کد خبر: ۱۲۹۱۵۴
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۸:۴۸

راز پهلوان بودن تختی و حجازی از نگاه صادق زیباكلام

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: صادق زیبا كلام در یادداشتی در روزنامه آرمان، ناصر حجازی را یك پهلوان دانسته و دلایل خود را دراین زمینه بازگو كرده است.

به گزارش پارس توریسم؛ صادق زیباكلام در یادداشت خود نوشته كه به تعبیر بچه های تهران ناصر خان بامرام بود و مرام داشت و همان مرامی كه در غلامرضا تختی بود و مردم عاشقش بودند.

او در بخش دیگری از یادداشت خود این سوال را مطرح كرده كه چه می شود كه برخی از ورزشكاران اسطوره می شوند و برخی دیگر صرفا قهرمان می شوند و قهرمان هستند و مدال می آورند. آیا ربطی به تعداد مدال ها پیدا می كند یا ربطی به تعداد دفعات قهرمان شدن؟

صادق زیباكلام در ادامه باز پرسش دیگری مطرح كرده و گفته: رمز تختی شدن و رمز ناصر خان شدن در چیست؟ این استاد دانشگاه در ادامه به این موضوع اشاره كرده كه تختی ورزشكاری بود كه هیچ گاه برخلاف دیگران حاضر نشد در مقابل شاه سر خم كند.

حجازی نیز از نسل و نژاد جهان پهلوان بود. نه دنبال ریاست بود و نه خیلی دنبال مجیز مسئولین تربیت بدنی را گفتن بود. او مردمدار بود و مردم هم برای او ارزش قائل بودند و آن را می ستودند.

این استاد دانشگاه در پایان یادداشت خود نوشته: ناصر خان همچون قهرمان در زمین ایستاده و درزمین باقی خواهد ماند. در حالی كه همه رفته اند. همچنان كه پیش كسوت و مرادش جهان پهلوان تختی همچنان در وسط تشك كشتی با قد برافراشته و سر بلند ایستاده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین