کد خبر: ۱۲۶۵۳۳
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۴

ثروت میلیاردرها تا 2020 دو برابر می‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک موسسه مطالعاتی کل ثروت خانواده‌های میلیاردر جهان را 92 تریلیون دلار اعلام و پیش‌بینی کرد این رقم با افزایش 2 برابری به 202 تریلیون دلار تا سال 2020 خواهد رسید. 

به گزارش رویترز، موسسه تحقیقاتی دیلویت ال ال پی در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد ثروتمندان آمریکا و سایر کشورهای نوظهور تا سال 2020 میلادی ثروتمند‌تر خواهند شد.

این موسسه افزود ارزش دارایی و ثروت خانواده‌های ثروتمند و میلیاردر جهان تا سال 2020 با دو برابر افزایش به بیش از 202 تریلیون دلار معادل 122.66 تریلیون پوند خواهد رسید. این رقم امسال به بیش از 92 تریلیون دلار خواهد رسید.

این تحقیق از خانواده های میلیاردر در 25 کشور جهان انجام شده است. بر اساس این گزارش تعداد خانوارهایی که بیش از یک میلیون دلار دارایی و ثروت دارند در این مدت با دو سوم افزایش به بیش از 55.5 میلیون نفر در اقتصادهای توسعه یافته خواهد رسید. این رقم در کشورهای نوظهور مثل چین، روسیه و برزیل نیز با دو برابر افزایش به بیش از 10 میلیون نفر خواهد رسید.

علی رغم رشد فزاینده تعداد ثروتمندان در کشورهای نوظهور هنوز بخش مهمی از دارایی و ثروت جهان در اختیار خانواده‌های آمریکایی و اروپایی خواهد بود. کشورهای نوظهور و در حال توسعه طی سالهای آینده رشد چشمگیری در فهرست خانوارهای میلیونر و میلیاردر جهان خواهند داشت‌. افزایش رشد و رونق سریع اقتصادی موجب خواهد شد تا تعداد خانوارهای ثروتمند روسیه، برزیل و چین طی سالهای آینده رشد چشمگیری داشته باشد.

بر این اساس در ده کشور نوظهور جهان میزان ثروت و دارایی خانوارهای ثروتمند با سه برابر رشد از 7 به بیش از 25 تریلیون دلار تا پایان امسال خواهد رسید. تا سال 2020 چین با 3.6 تریلیون دلار دارایی و ثروت به جمع ده کشور بزرگ ثروتمند جهان می پیوندد. میانگین دارایی و ثروت میلیونر های هندی نیز بیشتر از دارایی و ثروت میلیونرهای آمریکایی خواهد بود. بر این اساس چین، روسیه و برزیل تا سال 2020 بیشترین رشد ثروت را در بین کشورهای نوظهور خواهند داشت و در بین کشورهای توسعه یافته و صنعتی نیز استرالیا و سنگاپور بیشترین رشد سرمایه و دارایی را خواهند داشت.

بر این اساس تعداد خانوارهای میلیونر آمریکایی تا سال 2020 با دو برابر افزایش به بیش از 20 میلیون خانوده خواهد رسید. ارزش دارایی و ثروت میلیونرهای امریکایی تا سال 2020 به بیش از 87 تریلیون دلار خواهد رسید
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین