کد خبر: ۱۲۶۵۰۷
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۹:۴۷

روایات ضدونقیض از جلسه امروز هیأت دولت

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: در حالی که خبرگزاری فارس و ایرنا از تشکیل جلسه هيأت دولت به رياست محمود احمدی‌نژاد و با حضور حجت‌الاسلام والمسلمين مصلحی وزير اطلاعات، خبر داده بودند، برخی از سایت‌های خبری مدعی شده‌اند که محمود احمدی‌نژاد، مصلحی را از جلسه هیأت دولت بیرون کرد.
 
 به گزارش آفتاب، فارس در خصوص تشکیل جلسه هیأت دولت نوشته بود: جلسه صبح امروز(چهارشنبه) هيأت دولت به رياست محمود احمدی‌نژاد رئيس‌جمهور كشورمان و با حضور اكثر وزرای دولت از جمله حجت‌الاسلام والمسلمين حيدر مصلحی وزير اطلاعات برگزار شد. خبرگزاری‌ ایرنا نیز

در همین ارتباط سایت خبری مشرق نوشت:

بر اساس گزارش تصویری سایت پرزیدنت (سایت رسمی ریاست جمهوری) مصلحی وزیر اطلاعات در جلسه امروز (چهارشنبه) هیأت دولت حضور نداشته است.

پس از انتشار خبر عدم حضور وزیر اطلاعات در جلسه امروز (چهارشنبه) هیأت دولت، دفتر رئیس جمهور مدعی شد که حجت الاسلام مصلحی در جلسه امروز صبح هیأت دولت حضور داشته است. این در حالی که در تصاویر منتشر شده در سایت رسمی ریاست جمهوری (پرزیدنت) هیچ عکسی که مصلحی را در جمع اعضای هیأت وزیران نشان دهد دیده نمی‌شود.

قاعدتا اگر وزیر اطلاعات در جلسه امروز دولت که به ریاست احمدی‌نژاد تشکیل شد، حضور داشت دفتر رئیس‌جمهور به سادگی با انتشار عکس حضور او می‌توانست ادعای خود را ثابت کند.

فرارو نیز نوشت: محمود احمدی‌نژاد، حیدر مصلحی وزیراطلاعات را از جلسه امروز هیأت دولت بیرون کرد. به گزارش فرارو به نقل از منابع مطلع در هیأت دولت، پس از حضور حیدر مصلحی در جلسه صیح امروز هیأت دولت، رییس‌جمهور از وی درخواست کرده است که جلسه را ترک کند. این در حالی است که خبرگزاری‌ها از تشکیل جلسه هیأت دولت به ریاست احمدی‌نژاد و با حضور وزیر اطلاعات خبر داده بودند. 

رییس‌جمهور چندی پیش با استعفای حیدر مصلحی موافقت کرد که این اقدام با مخالفت رهبر معظم انقلاب روبه رو شد و با حکم رهبری مصلحی در سمت خود باقی ماند. پس از این اتفاق رییس‌جمهور برای مدتی در محل کار خود حاضر نشد که با انتقاد فراوان چهره‌های اصول‌گرا روبه‌رو گردید. 

احمدی‌نژاد اوایل هفته جاری در محل کار خود حاضر گردید و در جلسه قبلی هیأت دولت بر تبعیت از ولایت فقیه تاکید کرد.


هفت‌صبح نیز نوشت: یک منبع آگاه دلیل تاخیر رییس‌جمهور برای حضور در جلسه هیات دولت را کاری عنوان کرد. 

به گزارش «هفت صبح»، وی افزود: ورود رییس‌جمهور به جلسه دولت پس از خروج وزیر اطلاعات نیز یک اتفاق متعارف بوده است. وی در تشریح این مسأله ادامه داد: اصولا روال کار هیأت دولت به این صورت است که وزرا به ندرت تا آخر در جلسه حضور خود را ادامه می دهند و ورود و خروج به جلسه در زمان‌های مختلف موضوعی متعارف است. در جلسه امروز نیز چندین وزیر تاخیر داشته یا زودتر خارج شده‌اند که مشکلی از این بابت وجود ندارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین