کد خبر: ۱۲۸۱۱۲
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۰:۴۲

شلنگ هوا، راننده کامیون نیوزیلندی را باد کرد

من مثل یک توپ فوتبال باد شدم ...
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک راننده کامیون نیوزیلندی که روی شلنگ هوای فشار قوی افتاده بود و نشیمنگاهش سوراخ شده بود، با وجود این که مانند یک بادکنک باد شد، جان سالم بدر برده است.

لغزش پا بین اتاقک فرمان و قسمت کانتینر کامیون باعث شد که استیون مک کورک روی شلنگ حاوی هوای متراکم خودرو بیفتد و آن را پاره کند.

در این حادثه عجیب، سرشلنگ فلزی، وارد باسن آقای مک کورمک شده و هوای متراکم را به داخل بدن او پمپاژ و آن را به شدت باد کرد.

فریادهای آقای مک کورمک باعث شد همکارانش به کمک او بشتابند و شیر فلکه هوای متراکم را ببندند و بعد او را به پهلو روی زمین بخوابانند. این اقدام باعث شد که جان آقای مک کورمک نجات یابد.

حادثه روز شنبه (۲۱ مه)، در اوپوتیکی، واقع در شمال نیوزیلند رخ داده است.

آقای مک کورمک که ۴۸ سال سن دارد، هنوز در بیمارستان است.

او گفت که دکترها به او گفته‌اند که متعجبند که پوست بدنش نترکیده است چون هوا با فشار حدود هفت هزار پاسکال لایه‌های چربی را از عضلات او جدا کرده است.

آقای مک کورمک گفت: "من جریان هوا در بدنم را خوب احساس می‌کردم و فکر می‌کردم که نهایتا پاهای من را منفجر کند."

او به روزنامه محلی "واکاتانه بیکن"، گفت: "من مثل یک توپ فوتبال باد می‌شدم ... همانطور که بدن توی آب شل می‌شود و قوس می‌خورد من کاری نمی‌توانستم بکنم جز این که همانطور بمانم و مثل بادکنک باد شوم."

او گفت احساس می‌کند که پوستش مثل پوست مرغ سوخاری شده است - بیرونش سفت و خشک، زیرش نرم و مرطوب.

آقای مک کورمک می‌گوید اگر اقدام درست و سریع همکارانش نبود او زنده نمی‌ماند.

آنها آقای مک کورمک را از روی شلنگ هوای متراکم بلند کرده‌اند در حالی که سرشلنگ فلزی هنوز هم در باسن او بوده است. بعد او را به پهلو خوابانده‌اند و دور گردنش را که ورم کرده بود با کیسه‌های یخ پوشانده‌اند تا آمبولانس برسد.

دکترهای بیمارستان با وارد کردن یک لوله به شش آقای مک کورمک مایعی را که در واکنش به شوک و استرس جسمی جمع شده بود خالی و زخم ایجاد شده در باسن او را پانسمان کردند.

آقای مک کورمک گفت: "نظافت و پانسمان زخم دردناک‌ترین قسمت مداوا بود."
او گفت که هوای اضافی که وارد بدنش شده بود همانطور که هوا معمولا از بدن خارج می‌شود، خارج شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین