کد خبر: ۱۲۸۶۴۲
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۰۸

75 دقیقه عملیات پلیسی برای رهایی 5 گروگان از خانه وحشت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مرد معتادی كه 5 نفر از اعضای خانواده خود و همسایگانش را به صورت مسلحانه گروگان گرفته بود، دیروز در برابر پلیس اعتراف كرد كه به دلیل مصرف ماده مخدر شیشه دچار توهم شده و دست به این اقدام زده است. 

عصر جمعه گذشته مردی با مركز فوریت‌های پلیسی 110 شهرستان ورامین تماس گرفت و از وقوع گروگانگیری در منطقه چوب‌بری خبر داد و برای نجات جان گروگان‌ها تقاضای كمک كرد. در پی این تماس ماموران كلانتری 13 ورامین عازم محل حادثه شدند و در تحقیق از همسایه‌ها پی بردند مرد صاحبخانه مسلح است و علاوه بر گروگان گرفتن همسر و 2 دخترش، یكی از زنان همسایه و دختر خردسال او را نیز گروگان گرفته است. در این هنگام ماموران به مذاكره با گروگانگیر مسلح پرداختند تا شاید خود را تسلیم و گروگان‌ها را رها كند اما مرد گروگانگیر با تهدید به كشتن گروگان‌ها، از ماموران می‌خواست محل حادثه را ترك كنند.

شلیک دزد مسلح به سوی ماموران 

عملیات روانكاوانه پلیسی برای رهایی گروگان‌ها ادامه داشت تا این‌كه ماموران اداره آگاهی ورامین در قالب چند گروه عملیاتی عازم محل حادثه شده و آنجا را محاصره كردند. ماموران با اخطار به مرد صاحبخانه از او خواستند تسلیم شود ولی او بدون توجه به اخطارهای ماموران، به سوی آنها شلیک كرد كه یكی از گلوله‌ها به جلیقه ضدگلوله یكی از ماموران اصابت كرد و آسیبی به او نرسید. 

ماموران به عملیات روانكاوانه ادامه دادند تا این‌كه پس از یك ساعت و 15 دقیقه، مرد مسلح پس از آن‌كه 5 گروگان را در خانه زندانی كرده بود و خودش قصد فرار داشت، از سوی ماموران خلع سلاح و دستگیر شد. ماموران بلافاصله 2 زن، یک دختر نوجوان و 2 دختر خردسال را نیز كه در یكی از اتاق‌ها زندانی بودند، نجات دادند. با رهایی گروگان‌ها، متهم برای تحقیقات به اداره آگاهی ورامین منتقل شد. تحقیقات در این زمینه ادامه داشت تا این‌كه مرد گروگانگیر روز گذشته اعتراف كرد قصد جان 5 گروگان خود را داشته است.

اعتراف متهم 

متهم در اظهاراتش به پلیس گفت: مواد مخدر (شیشه) مصرف می‌كنم. از مدتی پیش گمان می‌كردم همسرم با زن همسایه همدست شده‌اند تا مرا به قتل برسانند و هر روز سوءظن من نسبت به آن دو بیشتر می‌شد. عصر روز حادثه پس از مصرف شیشه و توهم ناشی از آن تصمیم گرفتم پیش از آن‌كه همسرم و زن همسایه مرگ مرا رقم بزنند، آن دو را بكشم. ابتدا زنم و 2 فرزندم را به شدت كتك زده و در اتاقی زندانی كردم. سپس از زن همسایه خواستم به دیدار همسرم كه مریض شده بیاید. او كه از نقشه من بی‌خبر بود، همراه دخترش به خانه‌مان آمد كه بلافاصله آن دو را نیز كتك زده و به همان اتاقی كه اعضای خانواده‌ام زندانی بودند، انتقال دادم. آنها با التماس می‌خواستند رهایشان كنم اما من فقط به كشتن گروگان‌ها فكر می‌كردم. اشتباه كرده‌ام و تقاضای بخشش دارم.

سرهنگ میری، فرمانده انتظامی شهرستان ورامین گفت: در بررسی سوابق كیفری متهم معلوم شد او 2 بار به اتهام شركت در یک درگیری و اعتیاد روانه زندان شده است. در این حادثه شاهد بودیم كه متهم در پی توهم ناشی از مصرف مواد مخدر (شیشه) گروگانگیری را رقم زد و اگر ماموران به موقع در محل حادثه حضور نمی‌یافتند، ممكن بود 5 گروگان كشته شوند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین