کد خبر: ۱۲۷۷۳۱
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۳

بیانیه باشگاه پاس علیه فوتبال ناپاک؛ بازی کثیف سیخی چند؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: باشگاه پاس به خاطر اتفاقاتی که در هفته آخر لیگ برتر رخ داد بیانیه‌ای صادر کرده متن کامل آن را در زیر می‌خوانید. 

بازی‌های هفته پایانی لیگ برتر دهم سرشار از اتفاقاتی بود که شاید برای برخی آقایان خوشایند باشد اما در مجموعه اگر واقع‌بینانه نگاه کنیم، فوتبال دیروز سرشار از ناپاکی‌ها و ناخالصی‌ها بود. فوتبالی که برخی آقایان برای زنده ماندن هم نوع خود باختند تا پاس را قربانی هدف عاری از جوانمردی خود کنند.

واژه بردن به هر قیمتی برای زنده ماندن مصداق آقایانی است که روز گذشته قداست فوتبال را خدشه‌دار کردند و اعتبار و هویت انسانی خود را به راحتی به حراج گذاشتند. اینجا چیزی به نام فوتبال، پاکی‌ها و جوانمردی‌ها پیدا نمی‌شود و شرافت و انسانیت نادیده گرفته می‌شود.

رویارویی تیم‌های وزارتخانه‌ای که نیمی از آنها در خطر سقوط بودند، طبیعی است که جریان‌های پشت‌پرده نتیجه بازی را رقم می‌زند. نفت و شاهین، راه‌آهن و مس و سپاهان و سایپا، همه و همه از مجموعه صنعتی هستند و بسیار مشهود است که به جای ارایه یک فوتبال پاک؛ گل به هم هدیه می‌دهند!

آقای قلعه‌نویی، این بود فوتبال پاکی که از آن دم می‌زدید. تیم دوم خود را به میدان فرستادید که حریف را در لیگ برتر ماندگار کنید. یادتان رفت دو فصل پیش که از آقای جلالی به خاطر ارایه فوتبال جوانمردانه و پاک تشکر کردید اما حالا خود شما پاکی‌ها فوتبال را با تصمیم غیراخلاقی آلوده کردید.

این رسم، رسم جوانمردی نیست که شما مدام آن‌را برای خود یدک می‌کشید تا شاید محبوبیت نزد دیگر هواداران فوتبال پیدا کنید.

هویت‌ها مشخص است و هدف‌ها روشن. زد‌و‌بندهایی که پشت‌پرده می‌شود تا مبادا تیمی که با بودجه‌های کلان یک وزارتخانه دولتی در خطر سقوط است، این چنین شود.

ای کاش این دسته از کسانی که بانی فوتبال ناپاک هستند جرگه‌ای از ارزش‌های فوتبالی و جوانمردانه علی دایی سرمربی پرسپولیس در وجودشان بود. روز جمعه 15 هزار هوادار همدانی حاضر در ورزشگاه شهید مفتح یکصدا دایی را به خاطر ارایه یک فوتبال پاک تشویق کردند و در آن سو مربیانی که به هم نوع در حال سقوط خود گل هدیه کردند!

اگر ارزش ماندن در لیگ برتر به هر قیمتی آنقدر مهم و عرف است که فوتبال پاک نادیده گرفته شود، می‌بایست فاتحه این فوتبال را بخوانیم.

براستی آقایان بازی کثیف سیخی چند است که این چنین به آن چسبیده‌اید. ما که خریدارش نبوده و نیستیم اما گویا مزه این فوتبال کثیف برای شما خوش طعم بوده که عادت کرده‌اید اینگونه رفتار کنید.

فوتبال ناپاک به هر حال این بار پاس و هوادارانش را قربانی کرد اما آنچه که در این واقعه تلخ شاهد بودیم یکروز کاملا ناجوانمردانه‌ای بود که برخی آقایان رقم زدند تا پاس سقوط کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین