کد خبر: ۱۲۸۵۱۲
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۵
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام:

حفظ اتحاد و انسجام میان نیروهای انقلابی مورد تاکید امام بود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام معتقد است نقش و اهمیت اصول اخلاقی و اسلامی در عرصه سیاست و عمل سیاسی که مورد تاکید امام(س)بود موضوع مغفولی است که طی چند سال اخیر مورد بی‌توجهی قرار گرفته است.

به گزارش آفتاب، دکتر حسن روحانی در گفت‌وگو با ستاد خبری بزرگداشت حضرت امام خمینی(س) در پاسخ به سوالی درباره نقش امام در بیداری اسلامی شکل گرفته در منطقه با بیان اینکه امام نقش کلیدی در بیداری جهان اسلام(اعم از تشیع و تسنن) داشته‌اند، گفت: امام از لحاظ تاریخی بزرگترین شخصیت احیاگر در جهان اسلام محسوب می‌شود. امام(س) روح بیداری، جنبش، تحرک و تلاش برای استیفای حقوق مسلمانان و مستضعفین را زنده کردند و عزت و سربلندی را برای مسلمانان به ارمغان آوردند و فرهنگ اسلام را از گوشه مساجد و مدارس به متن جامعه آوردند و فرهنگ اسلام را تبدیل به قدرت بزرگ جهانی و سرمایه اصلی تمدن اسلامی جدید کردند.

وی همچنین در بیان پاسخ به این پرسش که طرح کدام بخش از اندیشه‌های امام بیش از دیگر بخش‌ها برای جهان امروز ضروری است؟، اظهار داشت: ضرورت حضور معنویت و اخلاق در زندگی اجتماعی، نقش خودباوری و احیای اعتماد ملی و همچنین ایستادگی کشورهای در حال توسعه در برابر قدرت‌های بزرگ و ضرورت احساس استقلال و هویت اسلامی در کشورهای مسلمان از اندیشه‌های امام‌خمینی(س) است که برای جهان امروز ضروری است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر رعایت اصول اخلاقی در مناسبات سیاسی، تاکید کرد: به نظر می‌رسد نقش و اهمیت اصول اخلاقی و اسلامی در عرصه سیاست و عمل سیاسی موضوع مغفولی است که متأسفانه طی چند سال اخیر مورد بی‌توجهی قرار گرفته است.

دکتر روحانی همچنین خاطرنشان کرد: موضوع ضرورت وحدت و همدلی میان نخبگان و فعالان سیاسی و حفظ اتحاد و انسجام میان نیروهای انقلابی و مکتبی و توجه به منافع جمعی و ملی نیز در سالیان اخیر مورد غفلت قرار گرفته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین