کد خبر: ۱۲۹۰۱۳
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۱:۱۲

دیدار مشاوران موسوی و اوباما با هم؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سایت خود نویس از سایت‌های ضد انقلاب و از سایت‌هایی که از منتقدین شورای هماهنگی راه سبز امید می‌باشد، در خبری مدعی شد که روزگذشته «تریتا پارسی» و دوستانش میزبان دکتر اردشیر امیر ارجمند بوده‌اند. 

به گفته منبع خودنویس، دعوت از مشاور میرحسین موسوی، به عنوان «سخنگوی جنبش سبز» در خارج از کشور بوده و قرار بر این بوده است که امیر ارجمند در باره مسائل داخلی ایران و «بهار عربی»، موقعیت جنبش سبز و نیز نیروهای طرفدار دموکراسی در ایران برای مهمانان حرف بزند.

تریتا پارسی را بهتر بشناسیم
تریتا پارسی یک جوان ایرانی تبار متولد اهواز است که در سوئد رشد و نمو کرده است.وی مدرک دانشگاهی خود را در رشته های روابط بین الملل از دانشگاه اپسالا و اقتصاد از دانشگاه استکهلم دریافت کرده است. 

وی همچنین دارای درجه دکترا در روابط بین الملل در دانشگاه جان هاپکینز آمریکا نیز هست.پارسی از جمله بعنوان کارشناس روابط ایران و اسرائیل در همین دانشگاه مشغول به کار بوده و در سال ۲۰۰۷ کتابی نیز در این رابطه منتشر کرده است. 

وی پس از ترک سوئد ابتدا در محل نمایندگی دائمی سوئد در سازمان ملل متحد مشغول به کارگردید و بدنبال آشنائی با "باب نی" نماینده کنگره آمریکا از ایالت اوهایو بعنوان دستیار وی مشغول به کار شد. 

باب نی قبل از انقلاب ایران به مدت کوتاهی در شیراز تدریس کرده و زبان فارسی را نیز بخوبی تکلم می‌کند. وی تا سال ۱۹۹۷ از برخی از گروههای اپوزیسیون علیه رژیم ایران حمایت می‌کرد ولی با انتخاب خاتمی دراین سال وی به جرگه طرفداران ایجاد رابطه با حکومت ایران پیوست.

این فرد در طی دوران اصلاحات به قدری پایه‌های ارتباط خود را مستحکم می‌کند که بعد از تعویض دولت‌های ایران و آمریکا و روی کار آمدن دولت احمدی‌نژاد و دولت باراک اوباما هم به کار خود ادامه می‌دهد و شورای نیاک را تا سطح یک لابی بزرگ مانند آیپک به پیش می‌برد.
 
وی هم اکنون باایجاد یک شبکه از برخی نیروهای داخلی درصدد بررسی اوضاع داخلی ایران در عرصه‌های مختلف بوده و به عنوان عقل منفصل اوباما مشاوره‌های خود را برای عملیاتی شدن در اختیار وی قرار می‌دهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین