کد خبر: ۱۲۷۸۰۵
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۴

افزایش قیمت زنجیره‌ای، این‌بار محصولات لبنی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: همزمان با آغاز فصل گرما و افزایش تقاضا برای خرید بستنی برخی شركت‌های تولید محصولات لبنی وبستنی، قیمت برخی محصولات خود را گاه تا 70 درصد افزایش داده‌اند.

به گزارش آفتاب به نقل از عصر ایران، شركت تولید محولات لبنی و بستنی ک... در این زمینه پیشتاز افزایش قیمت‌ها است. این شركت قیمت بستنی 1 لیتری طعم قهوه و نسكافه خود را از 1000 تومان به 1700 تومان و قیمت برخی بستنی‌های چوبی خود را تا 40 و 50 درصد افزایش داده است.

شركت بستنی پ... نیز با افزایش قیمت 30 درصدی بستنی 1 لیتری خود را به قیمت 1300 تومان رسانده است.

افزایش 30 تا 70 درصدی قیمت برخی از محصولات لبنی و بستنی همزمان با انتشار خبرهایی مبنی بر قطع توزیع شیر یارانه‌ای از آخر خرداد ماه سال‌جاری نگرانی خانوارها را نسبت به گرانی سرسام‌آور و كمر‌شكن محصولات غذایی و خوراكی افزایش داده است.

افزایش‌های نجومی قیمت محصولات غذایی و لبنی در حالی است كه در سال جاری دولت تنها 8 درصد به حقوق كارمندان اضافه كرده است.

گفتنی است شركت تولید محسولات لبنی ک... در هفته‌های اخیر قیمت تمامی محصولات خود را افزایش داده است و این اقدام سبب شده تا سازمان تعزیرات حكومتی به این شركت هشدار دهد كه قیمت محصولات خود را كاهش دهد.

شركت‌های تولید محصولات لبنی می‌گویند كه با قطع یارانه‌ها، هزینه تولید آنها به شدت افزایش یافته و چاره‌ای جز افزایش قیمت ندارند.

گفتنی است كه در تماس تلفنی با عصر ایران برای پیگیری دلایل افزایش جهشی قیمت محصولات لبنی شركت ک... هیچ‌كدام از تلفن‌های دفتر مركزی این شركت در تهران پاسخ‌گو نبودند.

به نظر می‌رسد همان‌طور كه در سال‌های گذشته شاهد بودیم، در نزاع میان وزارت بازرگانی و سازمان تعزیرات حكومتی با شركت‌های تولید كننده محصولات لبنی، در نهایت این مصرف‌كنندگان هستند كه باید هزینه افزایش سرسام‌آور و جهشی قیمت محصولات را بپردازند.

بسیاری از كارشناسان اقتصادی برای سال 1390 از احتمال تورم بالای 40 درصد سخن می‌گویند و این در حالی است كه افزایش سرسام‌آور قیمت محصولات غذایی و خوراكی و قطع یارانه‌های انرژی و افزایش جهشی قیمت‌ها شرایط زندگی را برای خانوارهای متوسط و متوسط به پایین شهری بسیار مشكل‌تر از گذشته ساخته است.

پیش از این نیز قیمت نان، روغن، كره، پودر و مواد شوینده و ... به طرز قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته بود و این‌گونه كه پیش می‌رود، بستنی و لبنیات، آخرین ایستگاه گرانی‌های زنجیره‌ای نخواهد بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین