کد خبر: ۱۲۸۱۵۹
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۶

جیمز باند وارد قرن بیست و یکم شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رمان «اختیار تام» نوشته جفری دیور به عنوان تازه‌ترین ماجرای مامور 007 در برنامه‌ای ویژه در لندن رونمایی شد. 

به گزارش خبرگزاری‌ فرانسه، فرود چند سرباز از یک زیردریایی سلطنتی از سقف و ویراژ یک ماشین سریع‌السیر بخشی از این برنامه بودند که روز چهارشنبه برگزار شد. این رمان که «اختیار تام» (Carte Blanche) نام دارد و جفری دیور آمریکایی آن را نوشته در ایستگاه قطار بین‌المللی سن پانکراس رونمایی شد.

برنامه رونمایی کتاب شبیه ماموریت جیمز باند طراحی شده بود و پس از حضور دیور سوار بر یک موتور که مشابه‌اش را باند سوار شده بود در محل رونمایی، چند سرباز نیروی دریایی سلطنتی از سقف پایین آمدند و اولین نسخه کتاب را به دیور دادند.

داستان این رمان قرار بود تا نیمه‌شب فاش نشود، اما اعلام شد در کتاب دیور، مامور 007 پیش از پیوستن به سرویس مخفی بریتانیا مدتی در نیروی سلطنتی دریایی خدمت کرد و ماموریتی هم در افغانستان داشته است.

کتاب «اختیار تام» از روز پنجشنبه بطور رسمی در کتابفروشی‌ها عرضه می‌شود. انتشار کتاب همزمان با سالروز تولد یان فلیمینگ خالق شخصیت باند، مشهورترین جاسوس قرن بیستم است. فلمینگ اولین کتاب مجموعه را در دهه 1950 نوشت و اگر زنده بود حالا 103 سال داشت. او در سال 1964 درگذشت.

دیور که داستان‌های تریلر و هیجان‌انگیزش شهرت بسیاری دارند، تاکنون 28 کتاب منتشر کرده که 20 میلیون نسخه از آنها فروخته شده است. او گفت تصمیم گرفتن درمورد نوشتن جدیدترین ماجراجویی این جاسوس کار ساده‌ای بود، چون او به آثار یان فلمینگ علاقه بسیاری داشته است.

این نویسنده گفت: «حدود 18 ماه پیش از سوی دفتر آثار فلمینگ با من تماس گرفتند و پرسیدند علاقه دارم رمان بعدی را بنویسم، هفت ثانیه طول کشید و جواب «بله علاقه دارم» دادم.»

دیور افزود: «یان فلمینگ تاثیر به‌سزایی روی من گذاشت، وقتی 8 سالم بود برای اولین بار کتابی از این مجموعه خواندم و اولین رمان خودم را که منتشر نشده در سن 11 سالگی درمورد یک مامور بریتانیایی نوشتم که برای ربودن یک بمب‌گذار روسی به شوروی می‌رود.»

لوسی فلمینگ، بازیگر و برادرزاده نویسنده فقید که در مراسم رونمایی حضور داشت، گفت: «اگر او زنده بود از این مراسم لذت می‌برد. این کتاب بدذات‌ترین نقش منفی‌های دنیا را در خود دارد.» او با اشاره به داستان کتاب که در قرن جدید می‌گذرد، افزود: «دیور جیمز باند را وارد قرن بیست و یکم کرد.»

دیور درمورد کتاب خود گفت: «نوشتن جیمز باند یک تمرین نبود. من شخصیت بزرگ یان فلمینگ را برداشتم و کمی جوانترش کردم و بیچاره سوار قطار رولرکاستر سریع و بدون وقفه‌ای شد.»

این اولین کتابی است که در آن جیمز باند در سال 2011 زندگی می‌کند. در یکی از بخش‌های کتاب او برای گوش دادن به مکالمه چند نفر از تلفن همراه استفاده می‌کند، دیور 61 ساله در این مورد گفت: «در فیلم‌های اقتباسی جیمز باند، او خیلی متکی به ابزار و وسایل پیشرفته است، اما در کتاب‌ها فلمینگ ابزار کمی در اختیار باند می‌گذاشت. من هم به این ریشه برگشتم. این روزها موبایل من امکانات بیشتری دارد تا کامپیوترهای دهه 1950.»

اولین کتاب از سری جدید جیمز باند «شاید شیطان اهمیت بدهد» نام داشت که توسط سباستین فاکس بریتانیایی نوشته و سال 2008 منتشر شد. علاوه بر این جان گاردنر یکی از دنباله‌های باند را نوشته است. «اختیار تام» سی و چهارمین کتاب این مجموعه است.

ترجمه: حسین عیدی‌زاده
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین