کد خبر: ۱۲۷۱۵۰
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۴
7 عضو فراكسيون خط امام مجلس تاكيد كردند:

نزدیکی به مشایی در برنامه‌های اصلاح‌طلبان جایی ندارد

مشایی از بين اصول‌گرایان به وجود آمده و هیچ ارتباطی به اصلاح‌طلبان ندارد
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: انتشار دیدگاه‌های برخی از اعضای فراسیون خط امام(ره)در روزنامه 7 صبح که از آن به عنوان روزنامه نزدیک به اسفندیار رحیم مشایی یاد می‌شود دستاویزی شد که برخی رسانه‌ها از جمله روزنامه کیهان عنوان کنند که طیفی از اصلاح‌طلبان از جمله فراکسیون اقلیت مجلس روابط پیدا و پنهانی با رئیس دفتر محمود احمدی‌نژاد دارند.

در اولین شماره روزنامه 7 صبح یادداشتی از داریوش قنبری سخنگوی فراکسیون خط امام(ره)مجلس منتشر شد که همین موضوع باعث شد در گیر و دار مسائل پیش آمده بین وزیر اطلاعات و محمود احمدی‌نژاد که برخی رسانه‌ها و شخصیت‌های اصول‌گرا از نقش جریان انحرافی در دولت در این موضوع پرده برداشتند رسانه‌های دیگر هم به عقیده برخی نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس برای انحراف افکار عمومی مسائلی همچون ارتباط اصلاح‌طلبان با اسفندیار رحیم مشایی به بهانه انتشار دیدگاه‌های برخی از اعضای فراکسیون اقلیت مجلس در روزنامه 7 صبح را مطرح کنند.

به گزارش آفتاب، سلام در گفت‌وگو با 7 عضو فراکسیون خط امام(ره) مجلس نظر آنها را در ارتباط با این موضوع جویا شد.

امیر طاهرخانی: نزدیکی به مشایی در برنامه‌های اصلاح طلبان هیچ جایی ندارد

امیر طاهرخانی یکی از اعضای فراکسیون خط امام(ره)مجلس معتقد است: اصولگرایان با پاس دادن مشایی به سمت اصلاح‌طلبان قد انحراف افکار عمومی را دارند.

وی گفت: ظاهرا آقای مشایی زیادی مشکل دار شده است و قصد دارند به سمت ما پاسش بدهند.

نماینده اصلاح‌طلب تاکستان در مجلس با تاکید بر اینکه نزدیکی به مشایی در برنامه‌های اصلاح‌طلبان هیچ جایی ندارد، گفت: تا زمانی که مشایی خوب بود اصولگرا محسوب می‌شد و حالا که با او به اختلاف رسیده‌اند اصلاح‌طلب شده است، آنها با این کار قصد انحراف افکار عمومی را دارند.

جمشید انصاری: هدف تخریب اطلاح‌طلبان است

عضو فراکسیون خط امام(ره)مجلس شایعه ارتباط اصلاح‌طلبان مجلس با مشایی را جنگ قدرتی دانست که که در تعارض میان اصول‌گرایان شکل گرفته و هدف از آن تخریب اصلاح طلبان و اصولگرایان منتقد است.

جمشید انصاری شایعه ارتباط فراکسیون اقلیت مجلس با مشایی رئیس دفتر رئیس‌جمهوری را یک هدف دو منظوره است برا ی تخریب اصول‌گرایان و هم اصلاح‌طلبان دانست و گفت: هرگونه نزدیکی با این جریان موجب تضعیف اصلاح‌طلبان درجامعه و از بین بردن موقعیت‌های آنان می‌شود.

نماینده اصلاح‌طلب زنجان افزود: از طرفی بخشی از اصول‌گرایان که نسبت به نزدیکی اصلاح‌طلبان به اصول‌گرایان حساس هستند با پخش این شایعه و چسباندن مشایی به اصلاح‌طلبان موقعیت اصول‌گرایانی که رابطه خوبی با اصلاح‌طلبان دارند را تضعیف می‌کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه متاسفانه پایبندی به اخلاق سیاسی کمتر مشاهده می‌شود، گفت: در تعارض بین اصول‌گرایان و جنگ قدرتی که بین آنها وجود دارد هر طرف سعی می‌کند طرف دیگر را به نوعی از صحنه رقابت خارج کند یا قدرتش را در اردوگاه اصول‌گرایان کم کند و از تمام روش‌ها برای تضعیف رقیب استفاده می‌کنند.

محمد مهدی شهریاری: می‌خواهند اصلاح‌طلبان را درگیر مباحث انحرافی کنند

عضو فراکسیون خط امام مجلس معتقد است اگر اصلاح‌طلبان در برابر مشایی موضع مخالف می‌گرفتند اصول‌گرایان افراطی از او دفاع می‌کردند اما حالا که سیاست‌های احمدی‌نژاد با آنها مخالف است شایعه ارتباط اصلاح‌طبلان با مشایی را مطرح کرده‌اند.

محمد مهدی شهریاری گفت: اگر ارتباطی بوده بگویند کی بوده؟ در کجا بوده؟ کجا بیانه مشترک داده‌اند و یا مواضع مشترک داشته‌اند؟

نماینده اصلاح‌طلب بجنورد در مجلس اظهار داشت: در بعضی جاها هم عملکرد دولت آقای احمدی‌نژاد اصلاح‌طلبانه بوده است و اگر ما آن عمل را محکوم و یا رد نکردیم این دلیل نمی‌شود فکر کنند با مشایی بسته‌ایم.

عضو کمیسون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: شاید بعضی وقت‌ها اگر ما سکوتی از اصلاح‌طلبان دیدیم به خاطر شرایط کشور بوده، مواقع زیادی بوده که اگر اصلاح‌طلبان از کسی دفاع کرده‌اند اصول‌گرایان در مقابل آنها موضع‌گیری کرده‌اند و متحدتر شده‌اند و حتی اگر مواضع‌شان باطل باشد به خاطر مخالفت با اطلاحات هوای همدیگر را دارند.

شهریاری تاکید کرد: در این چند ماه گذشته سکوت اصلاح‌طلبان به خاطر شرایط حساس کشور در عرصه بین‌المللی بوده است به همین دلیل هم در برابر بسیاری از مسائل اظهارنظر صریح نکرده است تا منافع ملی با چالش مواجه نشود.

وی گفت: حالا که سیاست‌های احمدی‌نژاد با آنها مخالف است و از طرفی مورد اقبال مردم هم نیستند می‌خواهند این بحث‌ها را مطرح کنند‌.

عبدالله کعبی: اعتقادات اصلاح‌طلبان با تفکرات مشایی همخوانی ندارد

عضو فراکسیون اقلیت مجلس تاکید کرد: اعتقادات اصلاح‌طلبان با تفکرات مشایی همخوانی ندارد و شایعه ارتباط پیروان خط امام با وی هرگز به حقیقت نخواهد پیوست.

عبدالله کعبی در خصوص زمزمه رابطه فراکسیون اقلیت مجلس با مشایی گفت: چنین چیزی صحت ندارد، ما اعتقاداتی داریم که به آنها پایبندیم و آقای مشایی و مجموعه ایشان تفکراتی دارد که با تفکرات ما همخوانی ندارد.

نماینده اصلاح‌طلب آبادان در مجلس با تاکید بر اینکه فراکسیون خط امام‌(ره) یک خط مشی مشخص دارد و تفکراتش بر اساس آموزه های اسلامی و حضرت امام است گفت: ارتباط با مشایی هیچ‌گاه دربین فراکسیون خط امام‌(ره) مجلس مطرح نبوده و این شایعه هرگز به حقیقت نخواهد پیوست.

انوشیروان محسنی بندپی: رابطه اصلاح‌طلبان با دولت تنها یک رابطه کاری است
عضو فراکسیون خط امام(ره) مجلس اظهار داشت: حالا که مشایی یک فرد تخریب شده است می‌خواهند با انتصاب او به فراکسیون اقلیت مجلس اصلاح‌طلبان را هم تخریب کنند.

انوشیروان محسنی بندپی رابطه اصلاح‌طلبان با دولت را تنها یک رابطه کاری دانست و گفت: همه نمایندگان به اقتضاء کارشان می‌توانند با دولت وزرا و دیگر اعضای هیأت دولت رابطه داشته باشند.

نماینده اصلاح‌طلب نوشهر و چالوس با بیان اینکه شایعه کردند که فراکسیون اقلیت مجلس و رئیس دفتر احمدی‌نژاد در جهت اهداف پیش‌بینی شده انتخاباتی مجلس نهم توافقاتی داشته‌اند، گفت: این شایعه به شدت تکذیب می‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس همچنین چاپ مقاله از اصلاح‌طلبان در روزنامه 7 صبح و یا پاسخ دادن به سوال خبرنگار این روزنامه را دلیل بر هم فکر بودن با مشایی ندانست و گفت: اگر یک ماه پیش بود اینگونه نمی‌گفتند، حالا که دیده‌اند تفکر موجود و آن شخص که روزنامه به او منتسب شده است مورد هجمه واقع شده، می‌خواهند از این فرصت برای تخریب اصلاح‌طلبان مجلس استفاده کنند.

محسن نریمان: می‌خواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند

محسن نریمان با تاکید بر اینکه هیچ‌گونه رابطه‌ای میان فراکسیون خط امام(ره) و مشایی وجود نداشته و نخواهد داشت، گفت: اصلاح‌طلبان و اصول‌گرایان در بسیاری از مسایل اقتصادی با هم توافق نظر دارند اما بدان معنا نیست که اگر یک گروه از اصلاح‌طلبان نسبت به یک نظری ابراز رضایت کنند به معنای جذب یک جناح خاص، یک فرد خاص ویا حرکت فکری خاصی باشد.

نماینده اصلاح‌طلب بابل در مجلس با بیان اینکه مواضع اصلاح‌طلبان کاملا مشخص است، افزود: مشایی یک پدیده است که از ببن اصول‌گرایان به وجودآمده و هیچ ارتباطی به اصلاح‌طلبان ندارد.

عضو کمیسون عمران مجلس با بیان اینکه بعضی‌ها می‌خواند از آب گل آلود ماهی بگیرند، گفت: در دعواها ی اخیر اصلاح‌طلبان به یک‌سری اصول‌گرایان خردورز نزدیک شده‌اند اما ما مشایی را جز این دسته نمی‌دانیم.

وی اظهار داشت: این شایعات را خود آنها درآوردند که بتوانند از این موضوع سودی ببرند.

محمد رضا خباز: اصلاح‌طلبان حتی به جلسات دعوت شده از سوی احمدی‌نژاد نمی‌روند

عضو فراکسیون اقلیت مجلس گفت: اصلاح‌طلبان مجلس حتی به جلساتی که نمایندگان از طرف رئیس‌جمهور دعوت می‌شوند نمی‌روند چه برسد که با رئیس دفتر او ارتباط برقرار کنند

محمد رضا خباز درپاسخ به اینکه آیا رابطه‌ای میان فراکسیون اقلیت مجلس و رئیس دفتر محمود احمدی‌نژاد وجود دارد، گفت: فراکسیون خط امام مجلس(ره)هیچ‌گونه ارتباطی نه با آقای مشایی و نه با نه با خود رئیس‌جمهور دارد.

نماینده اصلاح‌طلب کاشمر و بردسکن در مجلس افزود: فراکسیون اقلیت حتی به جلساتی که از طرف رئیس‌جمهور دعوت می‌شویم پاسخ منفی می‌دهد و نمی‌روند حالا چطور می‌گویند با دفتر رئیس‌جمهور در ارتباطیم. این چه حرف بی‌اساسی است؟

وی این شایعات را به خاطر چاپ یک مقاله از یک اصلاح طلب درروزنامه 7 صبح که منتسب به مشایی است دانست و گفت: این موضوع دلیل براین نیست که اصلاح‌طلبان با او در ارتباط هستند، این تحلیل‌ها خام است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین