کد خبر: ۱۲۸۰۴۴
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۹

پیکر ناصر حجازی به بهشت زهرا منتقل شد/ حضور کروش و کادر فنی تیم ملی با لباس آبی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: پیکر ناصر حجازی پس از دور افتخار زدن در ورزشگاه آزادی به بهشت زهرا(س) منتقل شد.

به گزارش آفتاب به نقل از مهر، پس از آنکه پیکر ناصر حجازی برای آخرین بار در ورزشگاه آزادی دور افتخار زد، درون دروازه قرار گرفت و توسط حجه الاسلام علیپور بر آن نماز خوانده شد. این در حالی بود که قبلا اعلام شده بود حجه الاسلام سیدحسن خمینی بر پیکر حجازی نماز خواهد خواند.

پس از پایان این مراسم پیکر حجازی در میان حزن و اندوه بیش از 15 هزار نفر از مردمی که در ورزشگاه حضور داشتند و بر روی دست دوستان و همبازیانش از ورزشگاه آزادی تشییع شد، برای تدفین و خاکسپاری به بهشت زهرا(س) منتقل شد. قرار است پیکر این اسطوره فوتبال ایران در قطعه نام آوران به خاک سپرده شود.

حضور کروش و کار فنی تیم ملی با لباس آبی

اعضای کادر فنی تیم ملی به احترام ناصرخان با لباس آبی در مراسم تشییع جنازه او شرکت کردند.

به گزارش خبرآنلاین، کارلوس کروش و اعضای تیم ملی فوتبال ایران دسته‌جمعی در مراسم تشییع جنازه ناصر حجازی شرکت کردند.

آنها به احترام اسطوره استقلال همگی لباس یک دست آبی پوشیده بودند و در دیدار با آتیلا حجازی، برای پدرش آرزوی مغفرت و برای بازماندگام صبر جمیل را از خداوند خواستار شدند. 

کروش: قطعا حجازی آدم بزرگی بوده است 

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: «من زیاد حجازی را نمی‌شناختم و فقط تعریفش را شنیده بودم. اما او باید آدم بزرگی باشد که این همه جمعیت به خاطر او به ورزشگاه آمده است.» 

کروش این را گفت و ادامه داد: «به نظرم بعصی از بازیکنان هستند که فقط می‌آیند تا در زمین مسابقه فوتبال بازی کنند و تمام. اما بعصی‌های دیگر یاد و خاطرات‌شان در ذهن هواداران باقی می‌ماند. به نظرم حجازی از آن قشر دوم فوتبال است. این یک حادثه تلخ برای فوتبال ایران و جهان است که اسطوره‌ای در دنیای فوتبال از دنیا رفته است.» 

آتیلا حجازی از فصل آینده به کادر فنی استقلال اضافه می‌شود 

سرپرست باشگاه استقلال از حضور فرزند ناصر حجازی در کادر فنی تیم فوتبال این باشگاه از فصل آینده خبر داد. 

به گزارش مهر، علی فتح‌الله‌زاده که در ابتدای مراسم تشییع پیکر ناصر حجازی برای حاضرین در ورزشگاه صحبت می‌کرد ضمن تاکید بر برگزاری باشکوه این مراسم، گفت: قصد داریم برای ارج نهادن به ناصر حجازی از فصل آینده آتیلا را به کادر فنی تیم فوتبال استقلال اضافه کنیم. 

فتح الله‌زاده از مردمی که برای تشییع ناصر حجازی به ورزشگاه آزادی آمده بودند خواست که هر طور می‌خواهند به تشویق او بپردازند اما علیه کسی شعار ندهند و احترام ناصر حجازی را حفظ کنند. 

باقری: مردم ثابت کردند که امثال حجازی‌ها زنده‌اند 

کاپیتان سابق پرسپولیس در مراسم تشییع پیکر ناصر حجازی گفت: مردم با حضور باشکوه در این مراسم نشان دادند که امثال حجازی‌ها زنده هستند.

به گزارش فارس، کریم باقری که در ورزشگاه آزادی حضور دارد اظهار داشت: نمی‌دانم چرا تا زمانی که اسطوره‌ها و پیشسکوتان زنده هستند به فکرشان نیستیم؟

وی ادامه داد: حمایت و حضور گسترده مردم نشان می‌دهد که امثال حجازی‌ها زنده هستند. حجازی مرد بسیار بزرگی است و حرف زدن در مورد حجازی کار بسیار سختی است. عزاداری مردم ایران و حضور در این مراسم نشان داد که امثال حجازی‌ها زنده هستند و هرگز نام آنها از یاد مردم پاک نخواهد شد. 

پیام تسیلت سعیدلو و گریه‌های کاشانی 

پیام تسلیت رئیس سازمان تربیت بدنی به مناسبت درگذشت حجازی از طریق اسکوربورد پخش شد.

به گزارش فارس، علی سعیدلو، رئیس سازمان تربیت بدنی در پیامی که بر روی اسکوربورد ورزشگاه پخش می‌شد تسلیت خود را ابراز کرد. در این پیام آمده بود: آنچه که از ناصر حجازی چهره‌ای ماندگار ساخت درخشش او در سنگر تیم ملی و نگاه خاص او به ورزش بود.

*حبیب کاشانی، سرپرست باشگاه پرسپولیس به شدت گریه می‌کرد.

*نیروی انتظامی در اطراف زمین چمن فنس‌هایی قرار داد تا افراد مختلف به درون زمین نروند.

* اسکوربورد ورزشگاه تصاویری از ناصر حجازی پخش می‌کند و زندگی او را نشان می‌دهد.

مظلومی: فقدان حجازی برای جامعه ورزشی ایران دشوار است 

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: حجازی از بین ما رفت و فقدان وی برای جامعه ورزش کشور بسیار سخت است.

به گزارش فارس، پرویز مظلومی در مراسم تشییع پیکر ناصر حجازی عنوان کرد: ابتدا درگذشت ناصر حجازی را تسلیت می‌گویم ناصر خان از لحاظ اخلاقی سر آمد ورزشکاران بود و اولین کسی بود که در آسیا خود را نشان داد. 

وی ادامه داد: او زمانی که در دروازه می‌ایستاد نقطه قوتی برای سایر بازیکنان بود و مانند یک رهبر در تیم عمل می‌کرد. حضور حجازی واقعاً نعمتی بود برای هر تیمی و خیال بازیکنان راحت بود.

سرمربی استقلال خاطرنشان کرد: ناصرخان چندین سال در سطح اول فوتبال دروازه بانی کرد و حرف‌های زیادی برای گفتن داشت و زبان‌زدخاص و عام بود.بسیار متاسف شدیم که چنین اسطوره‌ای را از دست دادیم و فقدان او برای جامعه ورزشی ایران بسیار سخت است. 

کفاشیان: فقدان حجازی بسیار سخت است 

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: فقدان ناصر حجازی بسیار سخت و دشوار است. 

به گزارش فارس، علی کفاشیان در مراسم تشییع پیکر ناصر حجازی عنوان کرد: مردم ایران همواره نشان دادند که در تمام زمینه‌ها قدرشناس افرادی هستند که برای آنها زحمت می‌کشند. حضور این مردم در مراسم تشییع پیکر ناصرخان نشان می‌دهد مردم نه تنها در زمین بازی بلکه در زمان مرگ نیز با اسطوره‌های خود هستند. این موضوع برای ما درس باشد و تلاش کنیم تا برای مردم بیشتر کار کنیم.

کفاشیان در پاسخ به اینکه آیا این قدردانی فقط زمانی که شخص را از دست می‌دهیم صورت می‌گیرد خاطرنشان کرد: خوشبختانه این طور نیست. در زمانی که حجازی بیمار بود نیز خیلی‌ها به ملاقات او رفتند و تمام امکانات را برای بهبود او فراهم کردند اما گاهی اوقات بیمار نیاز به آرامش دارد و باید تنها باشد.

وی افزود: همه با جان و دل تلاش کردند تا حجازی بتواند زندگی خود را ادامه دهد اما حال که حجازی از بین ما رفته فقدانش بسیار سخت است و اینکه مردم یاد او را گرامی‌ می‌دارند بسیار ارزشمند است.

منصوریان: به حجازی‌ها قبل از فوتشان رسیدگی کنید 

سرمربی تیم فوتبال امید گفت: به عنوان برادر کوچکتر از مسئولان ورزشی می‌خواهم قبل از فوت حجازی‌ها به آنها رسیدگی کنید. 

به گزارش فارس، علیرضا منصوریان پس از پایان مراسم تشییع در ورزشگاه آزادی اظهار داشت: ناصر حجازی خیلی بزرگ بود. امیدوارم مسئولان ورزشی به پیشکسوتان ورزشی تا قبل از اینکه دچار مشکل شوند، اهمیت بدهند. ناصرخان همیشه زنده است و امیدوارم همیشه او را یاد کنیم.

وی در مورد اینکه سعیدلو اعلام کرده یک ورزشگاه به نام حجازی می شود، عنوان کرد: این اتفاق خوبی است. اکنون روشن را ببینید. اکنون که زنده است باید به او و امثال او رسیدگی کرد. وقتی ناصر حجازی در این 8 ماه حالش بد شد همه یادش افتادند.

سرمربی تیم امید تاکید کرد: من به عنوان یک برادر کوچک به مسئولان ورزشی توصیه می کنم که به ناصر حجازی‌ها قبل از این که به اینجا برسند توجه کنند.

حقیقی: یکی از سخت‌ترین روزهای زندگی‌ام را تجربه کردم 

دروازه بان تیم فوتبال پرسپولیس گفت: امروز یکی از سخت‌ترین روزهای زندگی ورزشی خود را تجربه کردم. 

به گزارش فارس، علیرضا حقیقی که در ورزشگاه آزادی حاضر شده بود گفت: توصیف وقایع رخ داده خیلی سخت است. ناصر حجازی استاد بزرگ من است و به او مدیونم. زبان از بیان محبوبیت او قاصر است. بزرگواری و بزرگ منشی ناصر خان درس بزرگی بود برای همه ما بازیکنان. 

وی در خصوص حضور مردم در استادیوم آزادی گفت: از همه مردم تشکر می‌کنم. امروز قرمز و آبی معنی نداشت و همه به خاطر اسطوره خود به اینجا آمده بودند. 

رحمتی: خيلی چيزها از حجازی ياد گرفتم 

به گزارش فارس، سيد مهدی رحمتی در مراسم تشييع پيكر ناصر حجازی عنوان كرد: درباره اتفاقات امروز نمی‌توانم صحبت كنم. مردم نشان دادند كه ناصرخان را هميشه دوست دارند و برای او سنگ تمام گذاشتند.

وی ادامه داد: مطمئن باشيد روح حجازی شاد است و خانواده‌اش از اين اتفاقی كه در ورزشگاه آزادی افتاد احساس غرور می‌كنند. اين استقبال مردم كار ما را سخت می‌كند زيرا نشان می‌دهد كه مردم دوستدار فوتبال هستند و بايد پاسخ‌گوی محبت‌های آنها باشيم.

دروازه‌بان تيم ملی فوتبال يادآور شد: مردم به خوبی جواب محبت‌های ناصرخان را دادند و من به همت و غيرت آنها تبريک می‌گويم. مطمئن باشيد ياد و خاطره حجازی هميشه در ذهن مردم باقی خواهد ماند.

رحمتی خود را يكی از شاگردان حجازی خواند و افزود: من از ناصرخان خيلی چيزها ياد گرفتم و يكي از شاگردان او بودم. اميدوارم در آينده بتوانم به خوبی وظايف خود را انجام دهم و از عهده اين مسئوليت سنگين برآيم.

وی ادامه داد: ورزشگاه آزادی يكی از تاريخی‌ترين روزهای خود را ديد و من به غيرت و تعصب مردم ايران افتخار می‌كنم.

نامجو مطلق: امروز يک روز تاريخی بود 

بازيكن اسبق تيم فوتبال استقلال گفت: بدون شک امروز برای جامعه ورزش يک روز تاريخی بود. 

به گزارش فارس، مجيد نامجو مطلق كه برای مراسم تشييع جنازه حجازی در در ورزشگاه آزادی حضور داشت گفت: اين اسطوره بزرگ فوتبال ايران اكنون در ميان ما نيست اما يادش هميشه در قلب مردم زنده است. چنين حضوری با همه ارزشی كه دارد بی‌فايده است. من می‌دانم كه ناصر چه مشكلاتی داشت و بايد زودتر به اين مشكلات رسيدگی می‌شد. درد او درد سرطان نبود بلكه دلش‌ به حال فوتبال می‌سوخت.

وی افزود: مردم ثابت كردند كه چه قدر عاشق اين اسطوره هستند و امروز برای جامعه ورزش ما يک روز بزرگ، تاريخی و فراموش نشدنی بود. من با حجازی هم‌بازی بودم و اكنون در توصيف شخصيت او توانايی صحبت ندارم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین