کد خبر: ۱۲۸۴۵۹
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۴

در دیدار نصرالله و بشار اسد چه گذشت؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سید 'حسن نصرالله' دبیركل حزب‌الله اخیرا طی سفر به دمشق با 'بشار اسد' رییس‌جمهوری سوریه دیدار كرد.

یک منبع آگاه خبری با اعلام این خبر گفت: در این دیدار كه تا پاسی از شب به طول انجامید، دو طرف آخرین تحولات منطقه به ویژه وضعیت ناآرامی‌ها در سوریه و تاثیرات آن بر لبنان و همچنین تاخیر در تشكیل دولت لبنان را مورد بحث و بررسی قرار دادند. 

وی افزود: توافق بین حماس و فتح از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

این منبع آگاه گفت: همچنین پس از این دیدار، سیدحسن نصرالله در اقدامی معنا دار منطقه 'نبی شیت' به عنوان یكی از نزدیک‌ترین نقاط لبنان به سوریه را به عنوان محل برگزاری جشن مقاومت و آزادی سال جاری انتخاب كرد. 

دبیركل حزب‌الله در سخنان خود در این مراسم تاكید كرد: سرنگونی نظام سوریه به نفع آمریكا و رژیم صهیونیستی است كه از این طریق می‌خواهند نظام این كشور را به نظام كشورهای میانه‌رو عربی تبدیل كنند.

سیدحسن نصرالله ادامه داد: بشار اسد به انجام اصلاحات ایمان دارد و بسیار مصمم و جدی است تا گام‌های اصلاحی بزرگی را به آرامی و با مسئولیت بردارد و تمامی نشانه‌ها و اطلاعات تا كنون حاكی از آن است كه بیشتر مردم سوریه همچنان نظام این كشور و خود بشار اسد را تأیید می‌كنند. 

از سوی دیگر روزنامه الاخبار امروز دوشنبه نوشت: دبیر كل حزب‌الله لبنان اخیراً چندین دیدار با 'بشار اسد' رییس‌جمهور سوریه داشته كه طی این دیدارها انجام روند اصلاحات در سوریه مورد بحث وبررسی قرار گرفته است.

روزنامه الاخبار از بشار اسد نقل كرد كه وی گفته است كه نیازی برای تشویق در جهت پیشرفت در روند اصلاحات ندارد چرا كه وی ایده‌های زیادی را در این میان ارائه داده است ولی این امر مانع رویایی وی با تلاش‌های منطقه‌ای و گروهی برای سرنگون كردن نظام سوریه به علت حمایت از مقاومت نمی‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین