کد خبر: ۱۲۶۹۳۸
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۴

پیش شماره‌ تلفن‌های تهران از فردا تغییر می‌کند/ جزئیات قطع تلفن دارای بدهی

ضرر چندمیلیاردی مخابرات از کابل دزدی
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمد روح اللهی امروز سه شنبه در نشست خبری با اشاره به برنامه‌های مخابرات برای هم کدی شهرستان‌ها با استان‌های کشور از اجرای یکسان‌سازی کد 795 هزار شماره تلفن ثابت با کد 021 تهران خبرداد و اظهارداشت: با 8 رقمی شدن این خطوط که شامل شهرستان‌های قرچک، ورامین، پیشوا، اسلامشهر، شهریار، ملارد، رودهن و دماوند می‌شود هیچ هزینه اضافی به مشترکان تحمیل نخواهد شد. 

وی اجرای این طرح را در صورت اعلام آمادگی یکی از مجموعه‌های زیربط، بعدازظهر فردا عنوان کرد و با خودداری از نام این مجموعه، ادامه داد: هماهنگی با شرکت مخابرات ایران، اپراتورهای موبایل و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای انجام یکسان‌سازی کدهای تهران صورت پذیرفته است همچنین با اجرای این طرح 4 رقم سمت راست شماره تلفن‌های ثابت تغییر یافته و این شماره‌ها 8 رقمی خواهند شد. در همین حال اطلاع‌رسانی برای شماره‌های جدید تمامی شهرستان‌های این استان صورت گرفته است.

تغییر نرخ مکالمات در صورت موافقت رگولاتوری

روح اللهی با بیان اینکه مخابرات در تعیین تعرفه‌های مخابراتی تابع نظرات شورای رقابت و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است، ادامه داد: در اجرای طرح یکسان سازی کدهای تهران تا به این لحظه هیچ تغییر نرخی برای مشترکان درنظر گرفته نشده و آنها افزایش هزینه‌ای که به مخابرات از اجرای این طرح تحمیل می شود را احساس نخواهند کرد اما برای جبران این خسارت مخابرات اصلاح تعرفه‌ها را در قالب بسته پیشنهادی به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارائه داده است.

وی گفت: تا زمان اصلاح این تعرفه از سوی مراجع مربوطه، هیچ تغییر نرخی در مکالمات تلفن ثابت نخواهیم داشت هم اکنون نیز هر یک پالس مکالمه با تلفن ثابت معادل سه دقیقه و 7 / 44 ریال است.

6 میلیون و 760 هزار خط تلفن ثابت مشغول به کارند

روح اللهی مجموع شماره های مشغول به کار استان تهران و البرز را 6 میلیون و 760 هزار شماره عنوان کرد و با بیان اینکه ضریب نفوذ تلفن در این دو استان  2 / 45 درصد و ضریب نفوذ تلفن در تهران 7 / 51 درصد است، گفت: با استان شدن کرج تحت عنوان استان البرز طبق تصمیمات مدیریتی دو استان در قالب یک شرکت مخابرات اداره خواهند شد و در این راستا اداره کل مخابرات البرز تاسیس شده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات تهران 373 روستای این استان را مجهز به دفاتر ICT روستایی عنوان کرد و گفت: هر 15 روز یکبار حدود 15 هزار فیش تلفن ثابت در تهران خریداری می شود که زمان زیادی برای اتصال این خطوط صرف نمی شود. اما هستند مناطقی که حدود 3 ماه در انتظار وصل فیش خریداری شده قرار دارند.

وی اضافه کرد: حداکثر ظرف 6 ماه به تقاضای نصب تلفن ثابت طرح مکن مهر پاسخ می‌دهیم.

20 هزار شماره مشمول پرداخت تعرفه به 118

وی با تاکید بر اینکه تمامی شماره های تلفن ثابت از ابتدا در 118 به طور رایگان ثبت می شوند، ادامه داد: اما اگر این شماره ها کاربری دیگری به غیر از کاربری ابتدایی خود مانند کاربری حقوقی و تجاری داشته باشند ماهانه موظف به پرداخت مبلغی معادل 500 پالس تلفن ثابت خواهند شد که در این راستا 20 هزار شماره مشمول این موضوع شده اند.

واگذاری 400 هزار خط ADSL در سال 90

مدیرعامل شرکت مخابرات تهران با اشاره به اجرای 8300 کیلومتر فیبرنوری در حوزه ارتباطات بین‌شهری و مراکز شهری تهران از برنامه‌های این شرکت برای افزایش طول فیبر در راستای طرح اتصال فیبرنوری به منازل خبرداد و با بیان اینکه تاکنون 670 هزار زوج سیم مسی برای واگذاری ADSL در اختیار شرکت‌های اینترنتی قرار گرفته است، گفت: هم اکنون مجموع خطوط اینترنت پرسرعت واگذار شده شرکت مخابرات تهران و شرکتهای PAP حدود 310 هزار خط است و برای امسال نیز واگذاری 400 هزار خط اینترنت پرسرعت را در برنامه داریم.

وی وعده داد که تا پایان امسال هیچ متقاضی در لیست انتظار واگذاری ADSL در تهران باقی نخواهد ماند. همچنین مخابرات تهران تمامی تلاش خود را برای رفع کمبودهای مراکز پشتیبانی و خدمات پس از فروش ADSL به کار خواهد گرفت.

عمده قاچاق مکالمات از مسیر تلفن ثابت عبور می‌کند

به گزارش مهر، روح اللهی با اشاره به همکاری شرکتهای مخابراتی با شرکت ارتباطات زیرساخت برای مقابله با قاچاق مکالمات از مسیر اینترنت بین الملل تاکید کرد: با توجه به گستردگی این شبکه و پایین بودن نرخ پالس در تلفن ثابت به نظر می رسد عمده قاچاق مکالمات از مسیر تلفن ثابت عبور می کند که در صورت رصد این موارد از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت مخابرات ملزم به مسدود کردن این خطوط خواهد بود.

عجله‌ای برای فروش شماره‌های طلایی تلفن ثابت نیست

مدیرعامل شرکت مخابرات تهران در تشریح برنامه‌های این شرکت برای فروش شماره‌های رند و مرتب تلفن ثابت که در 4 دسته سفارشی، نقره‌ای، طلایی و الماس قرار گرفته‌اند، گفت: هم اکنون شماره‌های گروه سفارشی و نقره‌ای به قیمت 350 و 750 هزار تومان در مراکز مخابراتی فروخته می‌‌شوند و فعلا عجله‌ای برای شماره‌های طلایی و الماس که مرغوبترین شماره‌های رند محسوب می‌شوند و تعدادشان نیز بسیار اندک است وجود ندارد اما ممکن است در 6 ماهه اول امسال این شماره‌ها به فروش روند.

به گفته وی فروش شماره‌های رند تلفن ثابت با قیمت‌های مذکور طبق پروانه فعالیت شرکت مخابرات صورت می‌گیرد و غیرقانونی نیست چرا که مخابرات تنها ملزم به دریافت 50 هزار تومان به عنوان حق اتصال خطوط است اما برای فروش شماره می‌تواند حق نامبرینگ از متقاضی دریافت کند.

افزایش تعرفه تجهیزات ADSL نداریم

روح اللهی درباره ابهامات موجود افزایش چند برابری تعرفه تجهیزات خطوط ADSL که از سوی شرکتهای PAP عنوان شده بود نیز تاکید کرد که در تهران و کرج هیچ افزایش تعرفه تجهیزات در این بخش نداشته‌ایم و در صورت مشاهده این موارد آن را اطلاع دهید.

وی گفت: سرویس پیامک تلفن ثابت در تهران فعال است اما به دلیل الزام مشترک به تغییر گوشی، استقبال خاصی از این طرح صورت نگرفته است.

این مقام مسئول از همگرایی شبکه‌های ثابت و سیار مخابرات به عنوان برنامه 5 ساله مخابرات کشور خبر داد و گفت: در این راستا نوسازی شبکه سوییچ مخابرات تهران در دستور کار قرار گرفته که اواخر امسال تجهیزات آن تامین می‌شود در همین حال گذر از مخابرات فعلی به IP در برنامه است.

جزییات قطع تلفن‌های دارای بدهی

روح اللهی در پاسخ به خبرنگار مهر در تشریح چگونگی قطع خطوط تلفن ثابت برای مشترکان بدهکار گفت: خطوط تلفن ثابتی که بدهی کمتر از 3 هزار تومان دارد به هیچ وجه قطع نشده و برای آنها قبض هم صادر نمی‌شود. اما قطع خطوطی که دارای بدهی 10 تا 20 هزار تومان باشند با توجه به وضع اقتصادی مناطق و نیز خوش حساب یا بدحساب بودن مشترک صورت می‌گیرد. اما مشترکانی که در دو دوره بدهی خود را پرداخت نکنند تحت هر شرایطی ارتباطشان قطع خواهد شد.

وی تاکید کرد که شمار خطوطی که به دلیل بدهی معوقه تخلیه شده باشند بسیار انگشت‌شمار است. همچنین 70 درصد پرداخت‌ها در تهران به صورت غیرحضوری صورت می‌پذیرد.

وی همچنین گفت: مشترکان برای پرداخت صورتحساب خود نیازی به قبض ندارند و در هر ساعاتی که از شبانه‌روز می‌توانند از طریق سیستم 1818 بدهی خود را پرداخت کنند و این سیستم به طور خودکار نسبت به وصل خطوط و بروزرسانی صورتحساب مشترک اقدام می‌کند.

ضرر چندمیلیاردی مخابرات از کابل دزدی

مدیرعامل شرکت مخابرات تهران در مورد سرقت مداوم کابل‌های مخابراتی که منجر به قطع ارتباط چند روزه مشترکان می شود نیز گفت: تغییر قیمت مس در بازار، به صورت مستقیم شبکه مخابرات را تحت تاثیر قرار می‌دهد و باعث افزایش سرقت کابل های مسی می‌شود با این حال مخابرات تلاش خود را برای محافظت از تاسیسات مخابراتی به کار می‌بندد اما باید توجه داشت که سالانه چندین میلیارد تومان از مخابرات کابل به سرقت می‌رود و علاوه بر این قطعی سرویس برای مشترکان نیز آزاردهنده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین