کد خبر: ۱۲۸۰۳۸
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۰۹

ابهامات تازه در انفجاری که احمدی‌نژاد از آن جان سالم به در برد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سایت آینده نوشت: در حالی که به رغم سالم ماندن محمود احمدی‌نژاد و هیأت همراه وی از انفجار پالایشگاه آبادان، گزارش‌ها از افزایش کشته‌های این حادثه تا 4 نفر حکایت دارد، زمینه‌های روانی و نیز برخی شواهد بر ابهامات مسأله دامن زده و این سوال به وجود آمده که آیا دفتر ریاست‌جمهوری از آماده نبودن پروژه پالایشگاه آبادان مطلع نبود؟ 

در شرایطی که احمدی‌نژاد به رغم مخالفت مجلس و شورای نگهبان با سرپرستی وزارت نفت توسط وی علاوه بر رئیس‌جمهور به عنوان سرپرست وزارت نفت این پروژه را افتتاح کرد، کاتوزیان از پیش‌بینی این حادثه خبر داد و عماد حسینی، عضو کمیسیون انرِژی با تاکید بر عمدی نبودن انفجار اعلام کرد که این حادثه در کمیسیون انرژی بررسی می‌شود. 

اکنون این پرسش به وجود آمده که آیا دفتر ریاست‌جمهوری از آماده نبودن پروژه بنزین ساز پالایشگاه آبادان اطلاع داشته؟ و در این صورت چه اصراری بوده که این افتتاحیه توسط رئیس‌جمهور در روز 3 خرداد صورت بگیرد. 

این در حالی است که مهربان، مدیرعامل پالایشگاه نفت آبادان نیز حاضر نشد در مراسم افتتاحیه شرکت کند و با اعتراض به این که نمی‌تواند مسئولیت این افتتاح را بر عهده بگیرد، از حضور در مراسم خودداری می‌کند و به دلیل غیبت مهربان، سخنرانی و توضیح در مورد این پروزه بر عهده رئیس هیأت مدیره پالایشگاه بوده است. 

یک منبع آگاه هم در گفت‌و‌گو با "آینده" با تایید سخنان حمیدرضا کاتوزیان رئیس کمیسیون انرژی مجلس د رخصوص پیش‌بینی این حادثه، گفت: این اتفاق هم از سوی کارشناسان وزارت نفت و هم توسط نمایندگان مجلس پیش‌بینی شده بود و همان‌طور که رئیس کمیسیون انرژی عنوان کرده، این تذکر به مسئولان داده شد که پالایشگاه آمادگی برای افتتاح ندارد واحتمال رخ دادن یک اتفاق خطرناک وجود دارد.
وی گفت: چند روز پیش مسئولان وزارت نفت در مورد آماده نبودن بخش بنزین‌ساز پالایشگاه آبادان به ریاست جمهوری اطلاع داده بودند اما اصرار مسئولان در تهران سبب شد تا علی‌رغم اماده نبودن پروژه، مراسم افتتاحیه آغاز شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین