کد خبر: ۱۲۹۱۴۳
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۲۳:۱۳

نام وزرای خارجه و بهداشت در هیئت موسس دانشگاه منتسب به مشایی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اعضای هیئت موسس دانشگاه جامع بین‌المللی ایرانیان و محل موردنظر هیئت موسس برای راه‌اندازی این دانشگاه با حضور كامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اعلام شد كه بر این اساس علاوه بر مشایی، بقایی و ملك زاده هم حضور دارند. 

مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، علی اكبر صالحی وزیر امور خارجه، لطف الله فروزنده معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور، ابراهیم عزیزی معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، حمید بقایی معاون اجرایی رئیس جمهور، اسفندیار رحیم مشایی جانشین رئیس شورای عالی امور ایرانیان خارج از كشور و محمد شریف ملك زاده دبیركل شورای عالی امور ایرانیان خارج از كشور اعضای هیئت موسس دانشگاه جامع بین المللی ایرانیان هستند. 

اسامی اعضای هیئت موسس دانشگاه جامع ایرانیان امروز با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی مطرح شد. این كه از یك سو دانشگاه جامع بین المللی ایرانیان به عنوان دانشگاهی غیردولتی معرفی می شود و از سوی دیگر كلیه اعضای هیئت موسس آن مقامات ارشد دولتی هستند از جمله نكات مورد سوال نمایندگان مردم است. 

بر اساس اظهارات غلامحسین مسعودی ریحان یك عضو كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس كه در جلسه امروز این كمیسیون كه با حضور وزیر علوم برگزار شده حضور داشته است، هیئت موسس دانشگاه بین المللی ایرانیان ابتدا درخواست راه اندازی این دانشگاه در كیش را داشته اند كه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با توجه به اینكه محل راه اندازی در خارج تهران بوده است صرفا موافقت اصولی خود را با تأسیس این دانشگاه اعلام كرده است. 

مسعودی ریحان گفت: وزیر علوم و معاون آموزشی وزیر علوم تأكید كردند كه فقط موافقت اصولی با راه اندازی دانشگاه ایرانیان در كیش را صادر كرده اند اما هنور اساسنامه اش را تأیید نكرده اند. 

به گفته مسعودی ریحان، كامران دانشجو در جمع اعضای كمیسیون آموزش و تحقیقات مطرح كرده است كه هیئت موسس دانشگاه ایرانیان خواستار تغییر محل راه اندازی این دانشگاه از كیش به تهران شده اند اما وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از آنجا كه اختیار رسیدگی به درخواست هیئت موسس دانشگاه ایرانیان برای راه اندازی این دانشگاه در تهران را ندارد لذا این درخواست را به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال می كند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین