کد خبر: ۱۲۶۹۰۸
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۲

کتاب‌هایی که از نمایشگاه جمع‌آوری شد؛ 1000 عنوان در 4 روز

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:  خبرآنلاین نوشت: تا روز هفدهم یعنی روز چهارم نمایشگاه، حدود 340 عنوان کتاب عربی و 600 عنوان کتاب لاتین از سطح نمایشگاه جمع‌آوری شد که به گفته کارشناسان بخش کمیته نظارت و ارزشیابی نمایشگاه بیست و چهارم خیلی بیشتر از حد معمول حاوی مطالب انحرافی بوده است. 

بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب در حالی به نیمه‌های راه رسیده است که خبرها حاکی از ورود و نفوذ کتاب‌هایی به این فرصت فرهنگی کشور است که در جهت تخریب اعتقادات و باورهای ملت ایران تهیه شده است. حمله به منافع ملی و اعتقادات مذهبی اصلی‌ترین سرفصل‌های برخی کتب جمع‌آوری شده است.

بر اساس گزارش خبرنگار ما قبل از آغاز نمایشگاه، از بین کتابهای عربی و لاتین تعداد قابل ملاحظه‌‌ای از اینگونه کتاب‌های منحرف به کشورهای خود بازگردانده شد ولی گویا این برخورد جدی مسئولان جواب‌گو نبود به طوری که تا روز هفدهم یعنی روز چهارم نمایشگاه حدود 340 عنوان کتاب عربی و 600 عنوان کتاب لاتین از سطح نمایشگاه جمع‌آوری شد که به گفته کارشناسان بخش کمیته نظارت و ارزشیابی نمایشگاه بیست و چهارم خیلی بیشتر از حد معمول بوده است.

در بخش عربی کتاب‌های جمع‌آوری شده با موضوع انحرافات دینی و عقاید به علت عقاید ضد شیعی، ترویج عقاید فرقه‌های ضاله مثل وهابیت، بهائیت، خرافه‌گرایی، شیطان‌پرستی جمع‌آوری شدند که البته هنوز هم به نمایشگاه وارد می‌شود.

در بخش عربی کتاب‌هایی بسیاری به علت نادیده گرفتن تمامیت ارضی کشورمان جمع‌آوری شده است که اغلب واژه جعلی و ساختگی خلیج ع - ر- ب - ی در کتاب‌ها و نقشه‌های خود درج کرده بودند. از دیگر کتاب‌های جمع‌آوری شده در بخش کتاب‌های عربی می‌توان به کتاب‌هایی اشاره کرد که توسط نویسنده‌های سلفی و وهابی با هدف توهین به اهل بیت(ع) و پیامبر اکرم(ص) به چشم می‌خورد. در این کتاب‌های عربی که در کنار ترویج دین‌های اختراعی شیخ‌نشین‌ها به شدت روی موضوع جدایی‌طلبی و تجریه‌طلبی اقوام ایرانی تاکید شده بود به سادگی برای رسیدن به این موضوع احادیثی از پیامبر(ص) نیز جعل شده است.

در میان کتاب‌های لاتین به طور مشابه همین موضوعات و عناوین دیده می‌شد ولی استفاده از تصاویر غیر اخلاقی و مدهای عجیب و غریب چاشنی کار شده بود. در این کتاب‌ها ترویج ادیان انحرافی مانند صوفی‌گری، بودائیسم، سیخیسم، بهائیت، شیطان‌پرستی و ... با تصاویر غیراخلاقی همراه شده است.

به گزارش خبرنگار ما، امسال همچنین مانند سال‌های گذشته برخی ناشران غربی در کتاب‌های متعددی که در همان روزهای اول نمایشگاه از غرفه‌ها جمع‌آوری شد به شدت روی مسأله هسته‌ای ایران و القای تروریسم بین‌المللی حمایت شده از سوی مسلمانان(!؟) مانور داده بودند. در این کتاب‌ها مسلمانان حامی تروریست معرفی شده بودند و د - و - ل - ت اسرائیل (!) قربانی اصلی این تروریسم عنوان شده است!

همچنین در بسیاری از کتاب‌های جمع‌آوری شده توسط کمیته نظارت و ارزشیابی بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب اسرائیل، کشوری(؟) مظلوم و صلح‌طلب معرفی شده که گروه‌های حزب‌الله و حماس با پشتیبانی کشورهای مسلمان اقدامات تروریستی علیه این رژیم صورت می‌دهند. نکته جالب توجه در برخی از این کتاب‌‌ها تکرار مکرر افسانه هولوکاست به عنوان سمبل مظلوم نمایی یهودیان در کتاب‌هاست.

بنابراین گزارش، ایراد اتهام تلاش برای ساخت بمب هسته‌ای به ایران و نا امن سازی منطقه و حتی توهین به مقامات عالی رتبه نظام نیز در برخی از این کتاب‌ها دیده می شد. در بین این کتابها معدود کتابهایی هم کشف شدند که طائفه‌گری و قوم‌گرایی در مقابل شیعیان را ترویج می کردند که برای این کار از توهین و کم رنگ کردن فضائل اهل بیت(ع) نیز دریغ نکرده بودند.


نمونه‌ای از کتاب‌های جمع‌آوری شده به شرح زیر است: 

Gems of Buddhism
Political Islam
Strange times in Persia
Arab-Israeli conflict
An atlas of middle eastern affairs
The Kurdish conflict
Confronting genocides
Nuclear weapons
Twelve days in Persia
The pursuit of pleasure
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین