کد خبر: ۱۲۷۴۷۵
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۹:۲۹

محسن رضایی: رهبری با هیچ‌كس شوخی ندارد/ آدم عاقلی هستم

باید از دیوار آمریكا پرید
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: محسن رضایی ظهر سه‌شنبه در جمع دانشجویان دانشگاه مفید قم، پس از سخنرانی و تبیین شعار جهاد اقتصادی به پرسش‌های دانشجویان در زمینه‌های مختلف پاسخ گفت.

در ابتدای جلسه سئوال یكی از دانشجویان درباره سیاست‌های اقتصادی دولت مطرح شد كه دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام نظر در این باره را به پایان كار دولت موكول كرد و گفت: نگاه من به هیچ دولتی سیاه و سفید نبوده است و من همیشه نقد منصفانه‌ای را نسبت به اقدامات دولت‌ها داشته ام.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: هریک از دولت‌هایی كه فعالیت داشته‌اند زحمات و اقدامات خوبی را ارائه داده‌اند و درعین حال ضعف‌هایی را نیز داشته‌اند.

رضایی تأكید كرد: اعلام نظر درباره سیاست‌های اقتصادی دولت نیز باید بعد از پایان كار دولت كه تنها دو سال دیگر است موكول شود.

وی در ادامه در پاسخ به سوال یكی دیگر از دانشجویان درباره طرح هدفمندسازی یارانه‌ها بر هزینه كردن یارانه در بخش اشتغال و تولید تاكید كرد و ابراز داشت: باید برای بالابردن سرانه درآمد مردم تلاش كرد زیرا با این اقدام مردم دیگر نیازمند یارانه نخواهند بود.

تابع قانون هستم

وی در ادامه در پاسخ به سوالی دیگر درباره پس گرفتن شكایت از شورای نگهبان در دوران انتخابات بیان داشت: من تابع قانون و آدم عاقلی هستم كه در فرصت قانونی اعتراض خود را اعلام و پس از اعلام نظر شورای نگهبان شكایت خود را پس گرفتم و به دیگران نیز توصیه كردم چنین كاری را انجام دهند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه به تشریح همراهی اقتصاد و سیاست با یكدیگر پرداخت و گفت: جامعه ما نیازمند هر دو شاخص است و معتقدم این دو باید همراهی یكدیگر پیش بروند.

دریای خزر نماد هویت ایران است

وی همچنین درباره سهم ایران از دریای خزر نیز گفت: دریای خزر و خلیج فارس علاوه بر منافع اقتصادی نماد هویتی كشور ما است و ما در این دو مكان حضور جدی خواهیم داشت.

رضایی در ادامه در پاسخ به سوالی در باره اسلامی كردن اقتصاد اظهار كرد: همانگونه كه اسلامی كردن سیاست و دفاع موجبات موفقیت كشور را فراهم كرد اسلامی كردن اقتصاد نیز قطعا موفقیت ما را در این بعد دوچندان خواهد كرد.

وی در پاسخ به سوالی دیگر درباره چگونگی ایجاد ۲ و نیم میلیون شغل توسط دولت گفت: این طرح از سوی دولت بوده و باید نحوه ایجاد اشتغال نیز از خود آن‌ها سوال شود تا راهكارهای خود را در این زمنیه بیان كنند.

در این هنگام مجری برنامه از دانشجویان درخواست كرد كه سوال‌های خود را پیرامون مبحث مطرح شده كه‌‌ همان جهاد اقتصادی است ارائه دهند كه دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام كرد آمادگی پاسخ‌گویی به هر سوالی را دارد كه این مطلب مورد تشویق دانشجویان قرار گرفت.

تكرار شعار‌ها بدون ارائه عملكرد و راهكار

سوال یكی دیگر از دانشجویان درباره طرح‌ها و شعار‌های آرمانی در اقتصاد و به دور بودن آن‌ها از واقعیت بود كه دبیر مجمع تشخیص مصلح نظام ابراز داشت: این به یک بیماری تبدیل شده است كه وقتی شعاری از سوی مقام بالای كشور مطرح می‌شود بقیه نیز این شعار را بدون عملی همچنان تكرار می‌كنند.

وی ادامه داد: این درحالی است كه باید یک سطح‌بندی در این زمینه صورت گیرد كه از سطحی به بعد به جای تكرار شعار به دنبال راهكار و اقدامات عملی بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوال دیگری درباره علت فراوانی كالاهای چینی در بازار ایران گفت: برای جلوگیری از ورود این كالا‌ها باید رقابت‌پذیری كالا‌ها و خدمات ایرانی را افزایش داد.

وی با تاكید براینكه هنگامی كه جنس چینی با نصف قیمت فروخته می‌شود نمی‌توان آن را از بازار جمع كرد، گفت: باید با فضیلت ایران و ایرانی كالاهای خارج را از بازار بیرون كنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه در پاسخ به سوالی درباره رابطه با آمریكا به تبیین استراتژی برخورد با آمریكا پرداخت و گفت: من معتقدم باید از دیوار آمریكا پرید زیرا برخورد با این دیوار منطقی نیست و تسلیم شدن در برابر آن نیز بردگی مدرن را به ارمغان می‌آورد.

وی در ادامه درباره اتفاقات چند هفته اخیر گفت: من معتقدم اقدام انجام شده اشتباهی بزرگ بود.

رهبری با هیچ‌كس شوخی ندارد

رضایی ادامه داد: رهبری با هیچ‌كس شوخی ندارد و در مقابل هر نوع انحرافی چه سبز و یا قرمز ایستادگی می‌كنند و ما دیدیم كه ایشان فرمودند من تا جان در بدن دارم نمی‌گذارم انقلاب از مسیر خود منحرف شود.

وی با تاكید بر اینكه جایگاه رهبری حراست از منافع ملی و انقلاب است اظهار كرد: دوستان رئیس‌جمهور نباید چنین اشتباهی را می‌كردند و نباید این مسیر را به وی نشان می‌دادند و ادامه این مسیر قطعا به نفع ایشان و دوستان‌شان نخواهد بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاكید كرد: البته رئیس‌جمهور این روز‌ها صحبت‌هایی داشته‌اند كه امیدواریم كه ادامه پیدا كند و جنبه عملی داشته باشد.

وی تاكید كرد: مسائل حاشیه‌ای و تنش‌زا ما را از مسیر جهاد اقتصادی و دستیابی به اهداف مورد نظر باز می‌دارد.

رهبری به دنبال منافع شخصی نیست

رضایی در ادامه با تأكید بر اینكه مقام معظم رهبری هرگز به دنبال منافع شخصی نیست، بیان كرد: دلسوزی مقام معظم رهبری برای مردم و انقلاب برهمگان روشن است.

وی با اشاره به جمله آیت‌الله مدرس مبنی بر اینكه سیاست ما عین دیانت ما است گفت: ولایت عین مردمیت است و این دو یكی هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین