آفتابنیوز : آفتاب: درماه های گذشته محصولات جنسی و فیلمهای آموزش بهداشت جنسی به راحتی و بدون هیچ ضابطهای در داروخانههای سطح شهر به فروش میرسد.
این درحالی است که درآن سوی ماجرا موج گسترده تبلیغات محصولات جنسی و داروهای تقویت قوای جنسی به صورت گسترده در فضای مجازی، ایمیلها، وبلاگها و سایتهای اینترنتی هم مشاهده میشود.
در این تبلیغات گسترده به گونهای بزرگنمایی میشود که افکار عمومی تصور کنند تنها یک معضل و مشکل در ایران وجود دارد و آن هم مربوط به مسائل جنسی است!
به گزارش «جوان»، شاید درماه های گذشته در زمان استفاده از اینترنت با ایمیلها و پیام های تبلیغاتی مواجه شدهاید که محتوای تمام آنها تبلیغ محصولات جنسی و یا فیلمهای آموزش بهداشت جنسی و روابط زناشوئی است. اینگونه آگهیهای اینترنتی همواره با تصاویری از زنان و دختران جوان همراه است که به صورت نیمه عریان دربرابر مخاطب قرارگرفتهاند.
تبلیغ در ماهواره و اینترنت، فروش در داروخانه!
اما این تمام ماجرا نیست، آنچه که بیش از پیش خبرساز شده موج تبلیغات داروهای عجیب و غریب افزایش توان جنسی درشبکههای ماهوارهای است که گویا پایش به داروخانهها هم بازشده است.
این روزها تنها کافی است درزمان مراجعه به داروخانه به تبلیغاتی که روی گیشه قرارگرفته دقت کنید. موج تبلیغات و فروش وسایل جنسی در داروخانهها به جایی رسیده که بدون هیچ ضابطه و یا قانون مشخصی، اینگونه وسایل تبلیغ و درقالب بروشورهای تبلیغاتی بین مردم و به ویژه جوانان دست به دست میشود!
تبلیغات جنسی آنلاین میشود!
به موازات توزیع برشورهای تبلیغاتی در داروخانه ها به تازگی سودجویان ازفضای نامناسب تبلیغ وسایل جنسی درکشوربه سود خود استفاده کرده و با انتشار و توزیع فیلمها و کلیپهایی تحت عنوان «آموزش مسائل جنسی» به دنبال کسب درآمد از این طریق هستند.
جالب اینجاست که توزیع کنندگان این فیلمها برای فروش بیشتر و پوشش برنامههای غیرقانونی خود برای تبلیغ محصولات ازجملاتی نظیر«آموزش مسائل جنسی ویژه افراد بالای 18 سال» و یا «دارای مجوز رسمی از وزارت ارشاد» در سایتها و برگه های تبلیغی استفاده میکنند.
علاوه براین بسیاری ازاین فیلمها به راحتی ازطریق اینترنت و به ویژه سایتهای مستهجن قابل مشاهده و دریافت است و میتوان ضمن تماس با یک شماره تلفن همراه، وسایل جنسی و یا فیلمهای آموزشی را در عرض چند ساعت سفارش داد.
بی شک اطلاعرسانی درباره روشهای ارتباط بهتر همسران درمسائل زناشویی مفید و سودمند است، اما افزایش لجامگسیخته و همگانی شدن اینگونه تبلیغات به دلیل اطلاعات ناکافی مردم و به ویژه جوانان ازمسایل جنسی باعث سوءمصرف و مشکلات دیگری خواهد شد که به طورقطع ازناتوانیهای جنسی پرخطرتر است.
زمانی که مدیران فرهنگی کشور نگران می شوند!
شواهد موجود از توزیع وسایل و فیلمهای آموزش مسائل زناشوئی دربازارنشان میدهد که نه تنها برای کنترل واردات این محصولات و تبلیغ آنها ازطریق سایتهای اینترنتی تلاش هایی درجریان نیست، بلکه لینک های تبلیغی اینگونه ازمحصولات بیشترازطریق سایت های مبتذل و مستهجن دراختیارکاربران قرارمی گیرد.
اظهارات چندی پیش مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم موید این موضوع و نگرانی بخشهای مختلف ازگسترش بیرویه و توزیع بدون ضابطه این محصولات است.
به گفته علیرضا کریمی به وجود اینکه داروخانهها، یک مکان عمومی محسوب میشوند و براساس قانون تبلیغات کشوری انجام تبلیغات غیراخلاقی که حریمهای شرعی و عرفی جامعه را رعایت نکند، ممنوع است، اما این روزها شاهد انواع و اقسام "تبلیغات شنیع و غیراخلاقی " بهصورت کاملا آزاد و بدون قید و شرط در داروخانهها هستیم.
تبلیغات بیشرمانه محصولات جنسی
بنابراظهارات وی درحال حاضرانواع تبلیغات رنگی و بیشرمانه برای تبلیغ کالاهای "جنسی" بهصورت علنی و آزادانه در سطح داروخانههای کشور انجام میشود و اگرجلوی این رویه غیراخلاقی گرفته نشود، مشخص نیست که در آینده بانیان اینگونه از تبلیغات به چه سبک و شیوههای جدیدی برای تبلیغ این قبیل لوازم آرایشی و زیبایی روی خواهند آورد.
به تصریح مدیرکل اطلاعرسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درصورتی که وزارت بهداشت با این رویه غیرقانونی و غیراخلاقی داروخانهها برخورد لازم و قانونی را نکند، دفترتبلیغات مجبور میشود این موضوع را از طریق دستگاه قضایی و انتظامی پیگیری کند و درصورت تکرار، امکان پلمب شدن اماکنی که مرتکب این شیوه تبلیغات غیرقانونی شدهاند، وجود دارد.
شاید در وهله اول تاکید دستگاه متولی امورفرهنگی در کشور به سازمانهایی همچون وزارت بهداشت اقدامی شایسته برای کاهش اینگونه از تبلیغات باشد، اما آیا به راستی تذکر قانونی و یا برخورد قضائی و انتظامی میتواند هجمه گسترده این تبلیغات بیرویه محصولات جنسی را کاهش دهد و آیا مدیران فرهنگی کشور در مقابل هجمه گسترده تبلیغات آنلاین اینترنتی و برنامههای سازمانیافته سایتهای مبتذل برای تبلیغ این محصولات چه برنامهای دارند؟!
ضعف نظام آموزشی و سوء استفاده دست های پنهان
به باور دکتر امیرحسین بانکی استاد دانشگاه و عضو هیات علمی، زمانی که در جامعه ساز و کار صحیح و اصولی برای آموزش یک موضوع وجود نداشته باشد، به تدریج و درگذر زمان با گسترش ارتباطات نیاز افراد به کسب اطلاع درباره آن موضوع دو چندان افزایش مییابد.
بانکی با بیان این مطلب به «جوان»، میگوید: «درچنین مواردی با توجه به ضعف آموزش و ناکافی بودن اطلاعات افراد به ویژه جوانان دست های پنهانی برای کسب درآمد و انحراف موضوع وارد بازی می شود».
به گفته وی، دربحث مسائل و آموزشهای جنسی هم درحال حاضر همین اتفاق درجریان است، به علت نبودن متولی آموزش اینگونه از مسائل درجامعه و نیاز دو چندان جوانان و به ویژه زوجهای جوان برای کسب اطلاعات لازم از یک طرف محصولات جنسی به راحتی از طریق داروخانه ها تبلیغ و عرضه میشود و از سوی دیگر، سایت های مستهجن برای کسب درآمد و از آن مهمتر جذب مخاطب اقدام به قراردادن تبلیغات در این سایتها میکنند.
بنابراظهارات این استاد دانشگاه، درحال حاضرآموزش مسائل جنسی در جامعه تابو شده و زمانی که بحث مسائل جنسی به میان میآید همه جانب احتیاط را در نظر میگیرند، درصورتی که بسیاری از مشکلات جنسی زوجهای جوان به علت ناآگاهی و دسترسی به اطلاعت نادرست است.
این استاد دانشگاه تاکید میکند: آموزش صحیحی و اصولی به زوجهای جوان، ازبین بردن ترس جوانان برای مطرح کردن اینگونه مسائل درخانوادهها و کنترل شدید سایتهای اینترنتی ازجمله راهکارهای کاهش آسیبهای ناشی ازتبلیغاتی غیر قانونی جنسی درکشور است.