کد خبر: ۱۲۷۱۰۷
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۹:۳۴

آیت‌الله مكارم شیرازی: بی‌حجاب‌های ادارات تسویه حساب شوند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آیت‌الله ناصر مكارم شیرازی،‌ امروز در دیدار شماری از دانش‌آموزان، دانشجویان و جوانان از شهرهای مختلف كشور با اشاره به طرح جدید نیروی انتظامی برای مبارزه با مفاسد اخلاقی گفت: اگر به مفاسد اخلاقی توجه نشود به یقین این مسأله برای آینده جوانان ما مشكل‌ساز خواهد شد.

وی افزود: مسائل اخلاقی از مسائل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی جدا نیست؛ و حتی مسائل اقتصادی را هم در بر می‌گیرد؛ بنابر این وظیفه داریم به این موضوع به صورت جدی توجه كنیم.

این مرجع تقلید تصریح كرد: وقتی سخن از مبارزه با مفاسد اخلاقی می‌شود، برخی تصور می‌كنند این مسأله تنها یک جنبه معنوی دارد و نباید در آن مسأله مادی و یا دیگر مسائل را دخیل دانست، در حالی كه این برداشت بسیار نادرست است.

وی تاكید كرد: امروز خوشبختانه تصمصیم نیروی انتظامی بر برخورد جدی با مفاسد اخلاقی است كه این رویكرد قابل تقدیر است؛ زیرا اگر مفاسد اخلاقی در جامعه افزایش یابد برای آینده كشور خطرناک خواهد بود.

آیت‌الله مكارم شیرازی اظهار داشت: متاسفانه آمار بدحجابی، بی‌حجابی و معتادین در جامعه افزایش یافته است؛ بنابراین نیروی انتظامی باید در مرحله نخست از طریق برنامه‌های فرهنگی همچون ارشاد، تذكر و نصحیت این موضوع را پیگیری كند.

وی ادامه داد: اما كسانی كه لجوج و قانون‌شكن هستند باید نیروی انتظامی با آن‌ها برخورد جدی داشته باشد تا در جامعه مشكل‌ساز نشوند.

این مرجع تقلید، توجه به فریضه امر به معروف را همگانی دانست و افزود: امروز همه وظیفه دارند به فریضه امر به معروف و نهی از منكر عمل كنند و تنها وظیفه نیروی انتظامی نیست كه با مفاسد اخلاقی مبارزه كند؛ البته برای برخورد فیزیكی باید نیروی انتظامی وارد عمل شود.

وی ادامه داد: نخستین گام برای مبارزه با مفاسد اخلاقی باید از سوی دولت آغاز شود و افراد بدحجاب و بی‌حجاب در ادارات تصفیه حساب شوند و این كار مشكلی برای دولت نیست.

آیت‌الله مكارم شیرازی با اشاره به توجه ویژه مسئولان فرهنگی قم به حجاب دانش آموزان گفت: خوشبختانه حركت ارزشمندی در قم آغاز شده و براساس برنامه‌ریزی انجام شده تمام دانش‌آموزان دختر با حجاب كامل به دانشگاه می‌روند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح كرد: بدانید اگر تصمیم قاطعی صورت گیرد و با مفاسد به صورت جدی مبارزه شود، آرامش خوبی در خانواده‌ها پیدا خواهد شد و امنیت ظاهری و باطنی خوبی در جامعه ایجاد می‌شود.

مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم افزود: امروز دشمنان با تمام توان به دنبال گسترش مفاسد اخلاقی در میان جوانان هستند و حتی در اخبار آمده است كه رژیم صهیونیستی با كشت خشاش و تریاک در مزارع خود به دنبال آلوده كردن جوانان لبنانی است؛ بنابراین ما باید هوشیار باشیم و با آن‌ها مبارزه كنیم.

وی تاكید كرد: بدانید مواد مخدر در كشور ما سیاسی است و این كه بگوییم افراد مافیا به دنبال سوداگری هستند تنها این مسأله نیست، آن‌ها می‌خواهند از طریق مواد مخدر جوانان ما را بگیرند و اعتقادات آن‌ها را به مسائل دینی كم‌رنگ كنند. از همین رو سایت‌ها ضداخلاقی و ماهواره‌های مفسد راه اندازی شده‌اند؛ بنابراین جوانان ما بیدار باشند تا در دام دشمنان قرار نگیرند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین