کد خبر: ۱۲۹۲۵۵
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۸:۲۳

با وجود مخالفت‌ها پنج‌شنبه‌ها تعطیل می‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: با وجود مخالفت های مجلس آموزش و پرورش همچنان موافق اجرای طرح تعطیلی پنج شنبه مدارس ابتدایی است و برای همین از مهر امسال این طرح اجرا می شود.

فاطمه قربان معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در گفت وگو با خبرآنلاین می گوید که روزهای پنج‌شنبه آموزش رسمی در مدارس ابتدایی ارائه نمی‌شود و دوره ابتدایی، در پنج روز نخست هفته کار خود را ارائه می‌دهند.

وی که هم اکنون در خوزستان به سر می برد می افزاید: یکی از برنامه‌هایی که استان‌ها به جدیت در حال پیگیری آن هستند، یک نوبته کردن مدارس ابتدایی است که امیدواریم به زودی این اتفاق در همه استان‌ها رخ دهد و مدارس ابتدایی یک نوبته صبح شوند. البته ساماندهی این موضوع اواخر تیرماه به طور کامل انجام می‌شود.

قربان با بیان اینکه ساختار شش ساله شدن مدارس ابتدایی در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید اما تاکنون این ساختار در مدارس استقرار نیافته است ادامه می دهد: با یک شیفت شدن مدارس ابتدایی، احتمال می‌رود در نوبت صبح فضای کم‌تری در اختیار پیش دبستان‌ها قرار بگیرد اما با این شرایط قطعا نوبت بعد از ظهر مدارس را هم فعال می‌کنیم؛ پیش‌بینی ما این است که استفاده از ظرفیت خالی نوبت بعدازظهر مدارس ابتدایی رشد و توسعه پیش دبستانی‌ها را به دنبال داشته باشد.

با اینکه چندی پیش رئیس کمیسیون آموزش مجلس اعلام کرده بود که مشکلات اساسی آموزش و پرورش ما در حال حاضر بحث 6-3-3 نیست، بلکه مربوط به سطح تدریس، وضعیت معلمان، سامان دهی مدارس، وضعیت نیروی انسانی و وضعیت بهره‌وری مالی در آموزش و پرورش است اما قربان نسبت به کمبود نیروی انسانی نگرانی ندارد و می افزاید: اگر ساماندهی به خوبی انجام و تراکم کلاس‌ها رعایت شود ، همچنین اگر نیروهای دوره ابتدایی که در دوره‌های دیگر تدریس می‌کنند فراخوان شوند، مشکل آموزش و پرورش در زمینه نیروی انسانی رفع می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه با وجود مخالفتها تعطیلی انجام می شود می گوید که پس از تعطیلی مدارس ابتدایی در روز پنج‌شنبه آموزش با یک ساعت اضافه‌تر و در 25 ساعت به دانش آموزان پایه ابتدایی ارائه می‌شود. و امیدوارم مجلس هم با ما همکاری لازم را داشته باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین