کد خبر: ۱۲۶۶۰
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۸۴ - ۱۰:۱۷

ابطحی چگونه از واقعه 11 سپتامبر مطلع شد ؟

آفتاب‌‌نیوز : عصر روز 11 سپتامبر با شيخ حمدان –پسر شيخ زائد و وزير مشاور امور خارجي امارات متحده عربي- که مسئول روابط و پي گيري مسائل دو کشور بود در شهر ابوظبي و در کاخ شخصي اش نشسته بوديم. يک سري اوراق مهم هم روي ميز بود که مي بايست بعد از پذيرايي اوليه با يکديگر در مورد آنها گفتگو مي کرديم. 

پسر شيخ حمدان که حدود 17، 18 سالي داشت و از لندن چند روزي مرخصي آمده بود نيز در اين ملاقات اوليه در جمع ما بود. تلفن شيخ حمدان زنگ زد. خيلي تعجب کرد که شاهزاده در اين ملاقات کاملاً خصوصي با صداي تلفن مواجه شده است. به من گفت تلفن؟ بعد از شنيدن يک جمله از تلفن، پريد تلويزيون را روشن کرد. هواپيمايي برج اول را زده بود. و زير نويس CNN بود که مه و ابر و فضاي نامناسب باعث برخورد هواپيما شده است. خيلي عجيب بود. زد روي کانال الجزيره ديد آن هم مستقيم دارد پخش مي کند. داشتيم نگاه مي کرديم و سکوت که مستقيماً هواپيماي دوم را ديديم دارد مي آيد. نفسها در سينه ما سه نفر حبس شده بود. هواپيما آمد و به برج دوم خورد. حمدان برخاست و داد مي زد که والله مقصود. يعني هدفدار اين را زده اند. چون نمي شد که به خاطر ابر دو هواپيما به دو برج اصابت کنند. گيج مانده بوديم. کاغذها را جمع کرديم. نمي دانستيم چه اتفاقي در جهان افتاده است. يک ساعتي نشسته بوديم و کانال عوض مي کرديم. طبعاً اوراق را کنار گذاشتيم. ابتدا ذهنمان رفت روي فلسطيني ها. ولي چنين قدرتي براي آنان متصور نبود. طبعاً انتخاب دوم بن لادن بود و طرفدارانش. اتفاقاً صبح همان روز هم با ايشان در مورد خطرات جريان طالبان حرف مي زدم. امارات يکي از سه کشوري بود که طالبان را به رسميت شناخته بود. شايد هم دليلشان اين بود که سالانه هزاران آمريکايي به امارات مي رفتند و مي خواستند کشورشان را از طرف طالبان در امنيت نگه دارند. با دوستان در تهران صحبت کردم. آنها هم گيج بودند. دنبال خبر رساني به آقاي خاتمي و اينکه ايشان چه اقدامي بايد انجام دهند. خوشبختانه يکي از هوشمندانه ترين روشها را آقاي خاتمي برگزيد که همان بعد از ظهر اين حرکت تروريستي را محکوم کرد. خبر آن در صدر خبرها بود، در همه تلويزيونها. 

نتوانستيم مذاکره اي داشته باشيم. خداحافظي کرديم تا دنياي جديد بعد از 11 سپتامبر را تجربه کنيم.

به محل اقامتم برگشتم. تا وقتي که همانجا روي مبل خوابم برد فقط دکمه کنترل تلويزيون را عوض مي کردم و ناباورانه اخبار مسئله مهم را پي گيري مي کردم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین