کد خبر: ۱۲۸۳۷۸
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۲۱:۲۲
جعفری‌دولت‌آیادی، دادستان تهران خبر داد:

بازداشت 8 نفر در ارتباط با پرونده مفاسد اقتصادی جریان انحرافی

حکم اسیدپاشی اجرا می‌شود
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عباس جعفری دولت‌آبادی عصر یکشنبه در حاشیه مراسم تودیع و معارفه سرپرستان دادگاه انقلاب اسلامی و دادسرای ناحیه 20 تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت پرونده هانیه گفت: پرونده هانیه به دادگاه رفته است و امروز اطلاع پیدا کردیم در دادگاه اطفال در حال بررسی است و امیدواریم به زودی جلسه محاکمه برگزار شود. 

دادستان تهران با اشاره به پرونده سومین کودک‌آزاری گفت: ما تحقیقات گسترده‌ای در مورد پرونده سوم کودک آزاری انجام داده ایم. پدر این کودک معتاد و مادر نیز جدا از آنها زندگی می کند و فرزند مشترک آنها نزد خواهر آنها است. چند ماه قبل این کودک جراحاتی داشته که به دلیل تاخیر در اطلاع رسانی به دادستانی آثار جراحت از بین رفته است. در حال حاضر نیز پدر کودک به کمپ ترک اعتیاد منتقل شده است.

دادستان عمومی تهران به مبلغ جدید دیه اشاره کرد و گفت: همان‌طور که سخنگوی قوه قضائیه گفته است این موضوعی است که هر ساله قوه قضائیه بر اساس تحقیقات قیمت اتخاذ می‌کند و امسال نیز از 16 خرداد ماه این افزایش عملی می‌شود.

وی اضافه کرد: البته تمهیداتی برای کسانی که ناتوان هستند پیش‌بینی شده و اگر یارانه از سوی دولت پرداخت شود و یا با پیشرفت بیمه‌ها مشکلی در این رابطه بوجود نخواهد آمد.

جعفری دولت‌آبادی در پاسخ به این پرسش که کسانی که پیش از 16 خرداد اتومبیل خود را بیمه شخص ثالث کرده‌اند مشمول این قانون می‌شوند یا خیر، گفت: طبق مقررات بیمه با آنها رفتار می‌شود ولی از نظر مقررات قضایی اجرای دیه منوط به زمان تحویل دیه است. همچنین کسانی که بدهکار هستند بر اساس زمان تحویل بدهی شان محاسبه می‌شود و اگر کسانی قبل از 16 خرداد دیه خود را پرداخت کنند از قیمت قدیم بهره‌مند می‌شوند.

علت دستگیری برخی از شرکت‌کنندگان مراسم خاکسپاری مرحوم ناصر حجازی

وی در مورد علت دستگیری برخی از شرکت کنندگان مراسم خاکسپاری مرحوم ناصر حجازی گفت: افراد دستگیر شده به خاطر شرکت در مراسم خاکسپاری نیامده بودند بلکه عده محدودی بودند که قصد داشتند در نظم عمومی اخلال ایجاد کرده و شعارهای نامناسبی می‌دادند که 6 نفر از این افراد هنوز در بازداشت هستند و باقی آزاد شده‌اند.

جعفری دولت‌آبادی به آخرین وضعیت دستگیر‌شدگان سی دی ظهور نزدیک است اشاره کرد و گفت: یکی از متهمان این پرونده آزاد شده است و دو متهم دیگر هنوز بازداشت هستند.

دادستان عمومی تهران ادامه داد: در مورد منابع مالی این مجموعه و کسانی که در تهیه و تولید آن نقش داشته همچنان در حال پیگیری هستیم و در حال حاضر دو متهم که در حوزه توزیع سی‌دی فعالیت می‌کردند بازداشت هستند.

همسردکتر حسین فاطمی ممنوع‌الخروج نبوده است

وی در خصوص خروج همسردکتر حسین فاطمی از کشور گفت: تحقیقات از وی به پایان رسیده بود و وی ممنوع‌الخروج نیز نبود و می‌توانست از کشور خارج شود.

آخرین اقدامات دادستانی برای برخورد با بدهکاران بانکی

جعفری دولت‌آبادی در پاسخ به پرسشی مبنی بر آخرین اقدامات دادستانی برای برخورد با بدهکاران بانکی گفت: 250 نفری که از سوی رئیس‌جمهور اعلام شده بود بخشی بدهکاران بانکی بودند اما با توجه به تحقیقاتی که در دادسرا انجام شد پرونده ای نداشتند پس از پیگیری‌ها مشخص شد این افراد از طریق کارهای غیرقانونی مانند جعل مدرک این وام‌ها را دریافت کردند که تحت تحقیق قرار گرفته اند اما هیچ‌کدام از پرونده‌ها به نتیجه عملی نرسیده و در دادسرای اقتصادی آغاز شده است که امیدواریم در دوره زمانی مشخص بدهکاران هم بدهی را پرداخت کنند و هم به دادگاه معرفی شوند.

آخرین وضعیت رهاسازی بیماران

دادستان عمومی تهران در پاسخ به پرسش مهر مبنی بر آخرین وضعیت رهاسازی بیماران گفت: این پرونده امروز به اتمام رسید و به زودی کیفرخواست برای 11 نفر از متهمان صادر می‌شود. بخشی از پرونده برای تحقیقات مفتوح مانده است.

وی ادامه داد: درباره بیمار دوم تحقیقات زیادی انجام شد و برادر بیمار در شهرستان تالش شناسایی و متوجه شدیم به همراه برادرش در حال حاضر در کهریزک است. این دو برادر به اورژانس بیمارستان امام آمده بودند و بیمار در اورژانس معاینه شده بود.

جعفری دولت‌آبادی افزود: تحقیقات ما درباره بیمار دوم نشان داد وی از طریق اقوام وارد بیمارستان شده و این موضوع، ابهامی بود که بعضی دوستان در وزارت بهداشت در خصوص آن تردید داشتند که رفع ابهام شد. بخشی از این پرونده مفتوح است که پس از تکمیل به اطلاع عموم می رسد.

دادستان عمومی تهران با اشاره به پرونده شکایت دولت از دو مداح گفت: این پرونده در حال سپری کردن مراحل قانون خود است. بازپرسی از یکی از مداحان انجام شده و از مداح دوم نیز خواسته شده در بازپرسی حاضر شود.

نوری‌زاد به مرخصی رفت

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر نامه یکی از متهمان حوادث سال گذشته ( محمد نوری‌زاد) به مقام معظم رهبری افزود: این شخص نامه‌ای به رهبری نوشته و در آن مطالب خوبی نیز ذکر کرده و در کنار این مطالب موضوعاتی نیز به صورت محرمانه ارسال کرده و اکنون به او مرخصی داده شده است.

بازداشت 8 نفر در ارتباط با پرونده مفاسد اقتصادی جریان انحرافی

جعفری دولت آبادی با اشاره به پرونده مفاسد اقتصادی جریان انحرافی گفت: قبلا اشاره کرده‌ام دادستانی افرادی را در رابطه با جریانات انحرافی دستگیر کرده است اما انتظار تکمیل این پرونده را به این سرعت نداشته باشید این موضوعی است که زمان برد است و رسانه‌ها اجازه دهند این موضوع در زمان خود رسیدگی شود.

دادستان عمومی تهران ادامه داد: حدود هشت نفر در این رابطه دستگیر شده‌اند اما تحقیقات در این بخش با دقت در حال انجام است و دادستانی در قبال رسیدگی به تخلفات اقتصادی به هر جریانی که منتصب باشد هیچ اغماضی نخواهد داشت.

وی در پاسخ به این پرسش که وضعیت جریانات انحرافی و دستگیری دو رمال به چه صورت است گفت: بین آقای طاهری و رمال‌ها تفاوت وجود دارد. طاهری در یک حوزه دستگیر شده و پرونده برای اعتراض به دادگاه عمومی رفته است. بحث رمال‌ها و جن‌گیر‌ها بحثی است که متهمان‌شان جدا هستند. دو نفر در این حوزه دستگیر شدند که تحقیقات در خصوص آنها ادامه دارد و انتشار مفاد تحقیقات نیز امکان‌پذیر نیست.

جعفری دولت‌آبادی گفت: موجب تاسف است که برخی جریانات طوری وانمود می‌کنند که اینها صحت ندارد و همین‌جا اعلام می‌کنم که این متهمان دستگیر شده‌اند و تحقیقات در مورد آنها ادامه دارد. طبیعتاً اینکه عده‌ای فکر کنند با کارهای رمالی می‌توانند اقداماتی انجام دهند فکری منسوخ شده است.

حکم پرونده انرژی درمانی به زودی صادر می‌شود

دادستان عمومی تهران در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص پرونده انرژی‌درمانی افزود: در اردیهبشت‌ماه این محاکمه انجام شد. این پرونده 6 اتهام دارد که به 3 اتهام رسیدگی شده و سه اتهام دیگر نیز 25 خردادماه جاری رسیدگی می‌شود. و علیرغم مراجعه مکرر متهم به دادستانی برای سرعت بخشیدن به پرونده، وی در دادگاه حضور پیدا نکرد اما وکیلش در دادگاه حاضر شد که پس از رسیدگی به سایر اتهامات در روز 25 خرداد، حکم صادر خواهد شد و برای همیشه واولین بار یکی از پرونده‌های کهنه و طولانی به نتیجه می رسد.

وی با اشاره به جدیت قوه قضائیه در اجرای حکم زمین‌خواران گفت: در هفته گذشته 15 درخواست حکم دادگاه در منطقه خجیر در شهر تهران با همکاری استانداری و ماموران پلیس اجرا شد. این حکم هشداری است به متجاوزان به اراضی و حریم بستر رودخانه‌ها.

هشدار به عاملان ساختمان‌سازی در حریم سد لتیان

جعفری دولت‌آبادی تاکید کرد: یک بار دیگر به همه کسانی که در حریم سد لتیان و سایر رودخانه‌های تهران ساختمان‌سازی کرده‌اند هشدار می‌دهیم دادستانی با همکاری سایر دستگاه‌ها با آنها برخورد کند. در بحث زمین‌خواری نقش دستگاه‌های دولتی برای مبارزه با زمین‌خواران نقشی مهم است.

دادستان عمومی تهران در پاسخ به این پرسش تکلیف برخی از این خانه‌ها که مجوز ساخت دارند چیست؟، گفت: در تبصره قانون توزیع جریان آب آمده است تصرف و احداث در مسیر حریم رودخانه‌ها و بسترهای آن حتی با مجوز غیرقانونی است و دادستانی می‌توانند دستور تخریب دهد و دستور صادر شده لازم اجراست. در این زمینه 15 مورد ادعا نیز مطرح بود اما دادسرای ناحیه 3 این کار را انجام داد.

وی با اشاره به پرونده فائزه هاشمی گفت: رسانه‌ها در این رابطه خیلی عجله دارند هنوز فرصت وی به پایان نرسیده و به زودی طبق قرارها به دادگاه مراجعه می‌کند.

جعفری دولت‌آبادی در خصوص بازداشت علی یعقوبی گفت: وی در حال حاضر بازداشت نیست اما پرونده‌ای برای او در دادستانی تشکیل شده است.

دادستان عمومی تهران در خصوص آخرین وضعیت پرونده مهدی هاشمی نیز گفت: پیش از این نیز گفته شده دادسرا و قوه قضائیه دیرگیر است اما شیرگیر است. وی یک روز مجبور است به مراجع قضایی مراجعه کند و در حال حاضر تحت تعقیب قرار دارد. چون بحث رسیدگی به پرونده وی به صورت غیابی با موانعی روبرو است احضار اولیه انجام شده و در صورت ورود به ایران دستگیر می‌شود.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر حضور آقایان مطهری و قالیباف در دادگاه گفت: آقای مطهری پرونده‌اش با پرونده‌های دیگر مرتبط است. بازپرس ترتیبی داده که همه این پرونده همزمان رسیدگی شود. تحقیقات در زمینه پرونده قالیباف ادامه دارد و وی باید یک بار دیگر به دادسرا بیاید.

جعفری دولت‌آبادی در رابطه با برخی از شایعات در خصوص عدم ملاقات زندانیان گفت: برخلاف تبلیغات رسانه‌ای بویژه رسانه‌های مجازی در 75 روز گذشته بیش از یکصد ملاقات و بیش از 30 مورد مرخصی داده شده است. اساساً کار ما در دادستانی احترام به حقوق متهمان و محکومان است و ظرفیت نظام اسلامی بالاتر از آن است که بخواهد در برابر این دروغ‌پردازی‌ها تسلیم شود و همانطور که با فتنه و جهت‌های ضد‌انقلاب مبارزه کردیم افراد از رافت نظام نیز بهره‌مند می‌شوند بخصوص افرادی که در دوره محکومیت به مقررات احترام بگذارند.

دادستان عمومی تهران در مورد بازداشت افرادی بدنه دولت گفت: افرادی که اتهام داشته باشند چه در بدنه دولت چه خارج از آن تحت تعقیب قرار می‌گیرند.

وضعیت پرونده 30 جاسوس سیا

وی با اشاره به پرونده 30 جاسوس سیا گفت: در این رابطه از وزیر اطلاعات سئوال کنید. بخشی از این پرونده در دست ماست که در دادسرا تحت رسیدگی است.

جعفری دولت‌آبادی در خصوص دستگیری تقی رحمانی همسر نرگس محمدی گفت: ایشان فعلا آزاد است البته محکومیتی دارند که برای آن فراخوانده می‌شود.

حکم اسیدپاشی اجرا می‌شود

دادستان عمومی تهران با اشاره به زمان اجرای قصاص اسیدپاشی خاطرنشان کرد این حکم اجرا می شود تمهیدات پزشکی برای قصاص در دستور کار قرار گرفته اما باید به صورت قصاص شود که از حکم تخطی نشود.

وی درباره تغییرات در دادسرای ناحیه 20 تهران گفت: این دادسرا به طور تخصصی به مواد مخدر می‌پردازد و پس از این جرایم امنیتی به دادسرای شهید مقدس منتقل می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین