کد خبر: ۱۲۶۹۶۳
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۲۳:۲۴

بازگشت خفاش شب پس از 15 سال

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دوشنبه‌شب و در ساعت‌های پایانی شب‌، بالاخره مستند تكان دهنده و بحث‌برانگیز مجتبی راعی درباره خفاش در جشنواره فیلم شهر در خانه هنرمندان نمایش داده شد. 

دراین مستند كه 110 دقیقه زمان داشت به ریشه‌یابی دلایل تبدیل شدن غلامرضا خوشرو به یک قاتل بی‌رحم از زوایای گوناگون پرداخته شده بود.

این مستند كه "پله پله ملاقات با شیطان" نام داشت و برای ساخت آن آقای راعی كه از كارگردانان مطرح سینمای ایران است متحمل سختی‌های فراوانی شده است.

در این مستند به چگونگی دستگیری غلامرضا خوشخو یعنی همان خفاش شب پرداخته می‌شود و ما در فیلم می‌بینیم كه غلامرضا خو‌شرو چگونه بارها و بارها اسم خود را تغییر داده و حتی یک بار از دست ماموران می‌گریزد. غلامرضا خوشرو حتی یک بار در آستانه اعدام فرار می‌كند. او همچنین چندین بار به دروغ درباره غیبت مشكوكش در سال‌های بین 71تا 76 حرف‌های عجیب و غریبی می‌زند. یک بار به دروغ می‌گوید كه 5سال در انگلیس معلم بوده و یا در جای دیگری می‌گوید كه در افغانستان بوده است.

انتقاد از وضعیت زندان‌ها و كانون اصلاح و تربیت 

از مهمترین وی‍ژگی‌های فیلم مستند راعی درباره خفاش شب گفت‌وگو با جرم‌شناسان و كارشناسان درباره تاثیرات منفی حضور خوشرو در محیط‌هایی چون كانون و اصلاح و تربیت و زندان بر تبدیل شدن او به یک قاتل بی‌رحم است. یكی از كارشناسان جمله جالبی درباره كانون اصلاح و تربیت می‌گوید‌. او عنوان می‌كند: كانون اصلاح و تربیت نه اصلاح می‌كند و نه تربیت! و تنها كاری كه نمی‌كند همین اصلاح و تربیت است. یا زندان نقش بسیار مهمی در مجرم‌تر شدن غلامرضا خوشخو دارد.

دوری از خانواده 

همچنین در فیلم نشان داده می‌شود كه چگونه غلامرضا خوشرو، در دوران كودكی از خانواده خود جدا می‌شود و به اعتقاد كارشناسان حاضر در این فیلم، همین دوری از خانواده عامل مهمی در ایجاد شخصیتی منفور از او دارد.

انتقاد از سیاسی دیدن همه چیز 

در بخش‌هایی از فیلم پله پله ملاقات باشیطان‌، بخش‌هایی از تحلیل عجیب یک روزنامه سیاسی معروف منتشر می‌شود كه در آن عنوان می‌شود كه ممكن است غلامرضا خوشرو مامور امنیتی و یا جاسوس یكی از كشورها باشد كه در ادامه جرم‌شناسان وكارشناسان واكنش تندی به این روزنامه نشان می‌دهند و چنین نگاه‌هایی را جفا و ظلم در حق جامعه می‌دانند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین