کد خبر: ۱۲۶۹۵۲
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۲۰:۳۹
عادل‌آذر، رییس مرکز آمار:

دریافت یارانه توسط ایرانیان خارج از کشور صحت ندارد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: روز گذشته و در جلسه علنی مجلس، نماینده‌ خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی درخصوص پرداخت یارانه به ایرانیان خارج از کشور تذکر شفاهی داد.

محمدجواد ابطحی در تذکر خود اظهار کرد: ایرانیان خارج از کشور برای ما عزیز هستند، اما در ایران نیستند که بخواهند تبعات گرانی ناشی از افزایش قیمت‌ها را بپردازند.

وی گفت: طبق آنچه که دکتر فرزین و دکتر آذر گفتند، حدود ‌٢ میلیون نفر از این ایرانیان مقیم خارج از کشور در سایت ثبت نام کرده‌اند. تصور می‌کنم این امر با منطق عقلی نمی‌سازد که این تعداد از ایرانیان خارج از کشور در سایت ثبت‌نام کرده و یارانه‌ به آنها پرداخت شود.

علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی، هم این ایراد را وارد دانست و اظهار کرد: ما نیز باید این موضوع را پیگیری کرده و به پاسخ برسیم. 

در پی این اتفاق، امروز عادل آذر در نامه‌ای به رییس مجلس که نسخه‌ای از آن در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است، این موضوع را رد کرد.

متن این نامه به این شرح است:

جناب آقای دکتر لاریجانی،

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم؛

احتراما در پاسخ به تذکر آقای ابطحی نماینده محترم خمینی‌شهر در جلسه نوبت عصر روز دوشنبه مورخ ‌١٩/٢/٩٠ مجلس شورای اسلامی در خصوص دریافت یارانه توسط دو میلیون نفر از ایرانیان خارج از کشور به نقل از اینجانب، به استحضار می‌رساند در سامانه طرح جمع‌آوری اطلاعات اقتصادی خانوارهای کشور، اطلاعات پایه‌ای دریافتی از خانوارها، موقعیت جعرافیایی سکونت آنان است.

در ثبت نام اینترنتی، افراد صرفا در صورت تکمیل دقیق اطلاعات جغرافیایی، آدرس و کدپستی داخل کشور امکان ثبت‌نام دارند، لذا آمار بیان شده از قول اینجانب توسط نماینده محترم فوق‌الذکر اساسا صحت ندارد و هیچ آماری در این خصوص از طرف مرکز آمار ایران نیز اعلام نشده است.

خواهشمند است با توجه به ارجاعات مختلف خبری در این مدت که از آمار این تذکر نقل شده است، در صورت صلاح‌دید جوابیه این مرکز از تریبون مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی قرائت شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین