌شود؟

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: علیرضا داوودنژاد کار گردان فیلم تحسین شده مرهم که هم اکنون بر پرده سینماهای تهران قراردارد روز گذشته دربرنامه رادیویی پشت پرده در رادیوتهران حضور یافت. 

به گزارش آفتاب به نقل از پارس توریسم، این کار گردان پیشکسوت و شناخته شده کشور، در بخشی از این برنامه رادیویی در صحبت‌هایی گفت: در حالی که فضای سمعی بصری کشور، در تسخیر فیلم خارجی است و فیلم‌های خارجی از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای و اینترنت و ... به راحتی در دسترس هستند باید برای تولید فیلم ایرانی اهمیت ویژه‌ای قائل شد. 

وی درادامه گفت: برای موفقیت در تولید فیلم‌های خوب ایرانی، باید برای دانش سینمایی ارزش قائل باشیم. باید برای نخبگان سینما در مقابل هجوم شبکه‌های ماهواره‌ای و فیلم‌های خارجی ارزش قائل شد. چرا باید هنرمندی مثل بهرام بیضایی که در پژوهش و آموزش و نمایش و سینما بی‌نظیر است باید از شرایط کار و زندگی‌اش به ستوه بیاید از ایران برود. 

داوودنژاددر ادامه گفت: چرا قید و بند از دست و پای جعفر پناهی برداشته نمی‌شود و چرا شرایطی فراهم نمی‌شود که او فیلم بسازد و به سفر برود. 

کارگردان فیلم نیاز درادامه این سوال را مطرح کرد که چرا بهمن قبادی باید در خارج مدتی در‌به‌در بماند تا راهی برای کار کردن پیدا کند. 

داوودنژاد در بخش دیگری از حرف‌های خود گفت: بسیاری عقیده دارند که فیلم مرهم فیلم خیلی خوبی است و کلیشه‌های تجاری ندارد. چنین فیلمی چرا نباید به درستی و خوبی معرفی شود؟ مردم باید مطلع شوند که فیلم مرهم فیلمی درباره اعتیاد و جوان‌هاست و مدیریت فرهنگی کشور باید بتواند با پشتیبانی رسانه‌ای خود فیلم‌هایی چون مرهم را به مردم معرفی کند. 

وی در ادامه گفت: مرهم فیلمی است که تماشاگران از سالن نمایش راضی بیرون می‌آیند و امیدوارم شرایطی فراهم شود که این فیلم به درستی به مردم معرفی شود. 

این کار گردان پیش کسوت وقدیمی درادامه عنوان کرد: باید روش مدیریت فرهنگی کشور عوض شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۲
0
0
شهامتت ايوالله داره
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین