کد خبر: ۱۲۶۳۶۵
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۰:۴۷

شایعه تلاش اسراییل برای حمله به ایران از عراق در شبکه انگلیسی‌زبان ایران!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آینده نوشت: وزارت دفاع آمریكا، پنتاگون، گزارش پرس‌تی‌وی، شبكه انگلیسی‌زبان ایران، در خصوص «استقرار جت‌های جنگی اسرائیل در عراق» را كه نقل قول از یكی از اعضای جریان صدر بود، تكذیب كرد.

به گزارش رویترز، سرهنگ دیوید لاپان، یک مقام پنتاگون، روز دوشنبه گفته است: این گزارش كذب است.

شبكه تلویزیونی پرس‌تی‌وی به نقل از یک منبع نزدیک به گروه «مقتدی صدر» روز دوشنبه گزارش داده بود كه «جت‌های جنگنده اسرائیلی در یک پایگاه نظامی در استان الانبار در غرب عراق، به طور پنهانی به تمرین پرداخته‌اند.»

پرس‌تی‌وی همچنین گزارش داده بود: «شمار قابل توجهی از جنگنده‌های رژیم اسرائیل در پایگاه نظامی الاسد كه بزرگترین پایگاه هوایی امریكا در استان الانبار واقع در غرب عراق است، مشاهده شده‌اند. این جنگنده‌ها شامل هواپیماهای جت U۲, F۱۵, F۱۶, F۱۸, F۲۲ و KC۱۰ هستند.»

به گزارش رویترز، یک سخنگوی ارتش اسرائیل گفته است، اطلاعی از این موضوع ندارد. ولی با این حال تصریح كرده است: ارتش اسرائیل در خصوص مانورهایش اظهارنظر نمی‌كند.

در همین زمینه، ژنرال انوار احمد، فرمانده نیروی هوایی عراق، نیز خبر پرس‌تی‌وی را «بی پایه و اساس» خواند و گفت: «پایگاه الاسد (كه در گزارش پرس‌تی‌وی اسمش ذكر شده) در قلمرو خاک عراق قرار دارد. ما هرگز اجازه نخواهیم داد كه از خاک عراق برای حمله نظامی علیه ایران و هركشور دیگری استفاده شود.»

پرس‌تی‌وی در گزارش خود آورده بود كه این «تمرینات یک هفته طول كشیده» و به «دور از چشم مقامات عراقی و با همكاری نظامیان آمریكایی انجام شده است.»

این منبع نزدیک به گروه مقتدی صدر به پرس‌تی‌وی گفته است: «احتمالا هدف از انجام این تمرینات، آمادگی برای حمله به سیستم دفاعی ایران، تخریب رادارهای ایرانی و حمله به اهدافی در عمق خاك ایران است.» 

مشخص نیست چرا تلویزیون رسمی وابسته به جمهوری اسلامی به منشا انتشار چنین شایعاتی كه به نظر خوشایند امریكایی‌هاست، به نقل از یک طیف سیاسی عراقی كرده است!
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین