کد خبر: ۱۲۷۳۲۷
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۲۲:۳۴

علی دایی اختلافش با باشگاه را علنی کرد: از زیرو روکشان بدم می‌آید!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: علی دایی پس از پایان دیدار تیمش مقابل سپاهان در نشست خبری گفت: بازیکنانم از نظر تیمی بسیار عالی بازی کردند و یک تیم کامل بودند و سپاهان که بهترین خط حمله و بهترین خط دفاع را در اختیار دارد و در همه بازی‌ها موقعیت‌های گلزنی زیادی را ایجاد می‌کند در این بازی موقعیت خوبی بدست نیاورد.

وی ادامه داد: بازیکنان ما بسیار خوب کار کردند و به هیچ وجه اجازه نفوذ را به تیم سپاهان ندادند ما کناره‌های زمین را بستیم. نقاط قوت آنها را کور کردیم و اگر یک مقدار خوش شانس بودیم در این دیدار پیروز می‌شدیم.

خبرنگاری پرسید؛ به نظر می‌رسید داوری‌ها به خاطر اختلاف شما با فدراسیون به ضرر پرسپولیس بود اظهار داشت: من نمی‌خو‌اهم شفاف‌سازی کنم من امروز دارم کارم را انجام دادم و دوست ندارم از بالای سکوها تیم را هدایت کنم. تیم ما در این فصل نوسان زیادی داشت و عوامل مختلفی باعث ناکامی اش بود که یکی از آنها من و کادر فنی بودیم. ما نمی گوییم از لحاظ فنی کامل هستیم اما خیلی اتفاقات افتاد که به تیم ما ضربه زد.

وی افز ود: بزرگترین چیزی که به ما لطمه زد این بود که آرامش من و کادر فنی و بازیکنان را به هم ریختند و نتوانستند آرامش را در تیم ایجاد کنند. خیلی اتفاقات دیگر بود که اجازه دهید بعد از پایان لیگ و جام حذفی راحت‌تر در خصوص آنها صحبت کنم. تنها می‌گویم بازیکنانم با غیرت و مردانه جلوی بهترین تیم حال حاضر ایران بازی کردند.

وی در مورد شانس قهرمانی پرسپولیس در جام حذفی ادامه داد: ما اول از همه هدفمان این است که لیگ را با پیروزی مقابل پیکان به پایان برسانیم. بازیکنان با انگیزه ای که امروز از خود نشان دادند بیان کردند اگر همین گونه بازی کنند هیچ تیمی نمی‌تواند به ما ضربه بزند.

دایی با بیان اینکه مسائل انگیزشی لطمات زیادی به پرسپولیس وارد کرد و باعث نوسانات این تیم شد در مورد تاثیر مدیریت و موفقیت یک تیم تاکید کرد: اجازه بدهید بعضی از صحبت‌ها را بعدا مطرح کنم .به نظر من کادر فنی تنها 20 درصد از چنین شرایطی در نتایج تیم نقش داشته مخصوصا در کشور ما با توجه به سطح فوتبالمان این موضوع واقعی تر است. مطمئنا خیلی شرایط برای موفقیت تیم باید مهیا شود و من در گفت‌وگوهای دوستانه در خصوص آنها اظهار نظر خواهم کرد.

البته علی دایی نتوانست جلوی خود را بگیرد و ادامه داد: کوچکترین مسأله‌ای که رخ داد دیروز بود. من بعد از بازی با الوحده خط دفاعی تیمم را در تمرینات با حضور نورمحمدی ارنج کردم اما سر تمرین خود بازیکن به من می گوید محرومم و نمی توانم برابر سپاهان بازی کنم. من به باشگاه زنگ می‌زنم و آنها یک چیز دیگر می‌گویند به عنوان سرمربی باید از همه مسائل اطلاع داشته باشم اما خبری به من نداده‌اند.

سرمربی تیم پرسپولیس در مورد مصاحبه شکری معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس تاکید کرد: شنیده‌ام شکری اعلام کرده در مکاتبات با فدراسیون محرومیت دو ماهه نورمحمدی را به سه جلسه تقلیل داده است اما من با صراحت می‌گویم اگر باشگاه یک نامه ارائه کند که طی آن به کمیته انضباطی شکایت کرده یا در مورد نورمحمدی اعتراضی کرده است هر چه بخواهند به آنها می‌دهم؟

وی ادامه داد: تا کی می‌خواهیم مردم را گول بزنیم من تا حالا رو بازی کرده ام و از کسانی که زیر و رو می‌کشند بدم می‌آید. من رفیق خودم را به عنوان وکیل نورمحمدی به فدراسیون فرستادم تا از حق تیم دفاع کند. مصاحبه کردن راحت است.

وی در این خصوص اضافه کرد: متاسفانه آرامش من را در این مدت به هم ریخته اند روزنامه منتسب به باشگاه در حالی که هیچ روزنامه‌ای عکس درگیری محمد و آرفی را ندارد این عکس را چاپ می‌کند در حالی که این روزنامه باید به من آرامش بدهد و حاشیه‌ها را جمع کند اینها جزو کوچکترین اتفاقات است و باعث می‌شود حاشیه ها در کنار تیم ما اضافه شود. من باید دو روز کار کنم تا روحیه بازیکنانم باز گردد.

دایی با بیان اینکه خواسته خیلی‌ها این است که من بیرون گود باشم ولی مردم این مسئله را نمی خواهند اظهار داشت: این مردم من را دایی کردند و بدون آنها هیچم. هیچ زمان یادم نمی‌رود از کجا آمده ام. فکر می کنید من گذشته ام را فراموش کرده ام نه این گونه نیست. اگر امروز به اینجا رسیده‌ام به خاطر لطف آن بالایی و مردم بوده است.

دایی در بخش دیگری از این گفتگو به شفاف سازی بیشتر اتفاقات باشگاه پرسپولیس پرداخت و افزود: مربی انتخاب کرده اید اما نمی‌گویید و چرا صحبت‌های دیگر مطرح می کنید؟ مگر می‌شود مربی را انتخاب نکرده و بروند آلمان و اسپانیا دنبال کمپ بگردند. اگر بگویید به فکر آینده هستید من می گویم اردوهای تیم باید با صلاحدید مربی برگزار شود این یعنی دخالت در کار کادر فنی.

دایی هچنین اضافه کرد: متاسفانه آدم می فرستند و به صورت غیرمستقیم با بازیکنان تیم های دیگر مذاکره می کنند. راست می‌گویند خودشان مذاکره نمی‌کنند اما آدم می‌فرستند. آن فرد می‌گوید من بیژن فلانی هستم و از طرف فلانی. گفتم بیژن، تا یک چیزهایی را بدانید شاید بازیکن من به خاطر اینکه می‌خواهد در پرسپولیس بازی کند خیلی چیزها را نمی‌تواند بگوید اما بازیکن تیم دیگر به من زنگ می گوید و از تماس گرفتن خبر می‌دهد. بعد من می روم تحقیق می کنم فرد تماس گیرنده فامیل فلانی است. متاسفانه خیلی چیزها اتفاق افتاده که نمی‌توانم بگویم.

وی با بیان اینکه مگر از روز اول من گفتم که مرا به پرسپولیس بیاورید افزود: خودشان مرا آوردند و از من خواستند در تیم کار کنم. بروید از ساکت بپرسید که بعد از تیم ملی با من تماس گرفت و گفت به سپاهان بیا، اما من ضمن تشکر، عذرخواهی کردم من به خاطر رفاقت و برداشت‌های ذهنی ام از افراد و برای کمک آمده ام اما هر روز یک مشکل برایم ایجاد شد. آدم نمی‌تواند حرف بزند و اگر حرف بزند هزاران اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه تا الان حرف نزده بودید و بعد از مصاحبه شکری نامی مصاحبه می کند چه معنایی دارد افزود: چرا خودتان مصاحبه نمی کنید اگر دعواست رو در رو قرار بگیرید آن یکی در سایتش می نویسد و دیگری با یک روزنامه به توافق رسیده و علیه من مطلب می‌نویسد. من تاکید می‌کنم تا روزی که در فوتبال هستم نه زیر و رو می کشم و نه دنبال این مسائل هستم. فوتبال در زندگی من در درجه سوم و چهارم اهمیت قرار دارد و شرف، غیرت و همه چیزم را خرج آن نمی‌کنم.

دایی با بیان اینکه اگر الان بگویند برو، می‌گویم مخلص شما هستم و می‌روم افزود: من چسبیده به فوتبال پرسپولیس نیستم اگر بودم هیچ وقت استعفا نمی‌دادم.

وی در مورد اینکه روزنامه پرسپولیس به عنوان یک رسانه وظیفه دارد خیلی چیزها را بنویسد و حتی مصاحبه انتقاد روز گذشته شما از باشگاه را چاپ کرد اظهار داشت: در گذشته من یک بار راجع به یک بزرگتر صحبت کردم که کل آن قسمت را از مصاحبه ام سانسور کردند این روزنامه الان و در این شرایط باید به من کمک کند. چه ربطی دارد مشکلات درون خانواده ام را به بیرون منتقل کند. من خودم با متخلفین برخورد و آنها را جریمه می کنم. من با همه رفیفم اما به موقع آنها را تشویق و به موقع جریمه می‌کنم. در این شرایط حساس این اقدامات چه معنایی دارد.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با اشاره به این مسأله که در روز بازیهای مهم خصوصا دیدار با ذوب‌آهن و سپاهان چرا مسئولان باشگاه همراه تیم من نمی‌آیند گفت: اعلام می‌کنند به خاطر حضور مسئولان ای اف سی نیامدند اما شما ببینید مسئولان ای اف سی چه زمانی می خواهند از باشگاه دیدن کنند؟ ماهایی که حرف نمی‌زنیم را وادار نکنید که جواب بدهیم و چیزهایی را که می‌دانیم بگوییم.

خبرنگاری پرسید آقای دایی امروز وقت آن نرسیده که به خاطر این نتایج از مردم عذرخواهی کنید وی تاکید کرد: من با تمام وجدان و وجود کار کرده ام و تا جایی از دست می آمد انجام داده ام ما امروز با 50 درصد قدرت خود برابر بهترین تیم ایران که قصد داشت با پیروزی مقابل ما به قهرمانی لیگ برسد و جشن قهرمانی بگیرد به تساوی رسیدیم و این نشان می‌دهد به لحاظ فنی خیلی حرف‌ها برای گفتن داریم. شاید در بعضی از دیدارها تعویض‌ها یا ارنجی که برای تیم در نظر گرفته‌ایم باعث شد که تیم نتیجه نگیرد اما مسائل دیگر هم در نتیجه تیم تاثیر گذار است. من هیچ وقت نمره نمی‌دهم.

وی اضافه کرد: من به خاطر بعضی از بازی‌های بد تیم از مردم عذرخواهی کردم. مگر فیلم هندی است که بخواهم هر موقع از مردم عذرخواهی کنم. مگر تیم ملی است که هر دقیقه عذرخواهی کنم آنهایی که فوتبال را می‌فهمند می‌دانند که دلیل نتیجه نگرفتن پرسپولیس چیست من دنبال امتیاز دادن به خودم و دیگران نیستم اگر تیم موفق شود یکی از عواملش من بودم و اگر ناموفق باشد یکی از دلایل آن من بودم.

دایی گفت: امروز وجدانم راحت است و تا روزی که هستم برای موفقیت تیم سعی و تلاش می‌کنم. من هیچ وقت چیزهای دیگر را وارد فوتبال نکرده‌ام و سرم بالاست. قطعا به غیر از آن بالایی کسی نمی‌تواند من را زمین بزند. دایی این جمله را در پاسخ به سئوال خبرنگاری که به وی گفت؛ کسانی می‌خواهند دایی را زمین بزنند مطرح کرد و افزود: بعد از جام جهانی دوست داشتند من را زمین بزنند اما به تیم سایپا رفتم و این تیم را قهرمان کردم. در تیم ملی هم می‌خواستند من را خراب کنند و امروز هم آمده ام پرسپولیس و با این تیم قهرمان جام حذفی شدم. من کاری به سناریوها ندارم اما تاکید می کنم به غیر از آن بالایی هیچ کس نمی تواند من را خراب کند. آن بالایی هم به دلم و عملکردم نگاه می‌کند. کاری نمی‌کنم آن بالایی من را زمین بزند. تا آن بالایی نخواهد گنده‌گنده‌ها هم نمی‌توانند من را زمین بزنند.

دایی ادامه داد: من از اردبیل به دانشگاه شریف آمده و از آنجا در فوتبال پیشرفت کرده‌ام مگر رسیدن به این جایگاه الکی است خیلی از اتفاقات در زندگی آدم‌ها رخ می دهد و من این موضوع ایمان دارم که غیر از آن بالایی کسی نمی‌تواند من را زمین بزند.

خبرنگاری پرسید چرا نمی خواهید امروز شفاف سازی کنید که دایی این گونه پاسخ داد: خیلی مسائل است مثلا شما به سپاهان و ذوب آهن نگاه کنید که مدیریت متوالی و نداشتن تغییر و تحولات در این بخش به موفقیت این تیم‌ها کمک کرده است خیلی مسائل وجود دارد که یک باشگاه موفق شود. مثلا در استخدام نیروها باید کسانی به کار گرفته شوند که به باشگاهها و من کمک کنند و بدون توجه رفاقت‌ها این افراد انتخاب شوند که آنها اشتباهات من را یادآوری کنند نه اینکه به به و چه چه بگویند.

وی در این خصوص اضافه کرد: کارمندهایی باید بیایند که دلشان با تیم باشد نمی‌خواهم بعضی از مسائل را بگویم اما مثلا فلان لیدر استخدام می‌شود که در باشگاه کار کند آیا این باشگاه اداری است؟ استقلال و پرسپولیس را نمی‌توان به صورت حرفه‌ای باشگاه نامید زیرا باشگاه‌، کمیته‌ها و مسائل دیگر برای موفقیت می‌خواهد کسانی که دلشان برای تیم می‌سوزد.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در پایان با بیان اینکه خیلی مسائل باید کمک که یک تیم نتیجه بگیرد گفت: ما فقط اسم باشگاه را داریم و یک ساختمان داشتن دلیل بر باشگاه بودن نیست جایی که نه زمین تمرین دارند نه ورزشگاه اختصاصی را نمی‌توان باشگاه نامید اگر شما آن را باشگاه می‌گویید من که سال‌ها در اروپا بازی کرده‌ام به آن باشگاه نمی‌گوییم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین