کد خبر: ۱۲۶۷۲۶
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۷

فهرست پیش شماره جدید تلفن‌های استان تهران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: شرکت مخابرات ایران در نظر دارد به تدریج کدهای بین شهری تلفن ثابت استان‌های کشور را حذف کند تا مشترکان برای تماس بین‌شهری نیازی به شماره گیری همراه با "کد" نداشته باشند. البته گفته شده که این طرح افزایش حدود 16 درصدی نرخ مکالمات را به همراه خواهد داشت.

طرح هم کدی استانی نخستین بار طبق بند "م" تبصره 9 بودجه سال 86 کشور مطرح شد و براساس آن وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف شد تا پایان این سال پیش‌شماره‌های شهرستان‌های هر استان را حذف کند، اما از آنجایی که این طرح کاهش درآمد مخابرات دولتی را به همراه داشت و برای جبران این کاهش درآمد، افزایش تعرفه مکالمات از سوی مخابرات پیشنهاد داده شد شورای اقتصاد و مجلس با آن موافقت نکردند و اجرای این طرح منتفی شد.

اما هم اکنون و با خصوصی شدن شرکت مخابرات ایران حذف کد بین‌شهری استانهای کشور بار دیگر در دستور کار قرار گرفته و به جهت آنکه اجرای آن، کاهش درآمد مخابرات و سهامدارانش را به همراه خواهد داشت دولت درصدد ارائه راهکاری برای جبران این کاهش درآمد است.

براین اساس در نخستین اقدام در دست اجرا برای عملیاتی کردن این طرح قرار است در آستانه روز ارتباطات و از 21 اردیبهشت ماه طرح یکسان سازی کدهای مخابراتی در استان تهران اجرا شود و پیش شماره شهرستان های تهران با این استان یکی شده و به 021 تغییر کند.

در این راستا تمامی پیش شماره‌های مراکز مخابراتی شهرستان‌های تهران تغییر یافته و خطوط تلفن ثابت این شهرها 8 رقمی می‌شود. البته در این اقدام مخابرات تغییری در نرخ مکالمات تهران بوجود نخواهد آمد و دولت درنظر دارد هزینه ناشی از حذف این کدها را به مخابرات بپردازد.

دولت هزینه‌های ناشی از حذف کدهای تهران را جبران می‌کند 

داوود زارعیان مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران با اشاره به حذف کدهای برخی شهرستان‌های استان تهران و موافقت دولت با پرداخت هزینه‌های این تغییر، تاکید کرد: در برنامه است که شهرستان‌های تهران دیگر هیچ کدی برای تماس‌های بین‌شهری نداشته باشند. اما دولت به طور کل با حذف کد همه شهرستان‌ها موافق است و تنها به دنبال تعیین راهکار برای جبران کسری درآمد مخابرات است.

وی با تاکید برعادلانه کردن تعرفه‌های مکالماتی در اجرای این طرح خاطرنشان کرد: در حال حاضر مشترکان شهرستان‌ها حتی برای فاصله نزدیک مجبور به پرداخت مبلغ بیشتری هستند که اگر کدهای بین‌شهری و استانی برداشته شود مشترکان هزینه‌های کمتری را خواهند پرداخت.

مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران در پاسخ به اینکه این تصمیم به ضرر مشترکان تلفن شهری است که تاکنون از تلفن خود بدون شماره‌گیری کد استفاده می‌کنند، گفت: نباید تنها منافع چند میلیون مشترک شهری را درنظر گرفت و باید منافع کسانی که در شهرستانها، روستاها و مناطق دورافتاده زندگی می‌کنند را نیز مدنظر قرار داد.

وی در مورد اینکه آیا راهکاری برای جلوگیری از ضرر مشترکان شهری به دنبال افزایش تعرفه‌ها درنظر گرفته شده است، گفت: از آنجایی که تعرفه مکالمات تلفن ثابت مخابرات بسیار پایین است مشترکان ضرری متحمل نمی‌شوند.

در همین حال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز اعلام کرد که هزینه‌های ناشی از حذف کدهای بین شهری استان تهران را جبران می‌کند.

لطف الله سبوحی معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه براساس درخواست مکرر مشترکان حومه شهر تهران و پیگیری نمایندگان مجلس و تصویب هیئت وزیران کدهای بین شهری شبکه تلفن ثابت در سطح استان تهران حذف می‌شود گفت: با توجه به اینکه شرکت مخابرات ایران جبران کاهش درآمد ناشی از حذف این کدها را درخواست کرده رگولاتوری پرداخت این مبالغ را به شرکت مخابرات ایران متعهد شده است براین اساس شرکت مخابرات ایران می‌تواند پس از حذف کدها و با ارائه اسناد معتبر هزینه‌های ناشی از اجرای این طرح را از رگولاتوری دریافت کند.

فهرست نهایی پیش‌شماره‌های مخابراتی تهران 

لیست پیش شماره‌های قدیم و جدید مراکز مخابراتی تابعه شهرستان پاکدشت و ورامین در راستای طرح "هم کدی با تهران" از این طریق قابل دسترس است:

http://www.tct.ir/library/upload//Numbering_area_3.pdf

لیست پیش شماره های قدیم و جدید مراکز مخابراتی تابعه شهرستان اسلامشهر، رباط کریم و گلستان در راستای طرح "هم کدی با تهران" از این طریق قابل دسترس است:

http://www.tct.ir/library/upload//Area_5_NUmbring.pdf

لیست پیش‌شماره‌های قدیم و جدید مراکز مخابراتی تابعه شهرستان‌های شهریار و ملارد در راستای طرح "هم کدی با تهران" از این طریق قابل دسترس است:

http://www.tct.ir/library/upload//Shahriar_Numbering.pdf

لیست پیش شماره‌های قدیم و جدید مراکز مخابراتی تابعه شهرستان‌های گیلاوند‌، دماوند‌، رودهن و فیروزکوه در راستای طرح "هم کدی با تهران" از این طریق قابل دسترس است:

http://www.tct.ir/library/upload//numbering_area7.pdf

براساس طرح هم کدی با تهران تمامی شماره‌های تلفن ثابت از هفته آینده 8 رقمی شده و دیگر برای ارتباط بین استانی نیازی به گرفتن کد 021 نخواهد بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین