کد خبر: ۱۲۷۳۰۲
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۶

واگذاری غیرقانونی زمین‌های مرغوب توسط وزارت‌ جهاد كشاورزی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: كمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی پرونده‌ای را در دست بررسی دارد كه در آن زمین‌های مرغوب دولتی، در وزارت جهاد كشاورزی به صورت كاملاً غیرقانونی به اشخاص حقیقی و حقوقی واگذار شده است. 

غلامرضا اسداللهی نماینده تربت جام و عضو كمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با اشاره به یكی از پرونده‌های مفتوحه در كمیسیون متبوعش، گفت: كمیسیون اصل 90 بررسی واگذاری اراضی دولتی به اشخاص حقیقی و حقوقی در وزارت جهاد كشاورزی را در دستور كار بررسی دارد. 

وی افزود: در روند واگذاری این زمین‌ها، برخی با استفاده از ارتباط، اقدام به دریافت زمین‌هایی برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌هایی كرده‌اند كه هرگز اجرایی نشده است؛ براساس اسناد موجود در كمیسیون این افراد حتی برای غصب اراضی دولتی حتی ظاهر قراردادها را هم رعایت نكرده‌اند. 

عضو كمیسیون اصل 90 مجلس تصریح كرد: بیشترین میزان اراضی واگذار شده در این پرونده مربوط به محدوده‌های شمال كشور و منطقه لواسانات استان تهران است البته در برخی مناطق دیگر كشور نیز از این نوع واگذاری‌ها وجود دارد. 

اسداللهی ادامه داد: در بررسی‌های كمیسیون اصل 90 مشخص شده است كه در برخی موارد، این عده زمین‌هایی را برای اجرای طرح‌هایی اخذ كرده‌اند كه به هیچ وجه "وجود خارجی" نداشته‌اند. 

به گفته وی ادامه بررسی و پیگیری این پرونده، از اولویت‌های جلسات آتی كمیسیون اصل 90 مجلس است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین